Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ook hoefteer wordt vaak gebruikt om op de huid te smeren tegen mok/eczeem.
Dat brand ook in als de "ziekte".
Duke schreef:Gebeurt in Nederland ook nog hier en daar bij de mensen van de oude stempel. Mijn buurman (in de 80 jaar, vroeger altijd met paarden gewerkt) heeft twee pony's. Daar is hij hartstikke goed voor (ze zijn niet voor niks 30 en 25 jaar) maar hij presteerde het ook om nog verlopen olie op een plek te smeren (oude huismiddeltjes). Ik heb hem ook maar even verteld dat hedendaags het erom bekend staat dat dit echt niet goed is... en ik hoop dat ik hem ervan overtuigd heb. Vroeger was me dat niet gelukt, maar gelukkig vraagt hij me steeds vaker eerst om advies voor hij zelf weer met wat smeerseltjes aan de gang gaat.
Zoolgangster schreef:Ik ken ook nog mensen (70+) die het gebruikten. Ik hoop dat ze nu eindelijk doorhebben, dat er alternatieven zijn... Maar sommige mensen kun je inderdaad héél moeilijk overtuigen... Hetzelfde soort mensen gelooft nog steeds, dat je een hengst met zo weinig mogelijk verdoving moet castreren, omdat ie anders niet "weet" dat ie geen hengst meer is, en zich als hengst blijft gedragen.
KiWiKo schreef:Ik ken het ook nog wel![]()
vandaag de dag zijn er heel veel middeltjes te krijgen voor allemaal soorten kwaaltjes, dat was vroeger gewoon niet zo
en olie werkte ernstig goed
nu zijn er alternatieven