WEG Kentucky: Reining team bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primagirl

WEG Kentucky: Reining team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:26

http://www.knhs.nl/

Bondcoach Caspar de Jonge heeft het team bekend gemaakt dat Nederland gaat vertegenwoordigen op de Wereldruiterspelen in Kentucky. Het team bestaat uit: Fenna Elzinga, Hubertus Heule, Jurgen Pouls en Rieky Young. Anky van Grunsven is beschikbaar als reserve. De Wereldruiterspelen, waar de wereldkampioenschappen in acht verschillende paardensportdisciplines plaatsvinden, worden gehouden van 25 september tot en met 10 oktober.

Rieky Young behoort tot de mondiale top binnen de reiningsport. Met de twaalfjarige hengst Burnt Starlight (v. Gallo del Cielo) behaalde de inwoonster uit het Brabantse Vorstenbosch vele internationale successen en is zij al meerdere jaren een vaste waarde in het Nederlandse team. Zij schreef historie door als eerste Nederlander in 2008 met Burnt Starlight de mondiale FEI-ranking te winnen. In dat zelfde jaar werd de combinatie zevende in de individuele finale van het WK in Italië. Ook was Rieky de afgelopen twee jaar succesvol in de FEI World Reining Masters Finals.

Hubertus Heule woont en werkt in de Verenigde Staten en heeft daar inmiddels de nodige titels behaald met verschillende paarden. Hij heeft de beschikking gekregen over de merrie Crome Shiner (v. Custom Crome), waar hij goede resultaten mee heeft geboekt in Amerika. In 2007 maakte Heule deel uit van het EK-team, waar Nederland als vijfde eindigde. In datzelfde jaar nam hij deel aan de FEI World Reining Masters Finals.

Fenna Elzinga is nieuw in het team. De 26-jarige amazone uit Lelystad heeft veel ambitie en met haar hengst Smoking Kills (v. Lil Dry Peppy) heeft zij dit jaar o.a. in Bremen en Oirschot goed gepresteerd. In grote toernooien in Italië, Zwitserland en Duitsland heeft deze combinatie in de afgelopen twee jaar regelmatig gepresteerd en veel ervaring opgedaan.

Jurgen Pouls won vorig jaar individueel brons op de Europese Kampioenschappen en leverde een belangrijk aandeel in de vierde plaats van Nederland. Bovendien is hij de heersend Nederlands kampioen. Zijn toppaard Tabasco Tari (v. Taris Catalyst) heeft vanwege een lichte blessure wat minder wedstrijden gelopen, maar is goed hersteld en komt weer in vorm.

Tijdens de Alltech FEI World Equestrian Games heeft Nederland met stevige concurrenten te maken uit Amerika, Canada, Italië, België en Duitsland. Bondscoach Caspar de Jonge heeft er echter vertrouwen in: “Het zal een wedstrijd worden op zeer hoog niveau qua deelnemers en scores en dit zijn vier goede combinaties die in staat zijn om een stevige prestatie te leveren in Kentucky. “

Anky van Grunsven is aangewezen als reserveruiter en zal afreizen indien één van de vier anderen onverhoopt niet mee zou kunnen. “Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.

Het team wordt gecompleteerd door Waling Haytema die de veterinaire begeleiding in handen heeft.

Programma reining:
25 september: landenwedstrijd
26 september: tweede individuele kwalificatie
30 september: individuele finale
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-07-10 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aangepast aan regels VN

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:28

Ooh leuk! Ben echt benieuwd hoe ze het gaan doen.
Ik wist niet eens dat Tabasco Tari geblesseerd was, ik heb een tijdje bij Jurgen op stal gestaan met mijn paard en toen hadden ze wel een soort 'winterstop' maar er was blijkbaar meer aan de hand :(:)

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:31

Hee ik woon in Lochem!:D cool!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:03

Yeah voor Fenna! *\o/* Had al gehoord dat ze heel misschien in het team zou komen, maar wat leuk om te lezen dat dat echt doorgaat! Verder uiteraard alvast heel spannend hoe ze daar gaan presteren.
Ben ook wel erg benieuwd of er hier iets te zien gaat zijn van de reining (en andere) wedstrijden of zal dat ter zijner tijd wel op Bokt verschijnen?

Laika

Re: WEG Kentucky: Reining team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:41

Met alle respect voor Anky, maar konden de andere ruiters met meer ervaring niet?
Ik denk aan Michel Sandijck, Bernard Fonk, Wendy van Osch etc??

