Calvin Borel wint opnieuw loodzware Kentucky Derby *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Calvin Borel wint opnieuw loodzware Kentucky Derby *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 09:12

Nieuwsredactie

Jockey Calvin Borel heeft gisteravond met het paard Super Saver de Kentucky Derby gewonnen. Voor Borel was dit de derde keer in vier jaar dat hij de wedstrijd op zijn naam schreef. Vorig jaar won hij de Derby eveneens, toen op de rug van Mine That Bird.

Eigenlijk ging de combinatie vanaf de start al aan de leiding. Calvin Borel stuurde de jonge hengst naar de railing en bleef vooraan op de loodzware modderige baan. Hiermee bezorgde hij trainer Todd Pletcher zijn eerste Derby overwinning na vierentwintig mislukte pogingen. De trainer had vooraf zijn geld ingezet op Eskendereya, maar die werd afgelopen week teruggetrokken door een blessure aan een van zijn voorbenen.

Het had de hele dag al hard geregend op Churchill Downs in Kentucky, waardoor de baan erg slecht was geworden. Toch kwamen alle twintig paarden aan start. Nog nooit leek de afstand van 1 1/4 mijl zo lang te duren voor de jockeys die alles uit de kast moesten halen om hun paarden aan het rennen te houden. Toen de combinaties over de finish kwamen waren zowel de jockeys als de paarden volledig besmeurd met modder. Sommige paarden hadden zelfs moeite om nog iets te kunnen zien onder de dikke prutlaag.

Uiteindelijk wist Calvin Borel met Super Saver de wedstrijd te winnen met een verschil van 2 en halve lengte op Ice Box. Derde werd Paddy O'Prado. De enige merrie in het deelnemers veld, genaamd Devil May Care en eveneens in training bij Todd Pletcher, eindigde als tiende.

Trainer Pletcher wist niet precies hoe hij moest uitleggen wat het geheim is van deze overwinning, maar hij kan er maar beter snel achter komen, want over twee weken begint de Preakness; de tweede wedstrijd van de Triple Crown. Drie weken later staat de Belmont Stakes race op het programma.

Jockey Borel is in ieder geval van plan om de Triple Crown te winnen, iets wat niemand meer is gelukt in de afgelopen 32 jaar. "Ik ga ervoor," aldus een blije en hevig geemotioneerde Borel.

De Kentucky Derby en een interview met Calvin Borel.

Verwante artikelen:

[VN] Paarden arriveren op Churchill Downs voor Kentucky Derby
[VN] Kentucky Derby favoriet geblesseerd en teruggetrokken

Ashleytjuhh

Re: Calvin Borel wint opnieuw loodzware Kentucky Derby *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:33

mooie en spannende race vind ik ( weet hier ook niks vanaf(A) )
Als ze geinterviewt worden zie je het paardje zo rustig lopen tussen die andere 2 paarden en laat zich gewoon meenemen door die man op dat andere paard, het perfecte voorbeeld hoe een hengst zich moet gedragen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:50

Dat beest is natuurlijk heel moe lijkt mij.
Dat ie niet eens meer puff heeft om zich te misdragen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:58

Ik vind het ook trouwens zoo mooi hoe die jockeys elkaar feliciteren ! :D

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:29

Jammer dat die paarden zo vaak en hard geslagen worden terwijl ze vast echt niet harder meer kunnen.. Geld is helaas de grote drive daar achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:51

9 van de 10 keer worden de paarden niet eens geraakt met de zweep....en de paarden rennen graag, ze doen het graag.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:10

Stitchy schreef:
Jammer dat die paarden zo vaak en hard geslagen worden terwijl ze vast echt niet harder meer kunnen.. Geld is helaas de grote drive daar achter.

Zucht... Ze worden niet vaak geslagen.....
Ze mogen een paard maar een aantal keer raken en anders ben je gewoon gediskwalifiseert.
Wat je ziet is alleen maar gezwiep op een paar keer na.
Het was 3 keer geloof ik, maar pin mij er niet op vast.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:52

Stitchy schreef:

Misschien kun je je eerst in de materie verdiepen voordat je dergelijke onzin uitkraamt? Ze laten de zweep zien als stimulatie om sneller te gaan lopen, maar als ze hem te vaak gebruiken worden ze gediskwalificeerd. Een jockey kijkt wel uit....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 02-05-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:03

Wauw, wat een race, op het eind lijken alle paarden dezelfde kleur te hebben! :D

En die jockey heel beleefd: yes ma'am!

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:29

ah is dat als stimulatie.. juist ja.
als die jockey steeds met die zweep loopt te zwaaien reageert een paard daar naarverloop van tijd echt niet meer op, erg apart.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:12

De desensibilisering voor de zweep gaat alleen werken als je hem er helemaal niet meer mee raakt. Je mag tijdens een wedstijd het paard drie keer raken. Als je alleen zwaait creeer je idd ruis. Als je hem tussendoor een keer raakt, zal het paard er attent op blijven.

Dat is hetzelfde als jij voortdurend been geeft zonder er een reactie op te eisen. Tik een keertje bij met de zweep en hij zal de volgende keren wel op een beenhulp reageren.

A horse knows exactly what happens, before what happens happens...

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:53

Elke jockey droomt ervan om die race te winnen en hij wint hem drie keer in vier jaar!
Ik had mijn top 3 weer hélemaal fout! Maar had het toch leuk gevonden als Joe Talamo met Sidney's Candy had gewonnen. Ik gunde het hem echt :(:)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:02

Wat een spannende wedstrijd
Ook grappig om al die voetsporen in het zand te zien:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 02:13

xkimmie: die stond bij mij op nummer 2. ik had ook totaal verkeerd gegokt.

mistymuis: hihi zeg maar beter modder :D