Paul Tapner wint 4* Badminton Horse Trails 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paul Tapner wint 4* Badminton Horse Trails 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:50

Nieuwsredactie / http://www.badminton-horse.co.uk/

Met het afsluitende springen die eerder deze dag plaats vond, wist de Australische Paul Tapner zijn voorsprong die hij tijdens de cross had opgebouwd te behouden. De regen die met bakken uit de hemel viel kon Tapners enthousiasme niet temperen. Het is voor Tapner de eerste keer dat hij de Badminton Horse Trails wint. Hij mocht met Inonothing één balk eraf hebben, maar hij kwam foutloos rond en won daarmee dus met ruime marge.

“Dit is echt geweldig, elke seconde van dit jaar stond in het teken van dit moment. Toen ik begon met Eventing was Badminton mijn doel. Beter wordt het niet”, aldus Tapner die sinds 2003 permanent in Groot-Brittannië vertoeft. Tapner werd ook tiende, maar dan met het paard Stormhill Michael.

Als jong paard kon Inonothing Tapner niet echt bekoren. Tapner: “Hij had wat karakterproblemen. Zijn bijnaam is Spinhead. In 2003 reed ik een wedstrijd met hem, dat ging zo slecht dat ik in staat was om de eigenaar op te bellen met de mededeling dat ik hem niet meer wilde rijden. Maar iets hield mij tegen. En kijk nu eens!”.

De Duitser Andreas Dibowski bleef foutloos in het parcours met Euroridings Butts Leon, waardoor hij van een vijfde naar een tweede plaats ging. Dit is de derde wedstrijd waarin dit duo de tweede plaats bezet. Andreas als reactie: “Normaal gesproken zou ik enorm blij zijn als iemand mij op voorhand zou vertellen dat ik tweede zal worden, maar een eerste een viersterrenwedstrijd winnen lijkt mij ook wel wat.”

Derde is geworden Daisy Berkeley met de zeventienjarige Spring Along. Volgens Berkeley is zijn leeftijd geen probleem, “Hij is als een goede wijn. Hoe ouder hoe beter”. Mary King kreeg een balk eraf met Imperial Cavalier, waardoor zij van de tweede naar de vierde plaatst zakte.

Halverwege deze pagina vind je een Engelstalig interview met Paul Tapner, Andreas Dibowski en Daisy Berkeley.
Luister hier via een mp3 bestand naar een Engelstalig interview met Tapner

Kijk hier voor de complete uitslag

Verwant artikel
[VN] Grote namen bij Badminton Horse Trials
[VN] Kai Rüder aan de leiding na de dressuur in Badminton
[VN] Paul Tapner aan de leiding na cross-country Badminton

troelala

Re: Paul Tapner wint 4* Badminton Horse Trails 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:59

Ja het was spannend, ik heb t zitten kijken :)

I_Moondance

Re: Paul Tapner wint 4* Badminton Horse Trails 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:05

Ik heb ook zitten kijken, was een mooie wedstrijd!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:42

Ik was er het hele weekend bij! Super evenement, en spannend op het laatst!! :)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:03

Ik heb het gezien
Een spannend en mooie wedstrijd