Tweede Farmers Field Trail is een groot succes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tweede Farmers Field Trail is een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 12:42

Nieuwsredactie
Elessar

Afbeelding
Dapperdier van Bokt kijkt gespannen naar de eerste
hindernis, de afsprong

Foto: Elessar i.o.v. http://www.esmeeblom.nl
Bokkers organiseren tweede Farmers Field Trail

“We hoopten natuurlijk dat we het succes van vorig jaar konden overtreffen, maar dat het daadwerkelijk zó goed zou gaan hadden we haast niet durven dromen!”

Dit jaar werd op 23 mei de tweede Farmers Field Trail gehouden in Koekangerveld op het melkveebedrijf van Bokker SusanW en haar vriend. Samen met Bokker Jeddah kreeg zij het eind 2008 in hun bol om iets leuks voor de DPHC (Dutch Paint Horse Club) te organiseren. Corine (Jeddah) wilde al enkele jaren graag een TREC organiseren en zodoende staken zij de koppen bij elkaar en organiseerden zij 24 mei 2009 de “Farmers Field Trail”, een western Trail wedstrijd met een boerentintje, gehouden over zo’n zeven kilometer weiland, berm en bos. Tijdens de rit komen de deelnemers 20 hindernissen tegen, die allemaal in het teken van het werk van de cowboys staat, met een knipoog naar het boerenleven.

Wat de deelnemers vooral trekt is de veelzijdigheid van het evenement. Je bent een tijd onderweg met je paard en doet allerlei dingen waar je normaal geen gelegenheid voor hebt, zoals het spelen met koeien. Er was dan ook duidelijk aan de paarden te zien dat zij er veel plezier in hadden. De meeste liepen de hele weg met de oortjes naar voren. Veel paarden blijven het echter vreemd vinden om zomaar ‘In The Middle Of Nowhere’ een knalrood hek in het bos te zien staan, waar ze dan ook nog een doorheen moeten, ook al kun je er gewoon omheen! Of over een wip te moeten. Tja en wil je niet over de brug, dan zul je een heel eind om moeten rijden, om toch de route te kunnen vervolgen. Er was ook een tunnel inclusief ‘dode’ cowboy en vliegengordijn, waar menig paard toch maar zo maling aan had en erdoor liep! De spectaculairste hindernis was toch wel de ‘Rocky Mountain Trail’ gemaakt langs een sleufsilo met heuvels en dalen, veldkeien, boomstammen en een kleine afsprong.

Afbeelding
Bokker Redpebbles met twee maal Europees Kampioen
Dusty Pebbles Flint op de Rocky Mountail Trail

Foto: Elessar
Vrijwilligers
Vorig jaar startten de maximale togestane hoeveelheid van dertig combinaties en verliep het boven verwachting goed. Mede dankzij het prachtige weer natuurlijk, maar de belangrijkste reden waren toch de 50+ vrijwilligers. Dit jaar waren er zelfs 55! Wanneer je 20 hindernissen verdeelt over zeven kilometer heb je aardig wat mensen nodig. “Zelf zijn we de afgelopen jaren regelmatig actief geweest als vrijwilliger voor verschillende evenementen. We weten als geen ander hoe belangrijk het is waardering te krijgen voor je hulp. Voor het doneren van een vrije dag, geheel belangeloos, zodat anderen een wedstrijd kunnen rijden! Voor ons stond dus ook gelijk vast dat vooral goed voor de vrijwilligers gezorgd moest worden.” En dat is gelukt! Hoe vaak maak je mee dat vrijwilligers uit het hele land komen, om acht uur ‘s morgens al paraat staan (sommigen waren al om zes uur van huis vertrokken) en vervolgens om zeven uur ‘s avonds de organisatie komen bedanken voor de leuke dag? Er waren er zelfs een aantal die vroegen of ze volgend jaar alsjeblieft weer mogen komen. De vrijwilligers kregen een goed gevuld lunchpakket mee, een gratis BBQ na afloop en natuurlijk een leuk aandenken. Dit jaar was dat een prachtige rode Farmers Field Trail tas gevuld met leuke, lekkere en leesbare dingen die door de gulle sponsors gedoneerd waren. Susan en Corine besloten het ook wat groter aan te pakken door ook een strodorp met stands te maken. Een afwisselend geheel aan standhouders had interesse. De ‘showfotografen’ van de Farmers Field Trail hadden zelfs een stand waarbij de deelnemers gelijk na afloop de foto’s konden bekijken en meenemen.

