Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Ank89 schreef:Dacht dat ze rustig aan wilden doen met dit paard...Als je ziet wat hij dit jaar al heeft gelopen.
Neemt niet weg dat het een toppaard blijft natuurlijk
En je geloofde dat serieus offf?
de meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd
wedstrijd ritme houden nu tot aan kentucky is erg belangrijk hoor
niet doen of dit paard overwerkt wordt of overvraagd, hij wordt echt geweldig goed gemanaged
groetjes deess deess schreef:afgelopen weekend rotterdam. over 3 week aken.poeh zeg,wat zwaarde meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd
niet doen of dit paard overwerkt wordt of overvraagd, hij wordt echt geweldig goed gemanaged
![]()
vind ik dangroetjes deess
Overwerkt? Nee waarschijnlijk nog niet anders zou die wel er tegen in komen. Maar rustig aan doen noem ik dat ook niet. Ga dan niet zeiken dat je rustig aan doet met dat paard en zeg dat je het geld dat er in zit, eruit haalt maar dat je wel rekening houd met het dier.
Schijnheilig gelul is dat "rustig aan doen". Zeg gewoon waar 't op staat, ze houden 'm heel omdat ie zo 't meeste op brengt.
Nie meer of minder.
dit is een uitzonderlijke paard,en een uitzondelijke situatie. wie kan zich nu verplaatsen in deze eigenaren en deze ruiter? je hebt nog nooit zo'n paard in je bezit gehad,niemand van ons. en zo te zien hebben ze een super balans gevonden tussen het dekken en het trainen, want hij wint alles en verdiend dubbelop met dekken tegelijker tijd. uitbuiting is totaal niet aan de orde,het paard is werkelijk het prototype van de happy athlete! groetjes deess
natuurlijk is het wat anders om wat te wijken en rond te draven vergeleken met piaffe passage
maar dat doen ze in de training ook wel, en niet alleen op wedstrijd. als er 1 paard is die dit super aan kan,is het totilas wel. want zijn eigenaren en ruiter houden van hem,en zijn super zuinig op hem. en dat straalt eraf,jammer dat jij dat niet ziet of wilt zien. maar dat ligt dan echt aan jouw negatieve houding,heb je daar vaker last van?
Ayasha schreef:deess schreef:afgelopen weekend rotterdam. over 3 week aken.poeh zeg,wat zwaarde meeste landelijke ruiters gaan bijna elk weekend of om het weekend op wedstrijd
![]()
vind ik dangroetjes deess
Hij ging ook vooraaaaaal niet dekken... Ze gingen het vooraaaaaaaal rustig aan doen... Maar hij dekt wel en is er elke wedstrijd opnieuw.Overwerkt? Nee waarschijnlijk nog niet anders zou die wel er tegen in komen. Maar rustig aan doen noem ik dat ook niet. Ga dan niet zeiken dat je rustig aan doet met dat paard en zeg dat je het geld dat er in zit, eruit haalt maar dat je wel rekening houd met het dier.
Schijnheilig gelul is dat "rustig aan doen". Zeg gewoon waar 't op staat, ze houden 'm heel omdat ie zo 't meeste op brengt.
Nie meer of minder.
Denk dat een meerdaagse GP wedstrijd overigens wel wat anders is dan een landelijk wedstrijdje waar je met geluk 2 proefjes rijd.
Iedereen weet dat ik geen Totilas fan ben, kzou 'm nog niet op stal willen al gaven ze er geld op toe.
Is gewoon niet mijn type paard... En over smaken valt niet te twisten dus ga nu aub niet deze woorden verdraaien als "je vind hem dus niet goed genoeg" want dat staat er niet. 
Totilas is een paard met talent en daar bovenop heeft hij nog eens een fantastisch karakter. Daar geef ik je geheel gelijk in. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de eigenaren zich ontzettend schijnheilig opstellen in de media en ze draaien en keren zoals de wind. Herfstweer is er niets tegen.
(hell, alsof dat de eigenaren wat kan schelen.)