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:48

Bernard is een belg he.
Michel heeft gekozen om alleen maar jonge paarden te rijden. Wendy rijd geen FEI?

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:51

Ik had wel Willem Loomans met Whiz eerder verwacht als Anky, maar gefeliciteerd allemaal. *\o/*

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:20

Ik ben ook wel benieuwd wat er met de andere kaderleden is gebeurd. Anky was geen kaderlid en van Hubertus Heule weet ik het niet zeker.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:25

Wel leuk voor Anky dat ze mee mag als reserve!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:26

Ik begrijp dat ze niet meegaat, maar pas overkomt als er iemand uitvalt c.q. alleen meegaat als er voor het vertrek al iemand uitgevallen is.

Edit: alleen optie 2 eigenlijk.
Eea zal met de quarantaine ook niet anders kunnen. Of ze moet op een paard van daar starten, maar dat lijkt me niet.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:32

Och ja ik zie het, nu ik het nog een keer lees staat dat er inderdaad (beter lezen de volgende keer :o ).

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:38

en niet iedereen zit te springen om een plekje te nemen in het team :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:59

Beetje apart dat Anky als reserve is aangewezen :?
Of zouden eigen financiën meespelen?

Ik gun het haar overigens van harte :j maar 'n ander net zo goed! ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:02

primagirl schreef:
Programma reining:
25 september: landenwedstrijd
26 september: tweede individuele kwalificatie
30 september: individuele finale

Darn! 25 & 26 september is tegelijk met het WRAN NK ^)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:11

Wranglerbutt schreef:
Beetje apart dat Anky als reserve is aangewezen :?
Of zouden eigen financiën meespelen?

Ik gun het haar overigens van harte :j maar 'n ander net zo goed! ;)

ik denk het ook,,zo jammer want de whiz kan onder andere ruiters zoveel beter presteren alleen die laat je dan staan
zo jammer :?

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:21

hahahahahhahaha

sorry moest even lachen... Anky mee als reserve...
ze komt net om de hoek kijken in deze disipline :s

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:04

hmm vind het ook apart dat Anky als reserve staat er zijn toch betere reiningruiters die NL kunnen vertegenwoordigen

Maar leuk voor haar

1414

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:36

In mijn ogen hadden ze hun best moeten doen om Sandijck over te halen om mee te doen(en Anky nog even een jaartje ofzo moeten laten wachten).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:38

Zo blijkt maar weer dat een naam meer zegt dan de prestaties.

Rest van het team: gefeliciteerd.
Anky: WEG ermee. (in ieder geval nu, als ze hard doortraint volgend jaar maar weer eens kijken)

primagirl schreef:
“Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.

Wat een uitstekende motivatie om dan zo iemand mee te nemen :n

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:07

Volledig eens met Romkabouter!
Dan had je net zo goed een 14-jarige mee kunnen nemen die veel motivatie heeft, die leren ook snel en doen ook steeds meer wedstrijdervaring op.
(en rijdt dan wss dezelfde scores als anky)

Maar heel erg veel succes gewenst aan het hele team! :D
Laatst bijgewerkt door xShellie op 29-07-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:08

Ik vind het ook een beargumentering van niets en op basis van de prestaties verdient ze geen reserveplaats tenzij alle alternatieven 'nee' gezegd hebben. Weet natuurlijk niet wie allemaal benaderd zijn.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:52

crow schreef:
Ik vind het ook een beargumentering van niets en op basis van de prestaties verdient ze geen reserveplaats tenzij alle alternatieven 'nee' gezegd hebben. Weet natuurlijk niet wie allemaal benaderd zijn.

best wat alleen die hebben geen constant paard tot hun beschikking maar wel enorm veel talent en veel meer ervaring.
daarom zei ik al dat ze de whiz van anky beter aan een andere WEL OPEN ruiter hadden gegeven die ook haar/zijn scores heeft gelopen voor de kwalificatie''s

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:54

oh hebben vriendelijk bedankt voor deze eer......

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:55

quarterH schreef:
oh hebben vriendelijk bedankt voor deze eer......

die zijn er ook een paar zoals ik al eerder zei :D

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:05

Moniek schreef:
crow schreef:

best wat alleen die hebben geen constant paard tot hun beschikking maar wel enorm veel talent en veel meer ervaring.
daarom zei ik al dat ze de whiz van anky beter aan een andere WEL OPEN ruiter hadden gegeven die ook haar/zijn scores heeft gelopen voor de kwalificatie''s

alleen Rieky Young heeft de scores gehaald. Dus aan wie zou je dat paard dan willen geven...???