Ook aan de kinderen was dit jaar weer goed gedacht met een echte kids-corner. Daar stond een heuse Ranja koe, die de kinderen, uiteraard gratis, zelf konden ‘melken’, een trampoline, zandbakken, een knuffelpony (de NMPRS ruin Pluk van Corine) en knuffelkalfjes. Een aantal lieve konijntjes van de klein-dier vereniging uit de omgeving maakten het geheel compleet.

“Onze buurt is ook erg enthousiast! We hebben veel hout aangeboden gekregen om te gebruiken voor de hindernissen en ook alle stoelen voor de vrijwilligers mochten we lenen voor de FFT. Er zijn zelfs een aantal bevriende boeren komen jureren bij een hindernis!”

Dit jaar waren de hindernissen nóg creatiever! Elke hindernis werd weer voorzien van een leuke Amerikaanse naam. Denk aan “What Goes Up, Must Come Down (de trap), Pony Express Pick-up & Delivery (pakketje pakken, meenemen, afstempelen en in een brievenbus doen), Spot The Beasts (met een verrekijker wilde dieren in het bos zoeken) Challenge Of Trust (paard een geblindeerde vliegenkap omdoen en dan een slalom lopen) en niet te vergeten The Rocky Mountain Trail, absoluut de meest populaire en spectaculaire hindernis van dit jaar! Maar ook de Dutch Cattle Drive, waarbij koeien verplaatst moesten worden, was bij velen favoriet!

Afbeelding
Bokker Jaydee op Indy tijdens de afsprong
Verdubbeling aantal starts
De dames hadden dit jaar het idee het aantal starts te verdubbelen naar 60 en dat is gelukt! De inschrijving was in een mum van tijd vol! Dit jaar mocht er echter ook in teamverband van twee combinaties gestart worden. Nieuw dit jaar was de mogelijkheid om (team)shirts te bestellen. Zo kon je bijvoorbeeld zien dat Corine en Susan elkaar écht aanvullen, want Susan had “Left Brain” op haar shirt staan en Corine “Right Brain”.

Er waren een aantal teams, maar ook individuele ruiters die een (team)shirt in hun favoriete kleur met hun eigen teamnaam hadden besteld en zo het deelnemersveld vrolijk kleurden. Er was een extra prijs beschikbaar gesteld voor de mooist geklede combinatie, gekozen door de 40 jury’s. De dames die hem wonnen waren gekleed in tuinbroeken en roze hoeden.

De teams en de individuele ruiters kenden een aparte prijsuitreiking. Niet één deelnemer ging naar huis met lege handen, want allen kregen een hoevenkrabber mee, een sticker en een Farmers Field Trail stalplaat. De prijzen waren, bijna op het belachelijke af, spectaculair. Er werden enorme rozetten uitgereikt tot en met de achtste plaats, waarbij de nummers 1, 2 en 3 tevens een mooie medaille verdienden. Daarnaast waren de plaatsten 1 tot en met 5 ook voorzien van een mooie gesponsorde ereprijs, die niet mis waren.

Al met al zijn de reacties overweldigend en zeer positief. “We krijgen nu al mailtjes van mensen die zich vast willen opgeven voor 2011. We raden daarom iedereen aan zich op onze nieuwsbrief te abonneren om zo op de hoogte te blijven van de volgende Farmers Field Trail!” Nieuwsbrieven ja, want dat doen de meiden óók nog! Vanaf januari worden alle belangstellenden maandelijks enthousiast op de hoogte gehouden via leuke nieuwsbrieven, gevuld met veel humor, ‘wist u datjes’ en zelfs prijsvragen.

Het was een zeer geslaagde dag met veel blije gezichten en vrolijke paarden! Er hing een heel prettige sfeer en na afloop was nergens rommel te vinden. Voor een aantal paardenmensen ging er een wereld voor ze open. Wie weet zit de Farmers Field Trail een volgende keer nog sneller vol? Want zeg nu zelf: “Wat is er leuker dan een dag plezier met je paard?”

Zouden ze deze geslaagde tweede Farmers Field Trail een volgende keer wéér kunnen overtreffen? “Vast en zeker!” besluiten Corine en Susan.

