Sjak Laarakkers trekt zich terug uit HK-commissie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sjak Laarakkers trekt zich terug uit HK-commissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:54

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
De heer Laarakkers.
foto: www.yvonnetermeer.nl

Sjak Laarakkers beëindigt zijn werkzaamheden als lid van de hengstenkeuringscommissie dressuur van het KWPN. Laarakkers, die sinds januari 2006 actief is als hengstenkeuringscommissielid, heeft besloten zich nader toe te leggen op zijn eigen dressuurstal. Laarakkers: “Naast mijn werk als trainer/africhter hebben wij ook een eigen hobbymatige fokkerij. Als fokker van hengsten waarvan wij hopen dat die ooit de status van goedgekeurde hengst krijgen, is het moeilijk een en ander te combineren met het lidmaatschap van de hengstenkeuringscommissie. Dan spelen er verschillende belangen die niet altijd goed samengaan, en komt een tijd dat je een keuze moet maken.”

Dit voorjaarsonderzoek nam Laarakkers niet actief deel aan de beoordeling van de hengsten in het verrichtingsonderzoek, aangezien twee van zijn fokproducten hieraan deelnemen. De werkzaamheden als hengstenkeuringscommissielid en zijn eigen bedrijf zijn niet altijd optimaal te combineren, vandaar dat hij nu heeft besloten prioriteit te geven aan Dressuurstal Laarakkers.

Het Algemeen Bestuur heeft de vakkennis en inzet van Laarakkers altijd enorm gewaardeerd, en betreurt maar respecteert de keuze van Laarakkers. In gezamenlijk overleg zal worden bezien of middels toekomstige inzet voor andere activiteiten binnen het KWPN zijn expertise gebruikt kan worden.

Overeenkomstig de statuten en reglementen zal binnenkort de procedure worden opgestart voor de vervanging van Sjak Laarakkers in de hengstenkeuringscommissie dressuur. De uiteindelijke benoeming vindt plaats door de Ledenraad van het KWPN op voorstel van het Algemeen Bestuur en het streven is de vacature te hebben ingevuld voor de eerste bezichtiging in november.

Retlaw

Re: Sjak Laarakkers trekt zich terug uit HK-commissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:02

verstandig besluit, ook om eventuele praatjes uit de weg te gaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:17

Volgens mij waren er dit jaar al wat praatjes, als ik het hier op bokt een beetje las...
Correct me if I'm wrong...

Erg verstandig besluit, een man met hart voor het stamboek als ik het zo lees.. :)

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:45

Heel verstandig :j

En ja die praatjes waren er al en niet alleen hier op bokt hoor.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:41

Praatjes waren er al, waarom kiest hij nu snel eieren voor zijn geld ipv tot een betere oplossing te komen voor de jonge KWPN-hengsten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:00

Ik ben benieuwd wie zijn opvolg(st)er wordt.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

Verstandig besluit.

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:42

wel jammer, want hij heeft er echt ontzettend veel verstand van..
maar zo heeft hij inderdaad wel meer tijd om te helpen met de training van de paarden op stal.