Kai Rüder aan de leiding na de dressuur in Badminton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Kai Rüder aan de leiding na de dressuur in Badminton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:37

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Hevige regenval zorgt voor aanpassingen in cross

De Duitser Kai Rüder gaat na de dressuur van vrijdag aan de leiding. Het is de eerste Badminton race voor Rüder en zijn Le Prince Des Bois, die de enige hengst is in het deelnemersveld. Vorig jaar waren ze tiende in Burghley.

“Ik verwachtte wel dat hij een goede proef zou lopen, hij wordt in het veld wat heet en dat is precies wat ik nodig heb om hem optimaal voor te stellen. Dat hij zo goed zou lopen had ik niet verwacht”, aldus Rüder.

De Britse Tina Cook staat derde met Miners Frolic. “Het is een fantastich paard en kan echt goed lopen, maar ik word boos op mijzelf als ik niet goed genoeg rijdt”, zei Cook als uitleg waarom Miners Frolic wat spanning vertoonde in de stap en het achterwaarts gaan.

Ruth Edge met Two Thyme bezet de voorlopig tweede plaats. De winnaar van de Rolex Kentucky vorige week, William Fox-Pitt, staat momenteel op een voorlopige zesde plaats met Seacookie.

De cross is vanmorgen om elf uur locale tijd van start gegaan. Vanwege hevige regenval, die ook al tijdens de dressuur uit de hemel viel, zijn er twee aanpassingen in het parcours. De eerste aanpassing is de snelle route tussen hindernis vijf en zes, The Quarrry. De parcoursbouwer vreest dat de bodem door de regenval te snel achteruit gaat. Hierdoor wordt het parcours 37 meter langer en daarom is de toegestane tijd met 4 seconden verlengd. Combinaties mogen nu 11 minuten en 36 seconden over het parcours doen. De tweede aanpassing betreft hindernis dertig, Owl Hole Logs, waarbij het tweede gedeelte van de boomstam niet meer gesprongen hoeft te worden. Dit is gedaan omdat de verwachting is dat de paarden door het natte terrein eerder moe zullen zijn. Deze hindernis is één van de laatste hindernissen en in zijn oorspronkelijke vorm was deze hindernis nog best zwaar.

Horse and Hound heeft een kort Engelstalig interview met Tina Cook gehouden. Dat vind je hier halverwege de pagina.

Maandag 3 mei zendt BBC 2 beelden uit van de Badminton horse trials, met om 13.30-15.15 uur en 18.55-19.25 uur onder andere de cross country.

Relevante informatie
Deelnemers
Programma
Cross country
Live stream Let op: hier zijn kosten aan verbonden

Verwant artikel
[VN] Grote namen bij Badminton Horse Trials

Lielle

Re: Kai Rüder aan de leiding na de dressuur in Badminton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:30

gaat lekker daar. Nrs 2, 3 en 5 liggen eruit in de cross, nr 1 had een weigering. Goed uitgangspunt voor Fox Pitt met zijn 2e paard, ik weet alleen zo niet wie er vierde staat.
/add
Een Kiwi Neil Spratt, nooit van gehoord.