Adelinde: 'aanrijding Brentano was afschuwelijk'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Adelinde: 'aanrijding Brentano was afschuwelijk'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:36

http://www.horses.nl

“Het was vreselijk om te zien”, vertelt Adelinde Cornelissen aangeslagen. Voor haar ogen werd de vierjarige dressuurhengst Brentano (United x Jazz) dinsdagochtend aangereden door een auto. De verwondingen van Brentano waren zo ernstig dat de dierenarts de talentvolle dressuurhengst in moest laten slapen.

Na de training kwam de hengst los omdat hij ergens van schrok. Brentano schoot vervolgens de weg op, waar op dat moment net een auto reed. “Het is geen heel drukke straat, het was echt een geval van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats”, legt Adelinde uit. Ze vervolgt: “Het was afschuwelijk. Hij belandde op de motorkap van de auto en draafde vervolgens vrolijk verder. Ik zag direct dat het mis was, zijn rechtervoorbeen bungelde er als het ware bij.” Ze belde onmiddellijk de dierenarts, die het dier euthanaseerde.

Brentano, uit de volle zus van Grand-Prixpaard Parzival, was in eigendom van dhr. Korbeld en stond sinds januari in training bij Adelinde Cornelissen. De amazone had het volste vertrouwen in de capaciteiten van de hengst. “Ik was zo blij met Brentano. Het ging verschrikkelijk goed. Hij werd vorig jaar vanwege zijn karakter weggestuurd tijdens de derde bezichtiging. Hij had misschien ook wel een karakter waar niet iedereen mee om kan gaan, maar hij was natuurlijk van hetzelfde stammetje als Parzival. Ik was dus al wel wat gewend.” Adelinde had zoveel verwachtingen van Brentano dat ze hem zelfs wel eens ‘de volgende Parzival’ noemde. “Ik had er zin in om hem later dit jaar uit te brengen in de Pavo Cup, maar helaas kan dat niet meer.”

Je kan hieronder een reactie kwijt:
[VN] Hengst Brentano ingeslapen na ernstig verkeersongeval