Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 08:40

http://www.telegraaf.nl

Dierenliefhebbers hebben afgelopen weekeinde in het diepste geheim drie Haagse paarden bevrijd die jarenlang door Quirine de K. zijn verwaarloosd.

Vermoedelijk konden de dierenvrienden niet langer aanzien hoe de Haagse, ondanks een recente veroordeling, waarbij ze twee paarden kwijtraakte, 'vrolijk' door kon gaan met haar praktijken.

De actievoerders sloegen in de nacht van vrijdag op zaterdag toe. Ze forceerden de hekken van de verblijfplaats en hebben de paarden en bijbehorende zadels vermoedelijk lopend naar een gereedstaande trailer gebracht. Waar de dieren zijn is niet bekend. Ook is niet duidelijk wíe er achter de bevrijdingsoperatie zit.

Zowel de Haagse radiopresentator Henk Bres, die recent aankondigde de dieren na blijvend falen van de instanties zelf uit het met modder en uitwerpselen besmeurde terrein te zullen trekken, als de omwonenden, ontkenden gisteren iedere betrokkenheid. "Wij weten van niets, maar we zijn ontzettend blij. Eindelijk zijn onze paardjes verlost uit die hel!" reageerde buurtbewoonster Marlène Kiers. Quirine de K., ex-vrouw van strafpleiter Gerard Spong, heeft aangifte gedaan van de diefstal.

Onlangs werd Quirine voor verwaarlozing van haar dieren veroordeeld. Ze is in beroep gegaan.

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten
[VN] Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden
[VN] Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig
[VN] Rechtszaak rond verwaarloosde paarden opnieuw uitgesteld
[VN] Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter
[VN] Twee weken geeist tegen eigenaresse verwaarloosde paarden
[VN] Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag
[VN] Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw
[VN] 'Lot van verwaarloosde paarden uit Voorburg blijft onzeker'
[VN] Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:43

ach ja...soms moet je het recht in eigen hand nemen..
ik hoop dat ze het beter krijgen,wel vreemd om de zadels er bij te stelen...

Wanted2003

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:46

Als de instanties het af laten weten, moet men het heft maar in eigen handen nemen. Het gaat me om de dieren en die zullen er vast erg op vooruit gaan.

Javayo

Diefstal mag je eigenlijk nooit goedkeuren........

maar toch, goed gedaan! ze kunnen het alleen maar beter krijgen.

_rosita_

Ik zag het net al staan in het andere topic.
Wat een achterlijke idioten. Echt, hier heb ik geen goed woord voor over! Net als voor de mensen die dit allemaal goed keuren en oké vinden. Hulde dat er dieren gestolen zijn :7
De eigendommen én dieren van iemand anders stelen, ik vind het verschrikkelijk en absoluut niet goed te spreken, bah!

elisabeth_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:48

ik vind het wel een stoere actie, maar of het verstandig is? ben benieuwd wat voor staartje dit krijgt.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:50

_rosita_ schreef:
Ik zag het net al staan in het andere topic.
Wat een achterlijke idioten. Echt, hier heb ik geen goed woord voor over! Net als voor de mensen die dit allemaal goed keuren en oké vinden. Hulde dat er dieren gestolen zijn :7
De eigendommen én dieren van iemand anders stelen, ik vind het verschrikkelijk en absoluut niet goed te spreken, bah!

natuurlijk keurt niemand stelen goed....maar dit is toch wel een ander geval lijkt mij.
Ik heb vaak het recht in eigen hand genomen(niet door paarden te stelen)en gelukkig maar,anders waren die ook dood gegaan..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:52

Tsja voor de paarden zal het beter zijn, maar kan er toch niet helemaal achter staan... Vooral omdat de zadels erbij gestolen zijn. Dat vind ik echt niet kunnen, dat heeft niets te maken met het 'redden' van dieren. Aan de andere kant kon Quirine hierop wachten natuurlijk, ze weigerde iets te veranderen aan hun verblijfplaats...

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:54

Dit is een beetje een pistolen Paultje actie. Vind het niet erg geloof ik. ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:57

Geerke: paarden gaan dood door ondervoeding en geen water krijgen. Deze paarden stonden er niet perfect bij, tuurlijk niet, maar dood zouden zij écht niet gegaan zijn hoor...
Ik vind dit ook absoluut geen ander geval, ik vind het niet kunnen, absoluut niet!
Zou mooi worden... Paarden die 23-7 op stal staan van oktober tot mei ( en ja, dat gebeurd wel degelijk) vind ik nog vreselijker dan hoe deze paarden stonden. Dat zou mooi worden als het recht dan inm ijn handen zou liggen...dan zou ik menig stal leeg kunnen plukken en hulde aan mij! Want ik ben opgekomen voor zielige paardjes... kom toch zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 08:58

Ik zie weinig goeds in dit soort acties.
Ten eerste weet zogenaamd niemand waar die dieren zijn. Wie zegt dat ze het nu wel goed hebben? Laat dat eerst maar eens bewezen worden. Wanneer je zo mans bent om het recht in eigen hand te nemen moet je er ook voor uit durven komen en kunnen laten zien dat die beesten nu goed staan. Niet de vermoorde onschuld spelen dus want nu weet nog niemand hoe het met ze gaat.
en dan ook nog eens de zadels en tuig stelen? Moesten die ook gered worden van mishandeling dan? :+ Waarom moet er per se door de dieven op gereden worden?
Heel apart dit.. Ze stonden er niet knap bij nee, maar dit is wel erg overdreven en voor mijn gevoel is er eerder uit eigen belang gehandeld dan aan de dieren te denken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:59

Nou, dat is een prima actie. De zadels e.d. had ik alleen niet meegenomen. Paarden op de trailer en weg.

