In Amerika is geschokt gereageerd nadat een paard uit een trailer viel en vervolgens over een afstand van meer dan drie kilometer werd meegesleept.
Het politiebureau van Snohomish County kreeg afgelopen zaterdagavond een telefoontje. Een paard zou uit de trailer van een vrouw zijn gevallen. De vrouw had van dit ongeluk niets gemerkt en was zeker drie kilometer doorgereden terwijl het paard werd meegesleept. Toen de politie ter plaatse kwam was het paard inmiddels overleden.
De vrouw verklaarde dat ze met haar twee paarden naar een evenement was geweest, samen met haar dochters. Tijdens de rit zag ze opeens in haar rechterspiegel dat de deur van de trailer open stond. Ze stopte om de deur weer vast te maken, toen ze opeens zag dat het paard dood achter de trailer lag. Een ander paard dat eveneens in de trailer stond, bleef ongedeerd.
Langs de route die de vrouw had afgelegd, waren bloedsporen en lichaamsdelen van het paard te vinden. Verschillende buurtbewoners en automobilisten stopten of kwamen naar buiten om te kijken wat de ravage had veroorzaakt.
Volgens een woordvoerder van de politie was er geen sprake van opzet. De vrouw zal dus ook niet worden vervolgd.
Let op! Het volgende filmpje kan schokkend zijn. Klik hier voor een filmpje.
niet normaal hoe kan je zoiets nou niet merken ongelofelijk
wat moet dat paard geleden hebben vreselijjk
_helga_
Geplaatst: 16-06-10 08:21
wat erg! het zal je paard maar wezen lijkt me wel appart dat je dit niet merkt. dat beest moet tog wel een kick hebben gegeven.
Duppie_
bah verschrikkelijk!
Fenrir
Bah. Arme vrouw ook, als ze echt niks heeft gemerkt en je treft je paard ineens zo aan... verschrikkelijk. Arm dier.
xCarolaa
Geplaatst: 16-06-10 08:22
Lijkt me wel raar dat ze er helemaal niks van gemerkt heeft zeg.
Wat ontzettend erg voor dat paard.
Alane
Jeetje.... [gewoon spraakloos] dat is een reden waarom ik graag het zeiltje dicht wil van de trailer....
bulck
En kijken in de spiegels doen we niet meer?! Weer een vreemd verhaal, maar wel zonde
ziamara
jeee... wat vreselijk Kan zo in een film van Stepen king..
Maar hoe krijg je het nou voor elkaar dat een paard uit de trailer valt? Dan had ze hem dus niet goed dichtgedaan?
alex66
Geplaatst: 16-06-10 08:23
dat merk je toch waar zat dat mens met haar gedachten. als ik met een trailer rij voel ik nog wel dat mijn paard overstapt laat staan dat hij uit de trailer valt. wat een nachtmerrie, arm paard
daisjuh
zoiets merk je toch ? kan me niet voorstellen dat dat paard niet heeft gegilt
pindy77
Oef, krijg meteen een steek in mijn hart. Wat een pijn moet dat beestje hebben geleden. Hoop dat het onderweg zijn hoofd dusdanig werd geraakt door iets dat het niet bij bewustzijn was of dat het door de shock niets heeft gevoeld. Hoe hard moet ze dan wel niet hebben gereden? Dat er verschillende lichaamsdelen te vinden waren op de weg?
Zo raar dat een land dat zo ver is op het gebied van dierenbescherming weer zo achterlijk achterloopt op het gebied van veiligheid (en dat is niet alleen met betrekking tot dierenvervoer weet ik inmiddels).
