Albert Zoer laatste in eerste ronde wb-finale springen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Albert Zoer laatste in eerste ronde wb-finale springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:39

Nieuwsredactie

Albert Zoer was begin deze week in Genève nog vrij optimistisch over zijn kansen in de wereldbekerfinale. Deze optimisme zal hij de morgenavond nodig hebben. In de eerste wedstrijd van de finale werd hij laatste. Met maar liefs 24 strafpunten, waarbij de eerste hindernis gelijk al niet gespaard bleef sloot Zoer in een tijd van ruim 100 seconden op de rug van Samurai (v. Iroko) de lijst van deelnemers. Met deze score heeft hij voor de finale nog niet veel punten verzameld, maar één punt.

"Ja, als dan gelijk de eerste paal valt ben je even aan het balen. Toch kwam ik wel mooi in het ritme, maar lagen veel palen net een gaatje te hoog. Dat komt mede omdat de ervaring bij Samurai nog ontbreekt. Morgen start ik dit paard ook in de tweede kwalificatiewedstrijd, omdat ik Uraguay dan op zaterdag in de Grote Prijs ga starten. Ik ben nu toch al kansloos voor een hoge klassering, dus ga ik gewoon morgen kijken of Samurai nog iets aan ervaring kan laten opdoen", aldus Zoer op knhs.nl, "De prestaties met een jong en onervaren paard zijn vaak nogal wisselend en hopelijk kunnen we die stelling morgen gaan bewijzen".

De overwinning ging naar de Amerikaan Rich Fellers die met Flexible (v. Cruising) zeer flexibel door het parcours heen ging. Met zijn snelste tijd van 70.63 seconden won hij maar liefst 25.000 euro. De nummer twee was ook een Amerikaan, McLain Ward met de BWP ‘er Sapphire (v. Darco) kwam rond in 71.13 seconden. Rodrigo Pessoa werd derde met Let’s Fly (v. Lordanos).

Rich Fellers heeft met zijn overwinning 44 punten verzameld en gaat hiermee aan de leiding. Morgenavond is de tweede wedstrijd in de wereldbekerfinale springen. Deze gaat, net als vandaag, om 19.15 van start. De derde en tevens laatste ronde is zondagmiddag om 13.30 uur.

Verwante artikelen:

[VN] Deelnemerslijst wereldbekerfinale springen bekend
[VN] Jessica Kürten na val niet aan start in Wereldbekerfinale
[VN] Harrie Smolders bedankt voor deelname aan WB-finale
[VN] Albert Zoer: 'Als het meezit kan ik erg ver komen'
[VN] Genève: Nederlanders van weinig betekenis deze morgen

Helma_Amber

Re: Albert Zoer laatste in eerste ronde wb-finale springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:41

Wat jammer van de resultaten van Albert.
Hopelijk gaat het morgen beter en was dit gewoon een baaldag.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:49

Wat jammer, inderdaad! 24 Strafpunten valt ook wel erg tegen...
Maargoed; met dit paard is Albert dan nog niet echt lang samen. Ik hoop voor hem dat het in de volgende ronde beter gaat, maar met zo'n score ziet het er toch niet best uit.

Ik las trouwens bijna de woorden 'eerste' en 'laatste' in de topic-titel verkeerd om, dus zo viel het nieuwsbericht extra tegen. :=

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:33

jammer maar kan het paard wel mooi zijn ervaring opdoen.
klopt mairead dacht ook die zit goed :(:)

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 05:58

Was natuurlijk te verwachten. Het paard is nog zo onervaren op dit nivo.
Als je het mij vraagt dan vind ik dat hij dit paard flink overvraagt heeft om persé aan deze wedstrijd deel te wilde nemen. Voor mij heeft deze ruiter afgedaan met deze ondoordachte actie.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:32

FloortjeS: Je had het niet beter kunnen omschrijven. Ik denk er net zo over. Ik heb het in Den Bosch gezien en daar kon ie al niet erover heen. Vind het dan ook zeer onsympathiek tegenover het paard!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:53

ik ben het helemaal eens met floortjesS en creabea. samurai liep voordat die bij albert kwam z en misschien net 2x zz gelopen. dan kan je niet verwachten dat samurai opeens het grote werk kan lopen.

zeer slecht van zoer!!!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:29

foeiii zoer :D
paard tehuis laten en geen ervaring oplaten doen :+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:43

Espie schreef:
foeiii zoer :D
paard tehuis laten en geen ervaring oplaten doen :+

Er zijn meer manieren om een paard ervaring op te laten doen, zoals hij deed op Indoor Brabant, een wereldbeker daarentegen is wel iets heel anders.
Ben het met Floortje eens, was slimmer om dit jaar verstek te laten gaan.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:03

ik denk dat hij zelf wel beter weet of het paard het aan kan.
dus wie zijn wij dan omdan met een vingertje terecht te wijsen. :o
hij heeft heel veel ervaring en kan dat denk ik beter inschaten dan wij. :o
zo denk ik er over . ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:04

Hij had ook voor Uruguay kunnen kiezen, ik vraag me af waarom hij dat niet heeft gedaan?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:40

Espie, soms vraag ik het me af, of hij wel weet wat hij doet. waarom neemt die sam dan niet mee? uruguay of uraya zijn al veel ervarender dan samurai.

dus er zal wel wat spelen daar op stal, anders zou die niet z'n "groen" paard kiezen. maar dat is mijn mening!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:42

Anoek_1996 schreef:
Espie, soms vraag ik het me af, of hij wel weet wat hij doet. waarom neemt die sam dan niet mee? uruguay of uraya zijn al veel ervarender dan samurai.

dus er zal wel wat spelen daar op stal, anders zou die niet z'n "groen" paard kiezen. maar dat is mijn mening!!!

Vols mij was er wat met Sam, of gaat ie voor het buitenseizoen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:17

dat denk ik ook wel dat er wat met sam is, maar arend zei dat hij gewoon ff rust nodig hebt. sam zal wel geblesseerd zijn en ingespoten moeten worden, en dan mag je ook niet op cc. we zullen er nooit achter komen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:21

Sam heeft een paar maandje rust omdat er een druk buitenseizoen te wachten staat. Ik vond in brabant samurai nou niet echt wereldbeker waardig springen. Maar ik ken het paard verder helemaal niet dus doe daar geen uitspraken over. Maar uraguay is volgens mij ook nog niet helemaal toe aan dit nivo het is een paar dagen heel zwaar. Maar Albert zal zijn redenen gehad hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:25

nowornever schreef:
Sam heeft een paar maandje rust omdat er een druk buitenseizoen te wachten staat. Ik vond in brabant samurai nou niet echt wereldbeker waardig springen. Maar ik ken het paard verder helemaal niet dus doe daar geen uitspraken over. Maar uraguay is volgens mij ook nog niet helemaal toe aan dit nivo het is een paar dagen heel zwaar. Maar Albert zal zijn redenen gehad hebben.

Ik vind het er ook niet 'stabiel' uitzien, maar blijkbaar voelt Albert dat anders...

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:18

Ben bang dat het toch nog een beetje te vroeg komt voor de nieuwe toppers van Zoer. Maar wie weet?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:57

ik heb hem op indoor brabant zien springen, nou toen regende het ook balken.
was ook erg verbaasd dat hij verklaarde te gaan starten met dit paard, en ik ben dus minder verbaasd over het resultaat.
kan ook niet zeggen dat ik het erg vind voor zoer, vind het namelijk een beetje een ondoordachte actie.