Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celano

Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:34

http://www.jeannettehaazen.com / Nieuwsredactie

Afbeelding
Jeannette en Nartan.
foto: http://www.agnes-tenwolde.nl
Het Grand Prix paard Nartan (v. Jazz) van Jeannette Haazen is verkocht. Dat meldt zij op haar website. De combinatie was zeer succesvol in de Grand Prix. Zo wonnen zij onlangs nog het Nederlands Kampioenschap Zware Tour. De nieuwe amazone van Nartan wordt Katherine Bateson die hem ook in de Grand Prix uit wil gaan brengen.

Jeannette Haazen schrijft het volgende op haar website:

"Soms moet je in je leven beslissingen nemen die je het liefst misschien niet wilt doen, maar door omstandigheden toch moet nemen!!
En déze beslissing valt zó zwáár!! Het behalen van het Nederlandse Kampioenschap, de Kaderwedstrijd in Uden met bijna 74 procent! Vervolgens de overwinning in Hagen met 77.10 procent is voor mij de mooiste afsluiting van mijn samenwerking met Nartan. Het is echt verschrikkelijk moeilijk voor mij nu. Ik zal hem vreselijk gaan missen!!

Hij WAS en IS alles voor mij!

De reden waarom ik tot deze beslissing ben gekomen, is dat ik weet dat hij op dit moment alleen maar groeit in zijn africhting, steeds beter aan het worden is en dat kan men door al onze en zeker de laatste resultaten, ook alleen maar beamen! Maar ook dat ik daar verder niets mee kan! Ik ben ervan overtuigd dat hij een super Team paard is, maar ik weet dat wij in Nederland nooit de kans zullen krijgen om in het team te komen. Triest maar waar!

Nartan verdient het met al zijn prestaties om te stralen op een EK, WK of Olympische Spelen. Dan maar voor een ander land!! Er was veel vraag naar Nartan de laatste tijd met het oog op Kentucky natuurlijk! Chris en ik hebben steeds de boot afgehouden omdat ik steeds nog hoopte er zelf te geraken, totdat het uiteindelijk tot mij doordrong dat dit door allerlei factoren niet gaat lukken! En toen kwam via Diederik Wigmans, Katherine Bateson in ons leven, die de gelegenheid kreeg van haar sponsor Jane Clarc om een fijn paard te zoeken.

Katherine is met haar mooie zit een prachtige combinatie met hem en ze reed er zo mee weg! Gelukkig zijn al mijn paarden zeer simpel na te rijden, zo gingen Robert, Windsor en Bannzayir op late leeftijd als leerpaard naar de USA, Inatana naar de Dominicaanse Republiek en Quicksilver naar Estland.

Natuurlijk moeten Katherine en Nartan nog aan elkaar gaan wennen en ik ben daarom ook heel blij dat ik de gelegenheid krijg om in ieder geval voorlopig samen met hen te trainen, zodat ze elkaar nog beter gaan begrijpen en hopelijk tot ongekende hoogtes kunnen komen. Katherine is een amazone met heel veel gevoel en dat is net wat Nartan nodig heeft! Dit moet lukken!

Helaas houdt voor mij nu alles voorlopig op en dat maakt het des te moeilijker. Ik heb geen opvolger en niet eens een echt goed paard achter de hand!

Maar wat zal ik ondanks alle verdriet en slapeloze nachten gelukkig kunnen zijn als ik hem vanaf de tribune in Kentucky of Londen of waar dan ook mag zien schitteren in de ring!

Mijn paard, mijn maatje, mijn vriend en mijn kind en dat zal je ALTIJD blijven!!"

Verwant artikel

[VN] Bokt interview met Grand Prix amazone Jeannette Haazen
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-05-10 20:48, in het totaal 3 keer bewerkt

EllyC

Re: Nartan van Jeanette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:41

Kippenvel bericht.
Ik voel de pijn en twijfel van deze beslissing.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:42

Heftige beslissing waar vast heel veel aan voor af is gegaan zoals ze al schrijft!
Onvoorstelbaar eigenlijk.
Zo`n machtig paard en zo`n leuke combinatie ...

Diep respect ervoor :j
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 17-05-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:43

Ik snap haar beslissing helemaal. Wel heel jammer want vond het ondanks alles toch een geweldig duo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:43

Poeh, dat moet een hele zware beslissing zijn geweest...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:44

Wat spreekt er een ontzettend diepe liefde voor haar paard uit dit bericht. Ik vind het heel knap dat ze deze beslissing heeft kunnen en willen nemen. Respect!!!!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:47

Noppert schreef:
Wat spreekt er een ontzettend diepe liefde voor haar paard uit dit bericht. Ik vind het heel knap dat ze deze beslissing heeft kunnen en willen nemen. Respect!!!!!