Laatst bijgewerkt door pindy77 op 16-06-10 08:27, in het totaal 2 keer bewerkt
iirrssjjee
Lijkt me toch wel dat je zoiets moet merken... Sowieso, zat de trailer ook niet goed dicht... Anders zou het paard er niet uit kunnen vallen...
daisjuh
Geplaatst: 16-06-10 08:24
hoe kan dat nou gebeuren?? dat paard zal heus wel geschreeuwt hebben en dat voel je toch ook aan de auto:s
zodiacje
Geplaatst: 16-06-10 08:25
kippenvel....
trailers in Amerika zijn overigens vaak wat anders dan de trailers die we hier gewend zijn. Ik rijd ook altijd met de muziek zachter dan normaal en het raam een stukje open, dan kan ik m horen als er wat is.
Margoooo
Geplaatst: 16-06-10 08:25
Tsjees, wat sneu! Ook voor die vrouw, die voelt zich misschien we heel vervelend omdat ze niets gemerkt heeft..
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-10 08:25
iirrssjjee schreef:
Lijkt me toch wel dat je zoiets moet merken... Sowieso, zat de trailer ook niet goed dicht... Anders zou het paard er niet uit kunnen vallen...
Kan er ook uitgesprongen zijn. Ze hebben daar andere trailers als hier.
Vanessa
Geplaatst: 16-06-10 08:26
Dat moet een flinke auto zijn geweest als ze het niet gemerkt heeft. Niet ondenkbaar natuurlijk ook in de states.
Vreselijk ongeluk, arm paard.
Darkness85
Geplaatst: 16-06-10 08:26
Dan was het paard wel met een heel stevig touw vastgebonden zeg. Een beetje touw dat breekt als een paard gaat hangen. Laat staan 3km lang hangen..
Stravero
Geplaatst: 16-06-10 08:28
Alane schreef:
Jeetje.... [gewoon spraakloos] dat is een reden waarom ik graag het zeiltje dicht wil van de trailer....
Wat heeft 't zeiltje er mee te maken? In Amerika hebben ze echt heeeele andere trailers als ons. En het zeiltje dicht is echt verschrikkelijk voor je paard, dan wordt het snikheet in de trailer! Je moet er eens zelf in gaan staan met 2paardstrailer, paard links, jij rechts. Zeiltje dicht en rijden. Zul je meemaken hoe warm je het ervan krijgt. Ons zeiltje is áltijd open. Hoe koud het ook is buiten. Paarden hebben FRISSE LUCHT nodig!
Voor het topic: Echt verschrikkelijk dat dit kan gebeuren, en als de vrouw het echt niet heeft gemerkt, moet het echt verschrikkelijk zijn om je paard zo aan te treffen
Moska
Bah wat een verschrikkelijk verhaal zeg!
Het lijkt idd heel vreemd dat ze niks gemerkt heeft, maar bedenk wel dat ze daar hele andere trailers en auto's hebben dan hier (en zeiltjes houden overigens ook geen paarden tegen), misschien dat dat invloed heeft gehad op het niets in de gaten hebben. Als je daar zo'n mega auto voor een kleine trailer hebt, dan merk je niet zoveel meer van wat het paard in de trailer doet en als je dan idd niet zo vaak in je spiegels kijkt (of ze gewoon verkeerd hebt staan) en bijvoorbeeld je radio hard aan (die heb ik altijd uit als ik de trailer erachter heb staan) dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Neemt niet weg dat dit echt afschuwelijk is.
amber2202
Verschrikkelijk verhaal!!!! Dat je zoiets niet merkt??
Wat zal dat paard de laatste 3 kilometers van zn leven geleden hebben
PolosportJ
Geplaatst: 16-06-10 08:29
Misselijkmakend zeg! Hoe kan je dat nou niet merken?! En hoe kan het zo zijn dat het paard zo lang staat dat hij op de weg terecht komt en mee wordt gesleurd. Raar verhaal.... Maar vreselijk als het echt is gebeurd!!
Shanedow
Geplaatst: 16-06-10 08:31
Gadverdakkee, klinkt echt heel vies.. Het arme paard wat moet het verschrikkelijk zijn geweest voor het dier !
Jeetje dat zoiets kan gebeuren, wat een raar verhaal. Sterkte voor de vrouw en andere betrokkenen..
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 16-06-10 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt