Dieven roven zadels uit manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:20

Bij mij op de manege zijn ook zadels gestolen.. Maar die zadels waren van de pension klanten. Ze hebben de kasten die tegenover de stalling van de paarden opengebroken en alle zadels eruit gehaald:S ik vind dit echt niet kunnen!Maarjah.. het gebeurt nog steeds...

Donna

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:35

Helaas wel.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:44

Ik heb even voor Noord-Holland alles op een rijtje gezet.

Afbeelding

De grote rode stippen geven aan hoeveel er daar gestolen wordt.

Voor heel Nederland wil ik graag dat jullie een PB tje sturen met de plaatsnamen. Dan maak ik een overzicht en dan kan iedereen zien waar er het meest gestolen word

Tamar
Berichten: 89
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:49

Bij ons in Enkhuizen is er vorige week een zadel gestolen. De kast was opengebroken. De volgende nacht zijn ze bij de buren geweest maar betrapt... Helaas konden ze de dader die vluchtte niet te pakken krijgen.

vusiena
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Broek op Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:10

potjandosie,

Dat is nog eens jammer.Hadden we misschien ons zadel nog terug gehad middels een bekentenis.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:45

Bij ons op de manege waren een paar jaar geleden ook ineens alle zadels gestolen Verward echt vaaaaaaaaaaaaag

chiroety

Berichten: 89
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: edegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:29

op onze manege zijn er een maand geleden ook zadels gepikt ik had geluk dat mijn pony op de wei stond want er waren meer dan de helft van de zadels gepikt ik vind dit niet kunnen iedereen werkt voor zijn eigen gerief en ik vind dit echt verschrikelijk voor de mensen van wie er zadels zijn gepikt Huilen Ach gut

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:24

Van zondag op maandag zijn er weer dieven actief geweest op Manege Chardon in Den Hoorn/Schipluiden Er werd ingebroken in een van de pensionstallen en daar werden 20 van de 24 zadels weggenomen. Eerst hadden zij bij de buren de kruiwagens weggenomen en daarna via de achterzijde de zadels ontvreemd. Wanneer houdt dit nu eens op??

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:42

jezus WAT EEN MALOTEN DIE DIT DOEN!! wat een kosten als het een manege is en er zijn heel veel zadels gestolen!! en voor de
andere tuurluk ook!!! Bloos!

xxxxxxx dees

jordymooij
Berichten: 44
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:36

niet normaal gewoon je steelt toch geen spullen wat van andere mensen of maneges is... schandalig

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:48

dit probleem ken ik mijn paarden staan op een stukje land met zelf gebouwde stallen. Er is bijna nog geen jaar voor bij gegaan zonder dat mijn zadel is gepikt. Wat mij is opgevallen dat ze dus alleen intresse tonen in de merkzadels. En ook echt alleen maar de zadels geen andere spullen en gelukkig ook niet de paarden. Bij een kennisje van mij hebben ze wel een keer op de paarden gereden en ook zijn merk zadels gepikt.
Het is echt verschrikkelijk ik vraag me ook af waar ze heen gaan?

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:52

Wij hebben sinds kort een camera in gang voor de zadelkamer hangen omdat je hoort dat er zoveel wordt ingebroken en zadels worden gejat. Ze weten idd. welke zadels ze moeten hebben. Een paar jaar geleden werd er bij ons op de manege al een keer op klaarlichte dag een zadel gestolen, en ook precies het duurste. Echt belachelijk

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:05

Hallo, ik las over de gestolen zadels, Helaas is dit niet alleen het geval geweest bij jullie in Noordwijk hebben ze nu ook zadels gestolen bij 2 maneges, helaas de mijne was daar ook bij. Tevens zijn er in Aalsmeer en de Cruquis en diverse prive maneges ook zadels gestolen, het gaat hier hoofdzakelijk om de merkzadels van Kieffer, ook wel andere duurdere merken. Het zou toch fijn zijn als mensen opde hoogte worden gebracht dat er zadeldieven aan het werk zijn, kan je nog enigszins maatregelen nemen op dat vlak. Maar helemaal niks wordt er bekend gemaakt in de kranten hier. Je wordt toch alerter als er iets bekend van zou worden lijkt mij.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:24

het blijkt, gezien de vele diefstallen van zadels, dat de dieven er te gemakkelijk bij kunnen komen. Bij ons op de manege (Chardon) dempt men nu de put, nadat het kalf verdronken is en heeft men de deuren verzwaard en overal Hiteck bewakingssystemen en alarm laten aanbrengen...het lijkt de bank van Engeland wel. Je kan er 's avonds niet meer opkomen, of alles piept en registreert, maar ja beter laat, dan nooit. Al verkas ik even voorlopig mijn zadels maar, daar ik zo 1,2,3, niet dezelfde zadels terug kan hebben. Dus, als je op een manege bent of je zadel voor het grijpen ligt...neem hem me, totdat alles beveiligd is.