Castingdag Ermelo "Penny de Film" goed bezocht door Bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Castingdag Ermelo "Penny de Film" goed bezocht door Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:27

Nieuwsredactie

Afbeelding
De castingdag voor Pennydefilm
foto: Bokker Jury
Zaterdag jl. was de casting voor de film Penny's Shadow. De gehele castingdag vond plaats op het KNHS centrum in Ermelo onder een heerlijk zonnetje. Vele Bokkers hadden zich opgegeven en gingen al vroeg of wat later op de dag richting Ermelo, al dan niet vergezeld door hun ouders. Bokker Jury begeleidde de bijrijdster van haar pony in Ermelo en heeft voor ons het volgende verslag geschreven. Uiteindelijk was de combinatie wel door naar de finale, maar ze zaten niet bij de laatste zeven die geselecteerd zijn voor de opnames.

"Er heerste een relaxte sfeer, al waren sommige amazone's wel wat zenuwachtig. In het begin was ook niet helemaal duidelijk wat er precies verwacht werd. Zo was het onduidelijk of de pony nu wel of niet aan de teugel moest lopen, dit was een veelgestelde vraag op het losrijterrein. Uiteindelijk moest men in tien minuten in een groep aantonen dat men de drie basisgangen (stap, draf en galop) onder de knie had en een combinatie moest relaxt de baan rond kunnen gaan. Alle rassen en maten passeerden de revue. Ook de deelnemers varieerden van hele jonge meisjes tot jonge dames. De jongens waren op één hand te tellen. De pony's die voor de rol van Rakker kwamen hadden de selectie al in de ochtend doorlopen en uiteindelijk mochten meer dan tien deelnemers in de finale hun kunsten nogmaals tonen. Zij moesten een paar verplichte oefeningen doen, zo moesten zij over een zeil stappen en de pony in een vierkant laten wachten en op commando laten komen. Als verrassing mocht er niet één Rakker maar drie door naar Ameland, waar in de maanden augustus en september de opnames plaats zullen vinden.

De jongste winnares kan de komende zomer niet naar ponykamp, maar gaat met haar vader en opa naar Ameland. Ze zal het druk krijgen met de twee andere winnaars. De rol vraagt namelijk een hoop opname dagen. Van de figuranten zijn alle finalisten uitgenodigd om naar Ameland af te reizen voor een grote groepsopname, maar slechts zeven combinaties krijgen een grotere rol met zelfs enkele regels tekst.
Het was een leuke echte Penny dag"

Jury

Afbeelding
Het was erg druk
foto: Jury
Het zusje van Bokker Eliine heeft ook meegedaan. Zij deed met hun Shetlander Pippi een gooi naar de rol van ondeugd Rakker. Zij deden in de ochtend mee en mochten later in de middag meedoen met de finale. Eliine en haar zusje stuurde ons het volgende verslag: "Om half 11 moesten we auditie doen met de Shetlandpony Pippi. We moesten in de bak komen en ik mocht de kunstjes laten zien die Pippi allemaal kon. Ik heb haar laten buigen, springen, doek afpakken, Spaanse pas, en aan het einde moest ik haar ook naar mij toe laten komen. Pippi deed het allemaal heel erg goed gelukkig! Ze was niet heel erg afgeleid door de andere pony's. Toen moesten we tot half 1 wachten tot de jury had besloten wie er door mochten naar de finale. Om half 1 werd er door de luidsprekers omgeroepen welke 15 pony's er door waren naar de finale. En Pippi en ik waren er ook bij!! We moesten een formulier ophalen en daarna kwam iedereen bij elkaar met de regisseur om te horen wat je precies moest doen als jouw pony de rol zou krijgen. Dat je bijvoorbeeld echt 6 weken vrij moest nemen en dat je pony heel veel moest doen in de film. Daarna moesten we weer wachten tot 5 uur. De grote finale! Je mocht nu een beetje kiezen wat je wilde doen. Er stond een behendigheidsparcours, maar je mocht ook weer kunstjes laten zien. De jury lette er vooral heel goed op of je pony braaf was. Pippi deed het best goed allemaal, maar wel iets minder goed dan in de eerste ronde. Ik denk dat ze al een beetje moe was van het wachten de hele dag. Daarna werden de winnaars omgeroepen. Jammer genoeg zaten we er niet tussen, maar ik ben alsnog heel trots op Pippi. Ze was heel braaf en we hebben een hele leuke dag gehad!"

