Ingrid Klimke en Damon Hill NRW niet langer een combinatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ingrid Klimke en Damon Hill NRW niet langer een combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 08:12

Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com

Afbeelding
Ingrid Klimke en Damon Hill.
foto: http://www.gestuetaufderheld.de

Ingrid Klimke en haar jonge Grand Prix paard Damon Hill NRW zijn niet langer een combinatie. De eigenaren van de goedgekeurde hengst, de familie Becks, en Klimke werden het niet eens over de training en omgang van dit getalenteerde paard.

"Damon Hill staat ter dekking bij Rüscher-Konermann en zal niet terugkeren naar mijn stal, hoewel dit wel de afspraak was," aldus Klimke. "Helaas kunnen de eigenaren en ik het niet eens worden over de management van de hengst. We hebben het hierbij over de training, de wedstrijden en zijn gezondheid. Mijn jarenlange ervaring heeft mij geleerd dat je zeer voorzichtig moet zijn met het trainingschema van een hengst, zeker wanneer de hengst ook nog eens ter dekking staat."

Ingrid Klimke heeft Damon Hill zes jaar onder het zadel gehad. Onder haar voormalige pupil Helen Langehanenberg werd Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein) in 2005 Wereldkampioen tijdens het Wereldkampioenschap voor jonge paarden te Verden. Een jaar later werd de hengst opnieuw Wereldkampioen, maar toen met Klimke zelf. De amazone trainde de hengst van groen tot Grand Prix nivo.

In 2008 werd de combinatie reserve kampioen tijdens de Nurnberger Burgpokal Finale op het CDI-W te Frankfurt. In 2009 maakten ze de overgang naar de Grand Prix. In 2010 werden Ingrid en Damon Hill geselecteerd voor het Duitse B-Kader.

Een filmpje van Damon Hill tijdens het WK voor jonge dressuurpaarden te Verden.

Ollie23

Re: Ingrid Klimke en Damon Hill NRW niet langer een combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:23

Zonde zeg. Ben benieuwd welke ruiter/amazone hem dan overneemt. Geweldig paard.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:52

Jee wat zonde! Vind het van Klimke heel goed dat ze voorzichtig is met dr paarden, toch denk ik eerlijk gezegt dat het paard beter af was geweest als ie nog bij haar stond. Desnoods zou Klimke iets meer moeten doen dan ze zelf zou willen, maar dan heeft ze de mogelijkheid om wel iets rustiger aan te doen af en toe, een beetje een middenweg (eigenaren staan denk ik niet iedere dag voor de deur). Nu komt het paard waarschijnlijk bij iemand die precies doet wat de eigenaren willen, dat is juist wat ze niet wilde voor het paard namelijk (te) hard werken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:59

Knap van haar dat ze zo voor haar principes blijft staan, zelfs als dat betekent dat het paard vertrekt.
Maar wel apart dat er na die jaren ineens zo'n onenigheid is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:10

Het verhaal heeft altijd 2 kanten natuurlijk. Enerzijds de ruiter die het paard moet trainen en anderszijds de eigenaar die moet betalen. En de regel is nu eenmaal: "wie betaalt die bepaalt" en ruiters vergeten dat nog weleens.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:13

Ach het fijne van de zaak zullen we nooit weten. Dit is een kant van het verhaal. De eigenaren kan ik ook ergens verstaan.
Een paard in vol beritt hebben staan kost ook handen vol geld en als dekhengst moeten die paarden wel in the picture blijven.
Dus moet daar een compromis in gevonden worden, lukt dat niet, dan krijg je dit. Niets te verwijten aan beide kanten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:14

janderegelaa schreef:
Het verhaal heeft altijd 2 kanten natuurlijk. Enerzijds de ruiter die het paard moet trainen en anderszijds de eigenaar die moet betalen. En de regel is nu eenmaal: "wie betaalt die bepaalt" en ruiters vergeten dat nog weleens.

Ik weet ook niet beide kanten maar ik ben blij dat deze amazone haar principes niet opzij zet voor geld en het rijden van dit fantastische paard.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:14

Ingrid heeft heel goed het belang van het paard voor ogen. Zij weet heel goed wat het paard wel en niet aan kan, zij is tenslotte degene die er dagelijks mee traint. Als hij straks bij iemand anders geblesseerd raakt weet je waarom ze niet van haar principe is afgeweken. Het ene paard kan nu eenmaal meer aan dan het andere.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:20

Sjuimpje schreef:
janderegelaa schreef:

Ik weet ook niet beide kanten maar ik ben blij dat deze amazone haar principes niet opzij zet voor geld en het rijden van dit fantastische paard.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen.

Een eigenaar kan mij wel betalen maar als ik niet achter de manier van trainen kan staan dan ga ik dat niet doen.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:33

nou ik wil hem wel rijden :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:35

Tja maar je kan als eigenaar wel uitgemolken worden ook. De training van dergelijke paarden kosten vaak per maand meer dan menig bokker verdient.
En als je dan als eigenaar aan het lijntje gehouden wordt en alles onder het 'management' weggesproken wordt, dan is het logisch dat als ze iemand gelijkaardig vinden, die het paard toevertrouwt krijgt.
En uiteindelijk hebben de mensen dit paard al lang toevertrouwd gehad aan Klimke en merken ze nu dat het paard blijft staan ipv te groeien. En dan worden er vaak andere wegen ingeslagen.

