Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

yfande schreef:Citaat:In zijn poging het dier weer in de benen te krijgen, gaf de man het dier een paar tikken, maar ging daarbij volgens de rechter over de schreef.
Gezien eerdere reacties van mensen die de dader schijnbaar kennen zou ik niet willen weten wat hier onder "een paar tikken" verstaan wordt

Cayenne schreef:http://www.dvhn.nl
De 54-jarige inwoner van Bunne die wordt verdacht van mishandeling van een paard moet zich komende maandag verantwoorden tegenover de politierechter.
De man liet het dier, dat hij tevergeefs schopte en sloeg om het weer overeind te krijgen, na de mishandeling in hulpeloze toestand achter. Niet veel later overleed het paard.
Het incident vond oktober vorig jaar plaats, nadat het paard uit een trailer was gevallen. Uit onderzoek bleek dat de viervoeter daardoor een bekkenbreuk en interne bloedingen opliep. Nadat het schoppen en slaan niets uithaalde, liet de verdachte het dier ontredderd achter. Enkele uren later overleed het in de stal.
Ibalia schreef:Het is wel duidelijk dat niet iedereen precies weet om wat voor man het hier gaat.
Hij heeft een paard geschopt die achteraf ernstig gewon bleek waardoor het dier helemaal niet meer kon staan..
Het lezen van de andere topics hierover zal meer duidelijkheid verschaffen over de toedracht van dit geval.
Beginpost van een van de andere topicsCayenne schreef:http://www.dvhn.nl
De 54-jarige inwoner van Bunne die wordt verdacht van mishandeling van een paard moet zich komende maandag verantwoorden tegenover de politierechter.
De man liet het dier, dat hij tevergeefs schopte en sloeg om het weer overeind te krijgen, na de mishandeling in hulpeloze toestand achter. Niet veel later overleed het paard.
Het incident vond oktober vorig jaar plaats, nadat het paard uit een trailer was gevallen. Uit onderzoek bleek dat de viervoeter daardoor een bekkenbreuk en interne bloedingen opliep. Nadat het schoppen en slaan niets uithaalde, liet de verdachte het dier ontredderd achter. Enkele uren later overleed het in de stal.
Het ging dus niet even om zomaar een schopje..
Loes'sCorner schreef:Ja super gehandeld maar.........waar is de lid als de profs de dieren dagelijks schoppen, in hun mond trekken en slaag geven?
Dit is niet iets nieuw`s en zou veel harder aangepakt moeten worden!!
FrannieTJE schreef:hoe krijg je het zowiezo voor elkaar dat je paard valt tijdens transport in de trailer.. had het paard te veel ruimte, of heb je zo roekeloos gereden?? allebei erg, het is levensgevaarlijk als je paard te veel ruimte heeft in de trailer, en roekeloos rijden hoort ook niet, zeker niet als je verantwoordelijk bent over een paard of ander levend wezen. dat paard heeft er niet voor gekozen om die trailer in te gaan..
en idd hoe heeft hij dat paard in de stal gekregen.. €500,- en een voorwaardelijke werkstraf van 60 uur.. wat is dit,, echt nederland met hun straffen..
janmulder schreef:Maak Julie geen illusies. Het verhaal klopt niet dat in de kranten staat. Ik kan dit weten wat ik heb het paard vervoerd samen met iemand anders ik heb de hele tijd in de spiegels gekeken en er is niks met het paard gebeurt. Jullie mogen dit echt voor 100% aan nemen. Ik ga geen uitspraken doen over de politie want alles kan tegen je gebruikt worden. Maar FEIT is dat het paard niks of maar ook helemaal niks heeft opgelopen door transport. Jullie kunnen we l speculeren over deze gebeurtenis maar jullie waren er niet bij.
Roxx schreef:Citaat uit één van de vorige topics:janmulder schreef:Maak Julie geen illusies. Het verhaal klopt niet dat in de kranten staat. Ik kan dit weten wat ik heb het paard vervoerd samen met iemand anders ik heb de hele tijd in de spiegels gekeken en er is niks met het paard gebeurt. Jullie mogen dit echt voor 100% aan nemen. Ik ga geen uitspraken doen over de politie want alles kan tegen je gebruikt worden. Maar FEIT is dat het paard niks of maar ook helemaal niks heeft opgelopen door transport. Jullie kunnen we l speculeren over deze gebeurtenis maar jullie waren er niet bij.
Aristoteles schreef:Ik ken de man aangezien ik op de pensionstalling ernaast heb gestaan.
Echt een FREAK om te zien, maar hij heeft nog tientallen meer paarden ik snap niet dat zo'n man ( alcoholist ) uberhaubt nog paarden mag bezitten!!!
Nastik schreef:Lekkere dooddoener altijd (niet gericht tegen jou Roxx), "Jullie mogen niks vinden/voelen/zeggen want je was er niet bij. "
Nou, Jan Mulder, aangezien het hier in NL de gewoonte is dat dierenmishandeling weinig gesignaleerd en bestraft wordt en het in deze zaak wel gebeurd is, zal er wel iets meer aan de hand geweest zijn dan een eenvoudig schopje.
LecyTinker schreef:tja, je kan toch zien of een dier niet overeind WIL komen of KAN komen. Bij het laatste ga je het dier toch niet nog schoppen of tikken geven ook?