Eliine

Op de valreep kregen we ook nog een verslag toegestuurd van iemand die mag figuren in de film. xShoeby mag zichzelf een heuse edelfigurant noemen. Zij stuurde ons het volgende verslag: "Ik heb meegedaan met mijn pony Shoeby en wij zijn één van de zeven edelfiguranten geworden die mogen meedoen aan de film. In de eerste ronde waar zo'n 567 pony's aan mee deden, moesten we in een groep van ongeveer tien ruiters in de binnenbak verschijnen. Na even te stappen moesten we voornamelijk draven, een half rondje galopperen en we waren weer klaar in tien minuutjes.
Afbeelding
Opzadelen en klaarmaken voor de auditie
foto: Jury
Om circa half 5 kwam de uitslag voor de finale. Hoeveel Shetlanders er werden gekozen weet ik niet, maar 30 pony's voor de figurantenrollen. Onmiddellijk moesten alle finalisten hun paarden gaan halen om naar de buitenring te vertrekken. De Shetlanders kwamen eerst. Ze moesten door sliertjes heen stappen, en vooral hun kunstjes laten zien op het woord 'actie' van de jury. De uitslag werd meteen bekend en in plaats van één Rakker, werden het er drie! Twee zwarte en één bonte. Hierna kwamen drie groepen voor de figurantenrollen. De buitenbak was wat krap voor tien paarden tegelijk, dus moesten we niet galopperen, alleen de meeste tijd draven. Zo enkele keren van hand veranderen, en dicht genoeg om elkaar de rechterhand te geven. Dan een slangevolte met vier bogen, uitgestrekte draf, doorzitten, halt houden.. Nadat alle drie groepen waren geweest, kwam daarvan de uitslag. De edelfiguranten, die ook enkele zinnetjes mogen zeggen in de film, kwamen naast elkaar in de bak voor een foto!"

xShoeby

De winnende Shetlanders zijn geworden
Malle voorgebracht door Willard Leeuwis,
Leo van Emily Mensink,
en de bonte hengst Concerto van Linsey Neelen.

De edelfiguranten:
* Claudia de Jong met Shoeby (Bokker xShoeby)
* Felicia Garcia met Bobby Dazzler
* Daphne de Vries met Dewi
* Elynne Keizer met Dikkertje Dap
* Jesse Drent met Andorra
* Lucy van Werkhoven met Indy
* Renee Cardinaals met Jentle

Verwant artikel
[ON] [HK] Figuranten gezocht voor paardenfilm
[ON] Vijfhonderd filmsterren in spe op het KNHS-centrum

Afbeelding
Er was ook gelukkig ook nog tijd voor ontspanning (foto: Jury)
Afbeelding

Afbeelding
[size=9]De Rakkers moesten vele kunstjes vertonen (foto: Jury)

Afbeelding
Het zusje van Eliine met haar pony tijdens de auditie (foto: http://www.mc-fotografie.nl)

Afbeelding
Door de gekleurde slierten (foto: http://www.mc-fotografie.nl)

Afbeelding
Opstellen voor de jury (foto: http://www.mc-fotografie.nl)

Afbeelding
En klaar! (foto: http://www.mc-fotografie.nl)

Afbeelding
Eén van de gelukkige winnaars, Emily met Leo (?) (foto: Jury)

Voltige96

Re: Castingdag Ermelo "Penny de Film" goed bezocht door Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:40

leuk verslag,

daphne de vries, dat is een vriendin van mij die was helemaal blij dat ze mee mag doen. :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:02

Emiily gaat het wel naar haar zin krijgen volgens mij, die was ook bij hart van Nederland de hoofdrolspeelster, hihi ;).

