Een Japanse endurance amazone die ten val kwam tijdens de CEI*** 160 kilometer in het Britse Euston Park, afgelopen 11 juli, is overleden.
Mitsuko Masui vertegenwoordigde Japan tijdens de Wereldruiterspelen van 2006 in Aken, Duitsland, en werd 73 jaar oud.
De amazone werd na haar val direct per traumahelicopter naar het ziekenhuis in Cambridge gebracht, waar zij werd geopereerd aan een bloedprop in de hersenen. Mitsuko kwam helaas de complicaties niet te boven en stierf twee weken later.
Jo Claridge, voorzitter van de Britse endurancesport: "Mitsuko was een inspiratie voor de oudere ruiters die nog steeds op hoog nivo rijden."
Er is een onderzoek geopend naar de oorzaak van de val.
ik denk dat het misschien niet eens aan de paardensport ligt. Ze had ook thuis kunnen vallen en net ongelukkig terecht kunnen komen. Iig heel sneu en sterkte voor de nabestaande...
(ik dacht ook al dat misschien de bloedprop haar onwel liet worden en dat ze daarom viel)
Het lijkt me gek dat je door een val een bloedprop krijgt... dat je bloedingen kan krijgen en dergelijken oke, maar een bloedprop vind ik wel vreemd! Het is inderdaad logischer dat ze daar onwel van word en daardoor viel.
In tegenstelling tot velen heeft ze in ieder geval tot aan het einde kunnen doen wat ze leuk vond!