Albert Zoer uitgeschakeld in wereldbekerfinale springen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Albert Zoer uitgeschakeld in wereldbekerfinale springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:30

http://www.knhs.nl

In de tweede kwalificatiewedstrijd van de wereldbeker finale, die in Genève wordt verreden, hebben Albert Zoer en Samurai (v. Iroko) zich iets gerevancheerd voor de uitermate tegenvallende prestatie in de eerste kwalificatiewedstrijd. Daarin eindigde de combinatie laatste. In de uitermate selectief gebouwde tweede wedstrijd konden in totaal negen foutloze combinaties worden genoteerd. Daaronder niet Zoer, die met 13 strafpunten aan de eindstreep kwam. Daardoor eindigde Albert op de 38e plaats in deze wedstrijd. Hij hoeft geen van zijn paarden meer op zondag in te zetten, omdat hij zich niet wist te plaatsen voor de finale eindstrijd. Met Uragauy komt hij morgenavond nog in actie in de Grote Prijs.

Ondanks de drie springfouten was Albert Zoer tevreden. "Gisteren was het allemaal nog iets schokkerig, maar vandaag ging het mooi vloeiend. Misschien dat het iets andere bitje dat ik heb gebruikt positief uitpakte. Maar voor mij was het grootste verschil dat ze vandaag echt sprong. Gisteren was het vergeleken met nu net of er geen vermogen was. Dat vermogen was er vandaag wel en ik heb best een goed gevoel over deze prestatie. Daarbij komt nog als positief punt dat Samurai ook nu helemaal niet onder de indruk was. Ik ben blij dat we vandaag hebben laten zien dat ik door haar mee te nemen naar deze wereldbeker finale ik niet te veel heb gevraagd. Samurai is in deze twee wedstrijd heel veel wijzer geworden", aldus Albert, die er wel rekening mee houdt dat hij na deze maand terugvalt in de Rolex Ranking. "Vorig jaar werd ik in Las Vegas zesde, derde en gedeeld eerste. In Antwerpen won ik de Grote Prijs en in Arezzo reed ik me vijf maal vooraan in de uitslag. Ik houd er rekening mee dat ik zeker een paar honderd punten zal zakken".

In de tweede kwalificatiewedstrijd deed de Amerikaanse ruiter McLain Ward zeer goede zaken door met zijn in België gefokte toppaard Sapphire door te dringen tot de barrage, waardoor hij op voorhand bijna zeker was dat hij na twee onderdelen aan de leiding zou gaan van het tussenklassement. Mclain Ward en Sapphire eindigden in 2009 als tweede achter de Duitse Merdith Michales-Beerbaum in de wereldbeker finale, die in Las Vegas werd verreden. In deze barrage hoefde hij alleen de Zwitser Steve Guerdat voor zich te dulden met de eveneens in België gefokte Tresor V. Guerdat had net als de overige Zwitserse deelnemers in de openingswedstrijd matig gepresteerd, waardoor hij als 24e was was geëindigd, maar klom op naar de 10e plaats in de tussenstand, waarin McLain Ward zeer stevig aan de leiding gaat. Mario Deslauriers die nu voor de USA rijdt stuurde zijn KWPN gefokte Urico naar de derde plaats in de wedstrijd, waardoor hij nu tweede staat in de tussenstand met slechts drie punten achterstand op Ward. Mario Deslauriers won in 1984 met Aramis in Gothenburg de wereldbeker finale. De Amerikaan reed toen voor Canada en was negentien jaar jong, waarmee hij nog steeds de jongste winnaar ooit is, van de sinds 1979 verreden, wereldbeker finale. Op de voorlopige derde plaats staat de Duitser Markus Ehning met Plot Blue, die nu op vijf punten achterstand van McLain Ward staat.

De derde en tevens laatste ronde van de wereldbekerfinale is zondagmiddag om 13.30 uur.

Uitslag tweede kwalificatiewedstrijd finale WB springen (1.60m):

1) Steve Guerdat (Zwi) - Tresor V - 0 / 0 - 36.12
2) McLain Ward (USA) - Sapphire - 0 / 0 - 37.13
3) Mario Deslauriers (USA) - Urico (Zandor Z x Fedor) - 0 / 0 - 37.50
38) Albert Zoer - Samurai (Iroko x Boreas) - 13

Tussenstand:

1) McLain Ward (USA) - Sapphire - 0
2) Mario Deslauriers (USA) - Urico - 3
3) Marcus Ehning (Dui) - Plot Blue - 5
4) Pius Schwizer (Zwi) - Carlina - 6
5) Patrice Delaveau (Fra) - Katchina Mail - 7
41) Albert Zoer - Samurai - 38

Verwante artikelen:

[VN] Deelnemerslijst wereldbekerfinale springen bekend
[VN] Jessica Kürten na val niet aan start in Wereldbekerfinale
[VN] Harrie Smolders bedankt voor deelname aan WB-finale
[VN] Albert Zoer: 'Als het meezit kan ik erg ver komen'
[VN] Genève: Nederlanders van weinig betekenis deze morgen
[VN] Albert Zoer laatste in eerste ronde wb-finale springen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:29

Vers van de Ppers:

Voor McLain Ward en Sapphire is het game over in wereldbekerfinale in Genève. Sapphire, leider in de tussenstand, werd na thermografisch en klinisch onderzoek van de benen uitgesloten voor het vervolg van de competitie en gediskwalificeerd voor de tweede manche. Het veterinair korps kwam tot dat unaniem besluit na uitvoerige controle en diagnose. Eén dierenarts voegde er expliciet aan toe dat er geen indicatie of bewijs gevonden werd van wanpraktijken bij McLain Ward of zijn team. Wordt vervolgd............

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:21

nowornever

Re: Albert Zoer uitgeschakeld in wereldbekerfinale springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:19

Wauw marcus is goed bezig met Plot bleu. Van samurai had ik niet anders verwacht.