Want nu lijkt het zo een verhaal van het goede en het kwade, terwijl je dit niet zo mag zien.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:40

bulck schreef:
Tja maar je kan als eigenaar wel uitgemolken worden ook. De training van dergelijke paarden kosten vaak per maand meer dan menig bokker verdient.
En als je dan als eigenaar aan het lijntje gehouden wordt en alles onder het 'management' weggesproken wordt, dan is het logisch dat als ze iemand gelijkaardig vinden, die het paard toevertrouwt krijgt.
En uiteindelijk hebben de mensen dit paard al lang toevertrouwd gehad aan Klimke en merken ze nu dat het paard blijft staan ipv te groeien.

Precies mijn punt.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:42

voor de naam van de ruiter moetje ook betalen.
en die is ook niet mis.oke nou ik doe het voor de helft :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:43

Als de insteek was om de eigenaar uit te melken dan had het paard er nog wel gestaan want zo iemand gaat onder druk wel overstag om geen inkomsten te verliezen.
Grootste probleem in dit soort gevallen is dat het beeld soms heel anders is dan het gevoel en dan heb je als ruiter een heel ander verhaal als de eigenaar ziet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:55

Katja schreef:
Als de insteek was om de eigenaar uit te melken dan had het paard er nog wel gestaan want zo iemand gaat onder druk wel overstag om geen inkomsten te verliezen.
Grootste probleem in dit soort gevallen is dat het beeld soms heel anders is dan het gevoel en dan heb je als ruiter een heel ander verhaal als de eigenaar ziet.

Dat kan ook zonder hoor. Paard staat er inmiddels al meerdere jaren (van jonkie tot nu) dus zo'n grillige eigenaren zullen het heus niet zijn. Maar dat paard staat nu op het hoogste niveau. En dan is het de vraag of het paard bij deze ruiter al dan niet de beste kansen heeft/krijgt. Een combinatie kan ook vergroeid zijn, waardoor progressie soms tegengehouden kan worden.
En wss zal daar wel ergens het schoentje wringen en dat gecombineerd met mss net de juiste man/vrouw die het pad kruist, kan er dan voor zorgen dat een paard van stal verhuisd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:56

Ik zeg toch ook nergens dat de eigenaar grillig is?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:58

En daar gaat dan zes jaar werk.... Heel erg demotiverend voor een ruiter!

Ik kan mij voorstellen dat je als ruiter bedenkt dat hij naast al dat dekken toch niet optimaal getraind kan worden en waarom zou je het dan doen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:04

Vudress schreef:
En daar gaat dan zes jaar werk.... Heel erg demotiverend voor een ruiter!

Ik kan mij voorstellen dat je als ruiter bedenkt dat hij naast al dat dekken toch niet optimaal getraind kan worden en waarom zou je het dan doen?

Tja dat heb je als een paard niet van jouw is. Ze is ervoor betaald, dus verloren is het niet. Dat is haar werk en dat is nu eenmaal de wereld, ook buiten de paarden werkt het zo.
Als je beter kan, moet je beter gaan.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:07

Dan is het nog wel zuur als afspraken niet nagekomen worden.

Natuurlijk is het je werk en word je er voor betaald. Maar vaak worden met apart goede paarden speciale afspraken gemaakt waardoor het kostenplaatje niet meer in verhouding staat met de tijd en energie die je erin stopt. Dat doe je dan voor je eigen sportieve carrière.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:09

Waar lees jij dat afspraken niet nagekomen zijn Vudress?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:11

En ook hier geldt het gezegde weer, Beter een koe van jezelf, dan een peerd van een ander!

Als zo'n paard het echt goed gaat doen zijn er altijd mensen die gaan stoken in een relatie en vinden dat het beter kan. Dag paard, en dag 6 jaar opleiding!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:27

Espie schreef:
voor de naam van de ruiter moetje ook betalen.
en die is ook niet mis.oke nou ik doe het voor de helft :+

:D

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:36

bulck schreef:
En uiteindelijk hebben de mensen dit paard al lang toevertrouwd gehad aan Klimke en merken ze nu dat het paard blijft staan ipv te groeien. En dan worden er vaak andere wegen ingeslagen.

Want nu lijkt het zo een verhaal van het goede en het kwade, terwijl je dit niet zo mag zien.

Pardon? aan het lijntje gehouden worden? Duidelijk dat jij Ingrid Klimke niet kent!
Stilstaan ipv groeien? laat me niet lachen zij heeft met dit paard heel knap werk verricht maar daar gaan we nog wel achter komen.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:37

Vudress schreef:
Maar vaak worden met apart goede paarden speciale afspraken gemaakt waardoor het kostenplaatje niet meer in verhouding staat met de tijd en energie die je erin stopt. Dat doe je dan voor je eigen sportieve carrière.

Inderdaad!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:40

oke laaten wij het zo zegen ze is er voor betaalt en ze heeft er plezier van gehad en veel van geleerd maar nu is er iemand anders aan de beurt.zo gaat dat en niet anders je kunt er als ruiter gewoon niks aan doen. het paard is niet van jou dus einde oefening. :+