He bah wat een naar ongeluk, ben benieuwd wat er precies gebeurd is, is daar meer over bekend?
Iig veel sterkte voor zijn familie, hopelijk houd hij er geen hersenletsel aan over en mag hij goed genezen.
bigone schreef:Nooit achter een paard langslopen is hoofdregel nm 1, maar het gebeurt ons allemaal wel een keer,
Dat soort 'hoofdregels' zijn allang achterhaald.
Dat zijn dingen die gelden bij een vreemd paard en dan nog, zolang het paard een beetje opgevoed is kun je er rustig achterlangs lopen mits hij weet dat je er bent.
En dat geld voor al die 'regels', je weet ook dat een paard kan bijten, maar daar ga ik echt niet vanuit hoor, als ik op de rijvereniging of manege ben loop ik echt niet weg voor elk paar dat zijn neus naar me uitsteekt.
Dat soort dingen wordt je geleerd omdat het kán voorkomen, maar in praktijk is er geen paard zo onopgevoed dat je gebeten wordt zodra ze de kans krijgen of een lel achteruit geven tegen iedereen die langs komt lopen.
Ik loop iig rustig achter mijn paarden langs, ook zonder hand op de kont en ze mogen gerust aan mijn achterste snuffelen als ik hoeven aan het krabben ben. Ik kan zelfs tussen de twee grootste vechtersbazen van stal doorlopen als ze in de weide staan, ze weten dat ze zich horen te gedragen als ik er ben.
En ja, het kan altijd voorkomen dat er toch wat gebeurd maar dat zie ik dan niet als onvoorzichtigheid maar gewoon domme pech, er kan altijd wat gebeuren, als je normaal nadenkt kun je de kleine ongelukjes voorkomen.