Ontzettend leuk hoor, dit allemaal. Die meiden beleven de tijd van hun leven, samen met de pony's!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:19

Leuk hoor!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:22

leuk verslag ! :D
ik zie muriel (brenda_daisy) daar op dat grasveld rijden _O-

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:44

prachtig verhaal haha en het weer zat ook echt wel heel erg mee zeg! heerlijke dag gehad zo te zien :)

brenda_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:04

ja ik zie mezelf daar ook op het grasveld rijden :D

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:33

Die Emily, zo enthousiast, zo blij, zij gaat echt de tijd van haar leven tegemoet!
Het was een enorm geslaagde dag, er heerste een fantastische sfeer, alles verliep vlekkeloos, de programma's volgden elkaar naadloos op en het was ondanks de vrij hoge buitentemperatuur ontzettend goed uit te houden in de mooi lichte bak.

Ik heb meteen zaterdagavond ook een serie foto's online geplaatst! :)
[ITP] Impressie van de Penny's Shadow castingdag

debor_ah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:34

ik was er bijna heen gegaan.
:) maar niet gegaan wegens mijn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:38

Leuk zeg! :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:42

Een leerlingentje van mij die is ook geselecteerd voor de edelfigurant, Leuk hoor!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:33

Wel heel raar, ik heb hiervoor al heel lang terug een mail gestuurd naar deze meneer.
Ik heb echter nooit wat terug gehoord.
Waar kon je dit vinden oid??
Ik ben ondertussen toch te oud daar niet van, maar dan nog.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:50

Jesse Drent is door mij gedwongen :P Zit overigens ook op bokt alleen niet heel fanatiek. Onder de naam: jessetjuhhh

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:52

Wat ik me afvraag: Zijn de edelfiguranten verder niet gecast op cameravrees en acteervaardigheid? Lijkt me toch ook wel belangrijk als je iets moet zeggen, al is het maar één zinnetje.

maaikepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:54

leuk hoor!
ik had er ook graag bij willen zijn...
het was zeker superleuk!
ik mocht niet er heen van mijn vader want mn moeder is zwanger :(

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:15

djoni schreef:
Wat ik me afvraag: Zijn de edelfiguranten verder niet gecast op cameravrees en acteervaardigheid? Lijkt me toch ook wel belangrijk als je iets moet zeggen, al is het maar één zinnetje.

nee daar zijn ze niet op gecast maar ik mag aannemen dat ze wel weten wat ze hebben uitgekozen :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:27

Ik had mij ook al opgegeven.
Maar helaas had ik geen vervoer en dan moest mijn pony 2 uren in de trailer en dat leek mij maar niet zo'n heel verstandig idee.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:19

Wat een leuk verslag :D

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:23

Joukje_04 hier van bokt was er ook. :D

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:33

Halloo allemaal:D

Andorra en ik zitten erook in:D

t was gesellig'!

iemand enig idee of het in de krant komt?

pc1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:50

Ik heb op deze castingdag een behoorlijk aantal foto's gemaakt.
Op een hyve http://castingermelo.hyves.nl heb ik ze gezet. Ook heb ik daar meerdere links geplaats die naar websites gaan die ook over de castingdag gaan. Heb jij nog aanvullende info kan je die daar plaatsen.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:06

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:03

Hier wist ik niks van... een penny film ! te gek !

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:11

pc1974 schreef:
Ik heb op deze castingdag een behoorlijk aantal foto's gemaakt.
Op een hyve http://castingermelo.hyves.nl heb ik ze gezet. Ook heb ik daar meerdere links geplaats die naar websites gaan die ook over de castingdag gaan. Heb jij nog aanvullende info kan je die daar plaatsen.

Daar was al een hyve van. ;) Pennydefilm.hyves.nl

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:35

Ik was der bij een vriendin van me dee der aan mee