De KWPN-gekeurde hengst Kroonjuweel is niet meer. Eigenaar Alexander de Meij uit Hoornaar besloot de Belisar-zoon afgelopen zondag in te laten slapen nadat de hengst werd getergd door koliekaanvallen en een operatie niet meer mocht baten. Als vierjarige werd Kroonjuweel goedgekeurd bij het KWPN en onder Alexander de Meij bracht hij het tot de Lichte Tour.
“Kroonjuweel is voor mij altijd een heel speciaal paard geweest. Ik heb hem tien jaar gehad en hij vormt echt een deel van m’n leven. Ik heb hem destijds gekocht voor de sport. Hij had al bij diverse ruiters gestaan, dus het was er wel eentje met een verhaal, maar hij heeft mij veel gebracht. De laatste jaren dekte hij op natuurlijke wijze nog een aantal merries en gelukkig heb ik daardoor een aantal fijne nakomelingen van hem”, reageert De Meij.
Kroonjuweel is door Gerard Vervoorn gefokt uit de befaamde Roemer-dochter Charites en daarmee was de sympathieke voshengst een halfbroer van onder meer het Olympische dressuurpaard Exquis Nadine (v.TCN Partout).
wat zonde zeg, weer een verlies voor de fokkerij..
BlackZelda
Geplaatst: 19-07-10 10:24
Heb het zojuist vernomen. Kroonjuweel stond bij ons op stal. Wat een vreselijk nieuws! Alexander, vanaf hier ook heel veel sterkte met dit grote verlies!
Suzanne F.
Geplaatst: 19-07-10 10:24
Sterkte voor de eigenaar. Hij heeft altijd maar weinig kansen gehad in de fokkerij ondanks zijn topafstamming.
Lilliputter
Geplaatst: 19-07-10 10:34
Sterkte voor de eigenaar en betrokkenen!
RSDICBS
Geplaatst: 19-07-10 10:34
Wat een verlies, sterkte voor de eigenaar..
SuperSonny
Geplaatst: 19-07-10 10:38
Alexander heel veel sterkte met het verlies van je allergrootste vriend, het zal niet makkelijk zijn zonder hem op stal... koester de mooie momenten die jullie samen hadden.
Vudress een beetje ongepast deze opmerking zeg! Je mag uiteraard je eigen mening hebben maar zonder enig respect naar degene die hier heel veel verdriet van hebben dit zo neer te zetten zonder ook maar zelfs je medeleven te tonen vind ik niet zo netjes.
Toevallig heb ik zelf een nakomeling van Kroonjuweel, een heerlijk beest! Vind het jammer dat Vudress zoiets in zo'n topic zet, iig voor de eigenaar van Kroonjuweel maar ook voor de eigenaren van nakomelingen van hem... Jammer!
Sterkte voor de eigenaar met dit plotselinge verlies, het was een prachthengst!
easygoing
Geplaatst: 19-07-10 11:29
Ook al vind je de fokprestatie tegenvallen dan nog kan je het wat netter brengen, zelfs als je niet door hebt dat het een condoleance topic aan het worden is.
minouesmee
Geplaatst: 19-07-10 11:30
Wat jammer zeg! Toen hij bij Jan Kloek stond heb ik heb mogen aaien. Ik had bijna een dochter van hem gekocht.
Deze foto vond ik op de website van Jan Kloek.
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 19-07-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Frenka
Geplaatst: 19-07-10 11:33
Sterkte voor alle betrokkenen.
Anoniem
Geplaatst: 19-07-10 11:49
Dit is persoonlijk 1 van mijn favoriete *oudere* hengsten. en heb ook op het punt gestaan een nakomeling van hem te kopen.
Dit zal een groot gemis worden.. Veel sterkte Alexander.
Getup
Geplaatst: 19-07-10 12:00
Ik heb ook nog serieus naar deze hengst gekeken, om z'n mooie afstamming...inderdaad een hengst die geen kansen heet gehad in de fokkerij. Sterkte voor de eigenaren. Ben ik de enige, die zich niet te veel stoort aan de opmerking van Vudress..? Had net iets tactischer gekund, maar het is toch interessant om over de hengst en nakomelingen te discussieren?
pasdedeux
Geplaatst: 19-07-10 12:07
Sterkte Alexander! Wat zonde van zo'n lieve hengst.