Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sieppus schreef:Ik heb van die godsgruwelijk lelijke schoenen aan met stalen neuzen, hier op stal ben ik de enige die zulke schoenen heeft. Ik heb zeker al 10x een paard op mijn tenen gehad en niks gevoeld!
Bonita_Bon schreef:tsja daar heb je gelijk in Zsazsa, ik was een keer de kroonrand van mijn paard bij aan het knippen en toen ging ik heel even recht voor haar op mijn knieen zitten. iets wat je NOOIT moet doen, wat me altijd was geleerd, maar toch ik deed het heel even.. En ja toen sprong ze naar voren en luxeerde mijn knieschijf, hoezo stommiteit en het vergeten van de veiligheidsvoorschriften! Ik heb ervan geleerd, rij nooit zonder cap en ga never op slippers naast mijn paarden staan. Dus ik doe aan risico-beperking. Maar als ik af en toe om me heen kijk
Imago01 schreef:De werkschoenen van tegenwoordig hoeven zo lelijk niet eens meer te zijn. Die van mij zijn niet superchique ofzo maar tegenwoordig heb je ze ook in wat chiquere uitvoering.
Het boeit me werkelijk geen reet...mijn schoenen hebben maar heel weinig te maken met de persoon die ik ben of hoe ik rij of lesgeef...
KatjaGieli schreef:Ik heb in December een bedrijfsongeval gehad met een 3jarige...
ik zit voorlopig thuis!
hersenletsel...
en nee het was met het paard binnen halen gebeurd!
wat en hoe moet je mij niet vragen ben 3dagen van de wereld geweest.
het paard was een schat en had nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
en ja ik weet een paard is een dier en er kan altijd iets gebeuren.
ben al vanaf mijn 8ste met paarden bezig...
maar niemand die nu kan vertellen wat er is gebeurd...
had een scheur in mijn jeuk been, bloedpropjes bij mijn hersenen en mijn rechter gezichtshelft was bont en blauw!
en nu heb ik problemen met mijn geheugen(kan niks onthouden en kan me niet meer goed concentreren)
maar ben nu wel bezig met mijn eigen paard om weer opnieuw op te starten met alles...
en het huishouden neemt zat tijd in beslag en mijn paard wordt verzorgt door mijn vriend als ik dat eens niet kan...
ik wil alleen maar zeggen dat hoe goed je ook je best doet om jezelf te beschermen...
er altijd wel iets mis kan gaan zonder dat je het wil!
dit noem ik:
ALS JE MET DIEREN WERKT, KUN JE NOOIT IETS VOOR 100% VOORKOMEN!
germie schreef:Blijft eigen verantwoordelijkheid hoor. Op bokt lees je dit over paarden, op het skiforum over skihelmen, op het mtb-forum over fietshelmen en op het skeelerforum over polsbeschermers en helmen.
Het blijft een hoop gezeur in de ruimte. Men blijft toch denken van het gebeurt mij niet, of het valt wel mee. De sport of activiteit maakt niet uit, iedereen beweert altijd dat hij of zij braaf doet zoals het het veiligst is, maar in de praktijk zie je het toch heel anders.
Vreemd genoeg draag ik bijna altijd een cap, maar ik draag geen helm bij het skien (grootste risico is niet je eigen val, maar het omver geskied worden door een ander, ik heb wel een helm geprobeerd, maar je gehoor wordt te veel belemmerd), ik draag geen bescherming met skeeleren (veel te belemmerend).
Tuurlijk heb ik ook wel eens blauwe tenen gehad van een paard, knie verrekt van het snowboarden (had uiteraard geen bescherming dit kunnen voorkomen), knieen stuk gehad van een val met skeeleren. Maar het kan met andere sporten ook gebeuren (hersenschudding bij schaatsen van toertocht, terwijl daar niemand een helm draagt). Het blijft je eigen keuze, en je kunt nooit alles voorkomen. Eigenlijk dus weer een stukkie nieuws wat niets nieuws is. En gelukkig gaat het bijna altijd goed.