Eventingamazone Madeleine Brugman kwam afgelopen maandag samen met haar Lost for Words in Ambt Delden ten val tijdens een springtraining. Lost for Words liep bij de val een botbreuk op vlak onder zijn ellebooggewricht. De ruin zal waarschijnlijk volledig herstellen.
"Lost for Words kwam in een goed ritme en met een prima afstand bij de hindernis, maar liet een been hangen op de steilsprong", verklaart Madeleine Brugman de val. De ruin gaat donderdag onder het mes in de dierenkliniek. "De prognose is 100 procent herstel en als alles goed gaat kan hij met een maand of zes weer terug in training", vertelt Brugman. Zelf is ze er redelijk aan toe.
"Ik heb een geschaafd gezicht en een kapotte neus. De linkerkant van mijn lichaam is beurs omdat Lost for Words daarop terechtkwam." Door de val komt Brugman aankomend weekend niet in actie tijdens de internationale eventingwedstrijd in het Poolse Strzegom.
Ik heb haar gister ook gezien in Almelo en zag ook weinig aan haarzelf. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg schrikken is! Hopelijk hersteld Lost for Words snel!
Jeetje, wat schikken zeg! Madeleine en Jack, sterkte! Balen dat juist dit paard het moet overkomen, hij doet het zo goed de laatste tijd en heeft vorig jaar ook al in de lappenmand gezeten
Lost For Words van Madeleine Brugman is geopereerd. "Alles ging zoals het moest", is de amazone opgelucht. De ruin liep tijdens de training een breuk op vlak onder zijn ellebooggewricht.
Madeleine Brugman: "Lost For Words is wakker en staat in zijn stal op de kliniek. Stap 1 op weg naar 100% herstel lijkt dus gelukt."