Overwinning nummer zestien voor onaardse Zenyatta *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Overwinning nummer zestien voor onaardse Zenyatta *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 07:46

Nieuwsredactie

"Is it a bird? Is it a plane? No, it's Zenyatta!"

Afbeelding
Zenyatta en Mike Smith.
foto: Charles Pravata.

Zenyatta heeft vandaag tijdens haar terugkeer naar Oaklawn Park haar zegereeks uitgebreid van vijftien naar zestien met een nieuwe overwinning. De nog steeds onverslagen merrie liep zonder ook maar enkele moeite vanaf haar gebruikelijke positie in het achterveld op naar de eerste plaats met een afstand van vier en een kwart lengte op de rest van het deelnemersveld.

Dit veld werd gekenmerkt door een opvallende afwezige; Paard van het Jaar Rachel Alexandra werd twee weken geleden teruggetrokken uit deze race nadat de merrie voor het eerst sinds tijden niet als eerste over de finishlijn kwam. Haar eigenaren hadden vooraf besloten dat Rachel Alexandra vandaag in de Apple Blossom tegen Zenyatta zou rennen, in wat werd bestempeld als de race van de eeuw, maar helaas pakte dat toch anders uit. Jockey Calvin Borel was wel aanwezig aan start, maar zat dit keer op een ander paard en hoopte dat hij alsnog partij kon zijn voor de machtige Zenyatta. Uiteindelijk werd hij vierde en laatste met Just Jenda.

Jockey Mike Smith hoefde opnieuw geen zweep te gebruiken bij Zenyatta. Tijdens het begin van de race liep de merrie met zes en een halve lengte verschil ver achter op de rest, maar Mike Smith leek in eerste instantie helemaal geen moeite te doen om in te lopen. Vlak voor de laatste bocht schoot de merrie naar voren en deed dit zo explosief dat Mike Smith in eerste instantie bijna gelanceerd werd. Ze versloeg de concurrentie moeiteloos; Met de oren naar voren rende de merrie moeiteloos als eerste over de finishlijn. Het publiek brak bijna de tribunes af en beveiliging moest eraan te pas komen om te voorkomen dat de menigte naar het veld zou rennen.

Dit is de tweede keer dat Zenyatta deze race op haar naam schrijft. Ook vorig jaar was ze aanwezig tijdens de Apple Blossom race en wist deze toen eveneens te winnen.

Na het passeren van de finishlijn liep de combinatie op hun gemak terug naar de grote tribune om het publiek te bedanken. Mike klopte Zenyatta op haar hals terwijl hij zwaaide naar de uitzinnige menigte. Toen hij Zenyatta inhield nam hij zijn cap af en hief deze richting de hemel, terwijl Zenyatta twee keer haar hoofd boog alsof ze wist dat de mensen voor haar klapten.

Een reactie van de blije jockey: "Ze heeft het weer voor elkaar gekregen. Tijdens het begin van de race moest ik haar nog inhouden maar door het geweldige publiek hier dat haar al begon aan te moedigen voor we goed en wel begonnen waren, kon ik haar amper bij me houden. Toen ze eenmaal naar voren mocht ging ze er als een raket vandoor.
Ze had geen enkele moeite met het deelnemersveld en is nieteens voluit gegaan. Ik heb mijn zweep weer niet nodig gehad en denk erover om hem de volgende keer maar nieteens meer mee te nemen. Ze liep de gehele afstand met haar oren naar voren en normaal gesproken zweet ze meer tijdens een trainingsronde dan dat ze tijdens deze wedstrijd heeft gedaan. Ik ben echt ontzettend dankbaar dat ik zo'n paard als Zenyatta mag rijden."

Jockey D. Wayne Lukas zat op de rug van Be Fair, die een derde plaats in de wacht sleepte: "Dit was een goede race. De winnaar was degene waarvan iedereen al dacht dat ze zou winnen. De beste heeft gewonnen."
Ook Cliff Berry, jockey van Taptam die naar de tweede plaats ging, was het hiermee eens: "Zenyatta is gewoon intimiderend. Toen ik haar naar voren zag rennen wist ik al dat ik voor de tweede plaats aan het rijden was; winnen zit er dan gewoon niet meer in."

Eigenaar Jerry Moss: "We zijn ontzettend blij met overwinning nummer 16. Zo veel mensen hebben ons vandaag persoonlijk bedankt voor het feit dat we Zenyatta hier hebben laten rennen. Overal waar we komen lijkt men blij te zijn om Zenyatta te zien, behalve misschien de tegenstanders.
Toen we haar met pensioen lieten gaan maakte ze ons al snel duidelijk dat ze ongelukkig was en wilde blijven rennen, en dit is weer het levende bewijs dat we er goed aan hebben gedaan om haar terug te laten keren. Ze is alleen maar gelukkig op de renbaan, wanneer ze kan rennen voor duizenden mensen publiek."