Ben ik het volledig mee eens!! Respect voor deze vrouw!!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:49

Houden van is ook loslaten.. Wat een liefde voor dit paard spreekt hier uit . Ze zet haar eigen sportieve carriere op een zijspoor voor dit paard. Kippenvel krijg ik na het lezen van dit bericht.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:49

een klein maar zeer groot vrouw tergelijkertijd, petje af voor je

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:50

Jeetje, ik vind het behoorlijk aangrijpend...
Heb wel heel veel respect voor haar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:51

:oo wat jammer! Vind het echt zo'n topvrouw, met een onwijs doorzettingsvermogen. De trots knalt er ook vanaf, dat ze "haar" paard graag op een OS of WK wil terugzien, desnoods voor een ander land...Voor het paard zal het niet uitmaken, btw. Maar ik snap haar wel: ze kan zelf eigenlijk toch niet hoger of verder en de rest van haar leven op pad om overal wedstrijden te rijden...dat heeft ze al lang genoeg gedaan. Een OS of WK rijden, dat zou wijs zijn...maar dat zit er zeer waarschijnlijk niet in.
Jammer, maar ik hoop haar weer met een ander paard in de ring te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:51

Ah wat jammer zeg! ik vond ze zo'n leuke combinatie,maar ik begrijp de moeilijke beslissing ook wel.Laten we hopen dat Nartan kan gaan vlammen met z"n nieuwe amazone!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:52

Langs de ene kant idd knap van haar om nhet paard dit te gunne, langs de andere kant, Nartan is 15, als ze er nog iets aan wou verdienen was het nu wel de moment.

Maar ik heb haar altijd heel graag zien rijden met haar grote vriendelijke reus! Zonde dat ze geen Belgische is ;)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:56

Wat ontzettend jammer maar absoluut begrijpelijk, het lijkt mij heel frustrerend als je zo'n paard hebt maar daarmee nooit kans maakt op een teamplaats, alleen maar omdat je de pech hebt dat je een Nederlandse bent.

Als je nog een bijrijdpaard zoekt Jeanette, mag je er wel eentje komen uitzoeken :D

celano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:57

Sjuimpje schreef:
Wat ontzettend jammer maar absoluut begrijpelijk, het lijkt mij heel frustrerend als je zo'n paard hebt maar daarmee nooit kans maakt op een teamplaats, alleen maar omdat je de pech hebt dat je een Nederlandse bent.

Als je nog een bijrijdpaard zoekt Jeanette, mag je er wel eentje komen uitzoeken :D

Pas maar op, die gaat zo met jullie Beatrix aan de haal! :D

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:59

Wat een heftige beslissing zeg. Wel erg jammer van de combinatie. Was altijd fijn om naar te kijken. Erg jammer dat ze geen troef achter de hand heeft.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:00

een hele moeilijke en knappe beslissing!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:03

Heftige beslissing! Paard zou het een worst wezen maar kan me goed voorstellen dat ze apetrots zou zijn!

Hopelijk zien we haar snel met een ander paard in de ring verschijnen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:04

Prachtig geschreven en wat een verlies voor Jeanette en Chris. Maar zoals ze zelf al zegt, de medaille heeft ook een keerzijde.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:06

dikke respect voor jeanette!!
soms moeten er idd keuzes gemaakt worden,,
ik voel ook de twijfel en de liefde voor nartan, super amazone die we voorlopig even niet zien in de ring.. gelukkig kan ze nartan nog wel blijven zien door de trainingen met de nieuwe eigenaresse..

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:09

Oeh, erg knappe beslissing.
Paard gaat boven haarzelf, dat is toch wel heel mooi om te zien!
Hopelijk zullen we veel van Nartan horen! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:11

Wat ontzettend zonde. Ik hoop dat er toch snel een geschikte opvolger op haar pad komt, zou zonde zijn als haar paardrijcarriere hier eindigt.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:12

bruceandnoon schreef:
Houden van is ook loslaten.. Wat een liefde voor dit paard spreekt hier uit . Ze zet haar eigen sportieve carriere op een zijspoor voor dit paard. Kippenvel krijg ik na het lezen van dit bericht.

Wat verwoordt je het duidelijk zo!
Maar zij zou de eerste nederlander niet zijn als zij naar het buitenland gaat, toch?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:17

Wat een ontzettend lieve vrouw is dat toch..Jammer dat ze niet de kans kreeg/krijgt in dit land.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:17

Respect. Meer kan ik er niet over zeggen.
Maar wat is het jammer...