Afbeelding
Working Horse Log Dragging. Paard en ruiter moeten een boomstam trekken. Zowel voorwaarts als achterwaarts

Afbeelding
De waterbak met badeendjes, waar dit paard vol enthousiasme doorheen ging

Afbeelding
Bokker Bojangles en Rachel rijden door 'De Tunnel of Love'

Afbeelding
Bokker Mayflower met Quincy Mayflower tijdens het drijven van de koeien

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:44

Wauw die vos met die grote bles <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Tweede Farmers Field Trail is een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:46

Ik vind dit een ontzettend mooie tak van sport, heel erg geënt op de oer-omgang met paarden en heel veelzijdig, prachtig om te zien! Respect voor de ruiters die het er zo makkelijk laten uitzien, kan me zo voorstellen dat het dat absoluut niet is!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:51

Helemaal GEWELDIG!!! En wat een inzet van al die vrijwilligers, wat een creativiteit. Echt SUPER! Hulde aan de bedenkers van dit geweldige evenement. Ik wil het hier in Duitsland eigenlijk ook wel! :D Even iets heel anders dan de geijkte wedstrijden....Fantastisch!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:57

Mooi stuk zo!! Hebben de meiden en vrijwilligers zeker verdient op de voorpagina!!!! Hoop er volgend jaar wel weer te zijn.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:59

Heb al meerdere fototopics bekeken en krijg er gewoon spijt van dat ik niet heb ingeschreven... Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:13

Working Horse Log Dragging. Paard en ruiter moeten een boomstam trekken. Zowel voorwaarts als achterwaarts.

Ik sta er ook bij :)
Het was inderdaad ontzettend leuk.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:15

Wat een stoer stuk voor voorpagina! Het is een fantastisch evenement, wat zeker verdient om op de voorpagina te staan! Organisatie is top, evenals de sfeer!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:15

Echt een geweldig evenement! +:)+

En wat een ontzettend leuk artikel zo op de Voorpagina! :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:30

Geweldig, ik zou ook wel eens een keer mee willen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:34

Wat een onwijs leuk stuk!
Corine en Susan: top gedaan meiden! :j
Jammer jammer jammer dat ik er niet bij kon zijn! Maar wie weet kan ik komend jaar ook eens komen vrijwilligen! :):)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:34

Jeej ik sta er ook bij met een foto :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:36

zag er goed uit op de foto's is dat voor iedereen toegankelijk???

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:39

leuk topic! En volledig terechte complimenten! het was echt helemaal te gek!

ja iedereen mag komen kijken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:41

Wat lijkt het me gaaf om ooit eens mee te gaan doen als merrie daar aan toe is!
Zou het ook erg leuk vinden om er een keer als vrijwilliger aan mee te werken :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:42

super leuk dat jullie op de voorpagina staan en geheel terecht!
baalde zo dat spatter niet in orde was en blue nog te jong
volgend jaar wil ik zeker mee doen!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:47

Wat gaaf, wist niet eens dat dit bestond.
Ik houd dit zeker in gedachten voor volgend jaar!

Is er geen sito o.i.d., en hoe meld je je aan voor die nieuwsbrief?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:48

Mijn mede-fotograaf vond dat dit evenement dat wel verdiend had :)). En terecht, het was een fantastische dag! Was ontzettend mooi om te zien hoe de paarden ondanks de soms best enge hindernissen alles bleven proberen voor hun baasje!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:48

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:50

Zo gaaf, volgend jaar ben ik zéker weten van de partij :)

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:13

volgend jaar gaat het 2 dagen worden zo te zien, :D

het is echt geweldig gaaf om al die hindernissen te zien en de paarden ze te zien nemen.
het wordt julie gegund op de voorpagina, gefeliciteerd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:28

Al zijn het 3 dagen, ik ben weer van de partij volgend jaar! :D
Mooi verslag van een prachtig evenement!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:32

Terechte dikke pluim voor het hele team en de organisatoren in het bijzonder op de VP :j

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:49

Zelfs om te kijken was het geweldig! *D

Super gedaan!!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:53

Ik vind dit dus echt ZO gaaf he :wow: :):) Heb alle foto-topics gezien, en zou zeker volgend jaar als vrijwilliger mee willen doen ofzo, lijkt me echt te gek! :)) Ben dan 16, weet niet of dat een probleem is? := En al helemaal cool als je het jaar daarop zelf ook zo mee kan doen, ook al zou ik dan nog niet op m'n eigen paardje kunnen starten aangezien ze dan pas 3 is :')
En anders wil ik zeker de volgende keer komen kijken (wist eerst niet eens dat zoiets bestond!), ik ga het er zeker over hebben! :D
Laatst bijgewerkt door Klimop op 27-05-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt