Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Adil18 schreef:Het is inderdaad iets wat ik met mijn jaarling ook mee heb gemaakt vorig jaar. Ze werd een tijdje apart gehouden ivm hoesten...
*knip*
alleen op de rijplaats longeren
Dan ben je nu een tweejarige aan het longeren?? Sorry, beetje offtopic
maverick schreef:Ik hoop niet dat mensen nu spontaan jaarlingen gaan isoleren.
Mijn jaarlingen kunnen ook vast staan,voeten uitkrabben/afspuiten en aan een touwtje lopen door de bak ook alleen.Ze staan gewoon altijd met zn 3en. En die dingen hebben ze niet geleerd omdat ze geisoleerd stonden.
ikdoemaarwat schreef:je kan het ook comibineren, ik had mijn paardje toen hij 1 jaar was in een groep van een aantal jaarlingen,maar haalde hem zeker 3 x per week er even tussenuit om over het terrein te wandelen en een borsteltje eroverheen te halen, om hem zo makkelijk te maken
resultaat mag er zeker zijn want hij is nu bijna 2 en hij is idd erg makkelijk
Cyruss_ schreef:hmm gewoon lekker in groepsverband hoor. Wat maakt het uit dat het dan wat langer duurt. Dieren zijn dan nog zo jong. Laat ze eerst maar eens lekker paard zijn
CCindy schreef:opisop_shop schreef:ja ik was al bang voor een nieuwe hype, jaarlingen alleen houden
Haha daar dacht ik ook al meteen aan. Vreselijk he, dat we daar meteen bang voor moeten zijn. Gelukkig van die laatste alinea dus.
Arabesk schreef:oh nee he, dit is voor mensen weer een argument om hun paarden/jaarlingen op te hokken
De geestelijke gezondheid en het welzijn tussen de oren hebben ze bij deze studie niet gemeten.
Er zijn ook experimenten bekend dat dieren sneller leren als ze gestresst zijn, uit overlevingsdrang. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat geisoleerde jaarlingen sneller leren.