Albert Zoer: 'Als het meezit kan ik erg ver komen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Albert Zoer: 'Als het meezit kan ik erg ver komen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:19

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Albert Zoer met Samurai tijdens Indoor Brabant
foto: http://www.sjoert.com

Albert Zoer, in de editie 2009 van de wereldbeker finale met Okidoki (v. Jodokus) nog derde achter, de geen fouten makende, Meredith Michaels-Beerbaum en McLain Ward, is optimistisch over zijn kansen in de wereldbeker finale 2010, die morgen officieel in Genève van start gaat. "Ik moet het geluk iets meer aan mijn zijde hebben dan vorig jaar, maar ik heb veel vertrouwen", aldus Zoer.

De reden voor het optimisme van Albert is gelegen in de uitstekende wijze waarop zijn paarden tijdens de kennismakingswedstrijd sprongen. Het stond niet hoog, maximaal 1.40 m., het was technisch niet lastig, maar toch. Zoer ging van start met Uraguay (Nairobi x Colino) en bleef na een beheerst gereden rit foutloos. Door de rustige rit noteerde hij een enkel strafpunt voor het overschrijden van de toegestane tijd en werd 18e. Hij was daarin niet de enige, want men telde aan het einde 13 foutloze combinaties en elf combinaties met die ene tijdfout. Daarnaast waren er de nodige combinaties met twee en zelfs drie strafpunten voor het overschrijden van de tijdgrens van 66.00 sec.
Met Samurai (Iroko x Boreas) bleef de schade ook beperkt tot een enkele strafpunt. Met dit paard eindigde Zoer voor de statistieken als 23e in een 74 deelnemers tellend veld.

De Nederlandse inbreng aan de zijde van ruiters blijft tijdens deze finale beperkt tot louter en alleen Albert Zoer. Afgelopen maandag ontving Harrie Smolders nog een uitnodiging om in de wereldbeker finale van start te gaan, maar gelet op het late tijdstip waarop de uitnodiging hem bereikte zag hij van deelname af.

De keuze van Zoer voor Uraguay en Samurai wekte enige verbazing, temeer omdat Zoer zijn meest ervaren paard van dit moment nu rust heeft gegeven. "Mede door de verkoop van Okidoki is mijn seizoen er iets anders uit komen te zien dan ik bij aanvang had gepland. Sam had rust verdiend en Uraguay heeft in Verona zijn eerste wereldbeker wedstrijd gelopen. Sindsdien heeft dit negenjarige paard veel ervaring opgedaan. Ik denk dat ik hem vrijdag ga starten in de tweede wereldbekerwedstrijd. In de openingswedstrijd doe ik een beroep op Samurai, die alleen nog maar de wereldbeker wedstrijd van Indoor Brabant heeft gelopen. Toch denk ik dat het volledig verantwoord is dit paard nu in de openingswedstrijd in te zetten. Met Sam vorm ik een ervaren combinatie, net als dat het geval was met Okidoki. Dat kan ik van deze twee paarden nog niet zeggen. Toch ben ik er van overtuigd dat als het mee zit we heel ver kunnen komen".

Op de eerste startlijst kwamen 74 namen van paarden voor, 21 daarvan zijn geregistreerd bij het KWPN en vijf paarden niet, maar die rustig bij deze 21 paarden opgeteld zouden kunnen worden (bijvoorbeeld een Guidam die bij het SF is geregistreerd). Het Nederlandse aandeel aan de zijde van de ruiters mag dan beperkt blijven tot één, als het om de vierbenige atleten gaat is hun aandeel bijna een derde.

Meer info zie: http://www.worldcupgeneva.com

Uitslag 1.40m springen:

1) Philippe Rozier (Fra) - Ideal de Roy - 0 / 50.14
2) Hillary Dobbs (USA) - Merengo - 0 / 51.42
3) Natale Chiaudani (Ita) - Snai Etoile di Campalto - 0 / 52.35
18) Albert Zoer - Uraguay (Nairobi x Colino) - 1 / 67.87
23) Albert Zoer - Samurai (Iroko x Boreas) - 1 / 69.36

Uitslag 1.45m springen:

1) McLain Ward (USA) - Rothchild (v. Artos) - 0 / 36.16
2) Marcus Ehning (Dui) - Fiona - 0 / 38.40
3) Michelle Spadone (USA) - Cadence - 0 / 40.61
15) Albert Zoer - Vigo (Orlando x Corleone) - 46.04

Verwante artikelen:

[VN] Deelnemerslijst wereldbekerfinale springen bekend
[VN] Jessica Kürten na val niet aan start in Wereldbekerfinale
[VN] Harrie Smolders bedankt voor deelname aan WB-finale

Ashleytjuhh

Re: Albert Zoer: 'Als het meezit kan ik erg ver komen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:53

hij durft wel risico's te nemen typies zoer, het zal hem wel gaan lukken hoop ik:d zijn alle 2 goede paarden heb ze al zien springen op indoor brabant

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 03:45

Ik gun Albert echt het aller, allerbeste, maar helaas gaat het niet lukken dit concours. Ik zou zelfs verbaasd zijn als hij zondag de finale haalt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 07:03

Springert schreef:
Ik gun Albert echt het aller, allerbeste, maar helaas gaat het niet lukken dit concours. Ik zou zelfs verbaasd zijn als hij zondag de finale haalt.

Tja, dat werd ook geroepen voordat hij met Sam de Grote Prijs van Aken won :D
Gelukkig kan niemand de toekomst voorspellen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:27

Cayenne schreef:
Springert schreef:

Tja, dat werd ook geroepen voordat hij met Sam de Grote Prijs van Aken won :D
Gelukkig kan niemand de toekomst voorspellen.

Mij is het toch aardig gelukt, maar het liefst had ik ongelijk gehad.

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:40

iets te onervaren paarden mischien, maar komt wel goed!