Als er een keer iets met 1 van die paarden was gebeurt op dat terrein had iedereen gezegd "waarom deed er niemand wat aan".

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:01

Cayenne schreef:
Ik zie weinig goeds in dit soort acties.
Ten eerste weet zogenaamd niemand waar die dieren zijn. Wie zegt dat ze het nu wel goed hebben? Laat dat eerst maar eens bewezen worden. Wanneer je zo mans bent om het recht in eigen hand te nemen moet je er ook voor uit durven komen en kunnen laten zien dat die beesten nu goed staan. Niet de vermoorde onschuld spelen dus want nu weet nog niemand hoe het met ze gaat.
en dan ook nog eens de zadels en tuig stelen? Moesten die ook gered worden van mishandeling dan? :+ Waarom moet er per se door de dieven op gereden worden?
Heel apart dit.. Ze stonden er niet knap bij nee, maar dit is wel erg overdreven en voor mijn gevoel is er eerder uit eigen belang gehandeld dan aan de dieren te denken.

dat vond ik ook al sterk.. :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:02

En wie zegt dat Quirine de K. hier niet zelf achter zit?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:05

klinkt allemaal heel mooi hoor, we bevrijden de paarden wel even, maar laat dan de zadels liggen.

ik vond het ook niet kunnen zoals die dieren er bij stonden, maar ze stelen gaat mij ook te ver

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:09

Ach... ik kan me er eigenlijk niet zo druk om maken. Dat dit ging gebeuren... tja... was eerder kwestie van 'wanneer' dan 'of' lijkt me zo.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:11

Abeltje77 schreef:
Ach... ik kan me er eigenlijk niet zo druk om maken. Dat dit ging gebeuren... tja... was eerder kwestie van 'wanneer' dan 'of' lijkt me zo.

Mee eens. Je kon er op wachten. Was al zo vaak in het nieuws geweest en mensen kunnen het blijkbaar niet meer aanzien dan en nemen het heft in eigen handen. Hoop wel dat de paarden in goede handen zijn en er beter bij staan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:12

Citaat:
en dan ook nog eens de zadels en tuig stelen? Moesten die ook gered worden van mishandeling dan?

:= Dacht ik ook. Pure diefstal. Wie zegt trouwens dat het om dierenliefhebbers gaat? Misschien zijn het wel ordinaire dieven, die zich gesteund voelen door al die commotie rond dit gebeuren en denken dat ze er makkelijk mee weg kunnen komen?
Ben nog benieuwd wie dit gaat opeisen dan...

Ik vind dit ook niet kunnen maar dat had ik in het andere topic al uitgebreid belicht.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:15

Het is natuurlijk wel zo dat heel NL (en daarbuiten) door alle media-aandacht precies weet hoe de situatie daar is. Je hoeft maar even op internet te zoeken en je ziet hoe de paarden daar staan, hoe het beveiligd is (of niet). Dus paardendieven konden natuurlijk wel goed voorbereid hun gang gaan.

Ik hoop oprecht dat het wel dierenliefhebbers zijn geweest en geen ordinaire dieven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:18

Gezien de zadels die ook weg zijn, moet je wel degelijk rekening houden met Quirine zelf.... Ik sluit zeker niet uit dat mevrouw ze zelf heeft verplaatst om van "het gezeik af te zijn "

Maar Bokt is groot, vaak komt zo'n actie via Bokt wel boven water :+

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:19

Vind dit zeker geen goede actie.
De paarden hadden dan misschien geen perfecte plaats maar paarden stelen?En ook nog eens het tuig?Waarom dat in hemelsnaam?
Zoiets doe je gewoon niet uit respect.
Je blijft van andermans bezit af.
Ben benieuwd hoe dit zal aflopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:19

Dit vind ik wel té ver gaan,het is en blijft diefstal.
Waarom ze de zadels ook hebben mee genomen?dat slaat totaal nergens op.De paarden stonden in de modder,maar waren ze sterk vermagerd?Nee ze zagen er verder goed uit,en dan vind ik weg halen v.d. paarden erg aso.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:22

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, waarom nemen ze de zadels mee? Dat vind ik echt vreemd dat je als dierenliefhebber uit wanhoop niet meer weet wat je ermee moet en dan zo'n actie op touw zet, alle. maar waarom stelle je dan ook nog die zadels vraag ik me af..
Beetje vreemd en ik denk dat men niet ''weet'' waar de paarden zijn om zo de media en iedereen op afstand te houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:27

dit is echt niet gedaan uit liefde voor die paarden..
als dat zo was geweest hadden ze de zadels echt niet meegnomen hoor :n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:30

Citaat:
Eindelijk zijn onze paardjes verlost uit die hel!" reageerde buurtbewoonster Marlène Kiers.

Ik vind dit trouwens ook een opmerkelijke uitspraak... Is die Marlene Kiers ook niet degene die in een of ander filmpje Quirine de K bedreigt dat ze haar 'poten zal breken'?