Zelfs de trainer van Rachel Alexandra moest beamen dat Zenyatta enig in haar soort is: "Ik heb de race van vandaag gezien en wat dit paard steeds opnieuw presteert is ongelooflijk. Ergens ben ik blij dat Rachel Alexandra vandaag niet tegen haar heeft gelopen, want op dit moment denk ik niet dat ze een kans had gehad tegen dit onaardse paard. Ze komt gewoon van een andere planeet."

Zenyatta's zestiende overwinning kwam op de dag dat de eveneens ongeslagen renpaardmerrie Personal Ensign stierf op zesentwintig jarige leeftijd. Personal Ensign kwam tijdens haar carriere dertien keer aan start, en werd net als Zenyatta nog nooit verslagen. De overwinning van vandaag werd dan ook opgedraven aan deze merrie.

Wanneer Zenyatta weer aan start komt is voor alsnog onduidelijk. Naar verwachting zal ze eerst enkele weken rust krijgen.

Zenyatta op weg naar overwinning nummer 16.

Verwant artikel:

[VN] Zenyatta arriveert voor de Apple Blossom Race deze vrijdag

aslo

Re: Overwinning nummer zestien voor onaardse Zenyatta *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:53

Yes! Wat een fantastische merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:54

Heerlijk de race's van Zenyatta te zien.
Ze loopt gewoon op haar dooiegemakje om de rest heen om ze vervolgens met heel wat lengte achter te laten. Geweldig. <3

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:58

Is it a bird, is it a plane, no it's Zenyatta! :D
Wat een fantastisch paard, echt een klasse apart!!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:59

Wat een geweldig beest <3 <3

Ik vind het ook heel goed dat die jockey zegt dat hij volgende keer zijn zweep wel thuis zou kunnen laten. Soms zie je ook van die filpmjes waar paarden echt de baan rond gemept worden... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:02

xSaarSaar schreef:

Ik vind het ook heel goed dat die jockey zegt dat hij volgende keer zijn zweep wel thuis zou kunnen laten. Soms zie je ook van die filpmjes waar paarden echt de baan rond gemept worden... :(:)

Volgens mij is dat vooral heel erg schijn. Die paarden lopen uit zichzelf wel, een paard wat er geen lol in heeft krijg je echt niet zo hard aan het lopen. In de drafsport mogen maar een aantal slagen van de zweep op het paard zelf komen. Vaak wordt er ook gewoon veel mee gewappert zonder ze te raken om ze aan te sporen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:03

Judith_ schreef:
xSaarSaar schreef:

Volgens mij is dat vooral heel erg schijn. Die paarden lopen uit zichzelf wel, een paard wat er geen lol in heeft krijg je echt niet zo hard aan het lopen. In de drafsport mogen maar een aantal slagen van de zweep op het paard zelf komen. Vaak wordt er ook gewoon veel mee gewappert zonder ze te raken om ze aan te sporen.

Dat is waar, maar het ziet er toch wat onvriendelijk uit.
Dit vind ik zefl veel mooier, dat het paard 'uit zichzelf' echt zin heeft om te winnen en nog even een sprintje trekt.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:08

jeeeeeuh :D
Zenyatta, number # one! <3

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:11

Billy schreef:

Hier moest ik ook zo om lachen :D

Gisteravond zat ik op de bank en dacht ineens "Oh, vandaag moest Zenyatta racen". Dus vanmorgen moest ik toch echt even kijken of ze weer gewonnen had.

Overigens:
Citaat:
dit onaardse paard. Ze komt gewoon van een andere planeet

Kwam Totilas ook al niet van een andere planeet? Kan iemand even uitzoeken waar die planeet zich bevindt en daar nog wat paarden ophalen? Ik wil er wel één bestellen alvast.

Die Mike Smit, die moet trouwens ook denken dat hij het beste baantje van de wereld heeft op het moment.
Laatst bijgewerkt door Nezzie op 10-04-10 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:12

Wat een paard toch. Op haar dooie gemak paardlengtes achterliggen, erlangs gaan en met paardlengtes winnen. En geloof niet dat ze er moe van is. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:17

Wat mooi om te zien is dit!! Je ziet haar echt zo ontspannen eromheen gaan en doordenderen van 'zie je mij? :D '

:+:

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:18

Weet iemand of dit een strategie is van Zenyatta en Mike om achter te blijven & dan richting einde te versnellen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 08:22

VonDutch schreef:
Weet iemand of dit een strategie is van Zenyatta en Mike om achter te blijven & dan richting einde te versnellen?

Volgens mij is dat inderdaad een strategie. Hij laat haar vlak voor de laatste bocht de rest van het veld inhalen.
Maar natuurlijk moet je dat niet met een ander paard doen. Zenyatta heeft ongekende kracht en kan een enorme snelheid behalen, maar het is eigenlijk voor de rest een onmogelijke opgave om met zes lengtes achterstand nog zo'n gat te moeten dichten en uiteindelijk met vier lengtes verschil nog te winnen :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:23

Nezzie schreef:
Billy schreef:

Hier moest ik ook zo om lachen :D

Gisteravond zat ik op de bank en dacht ineens "Oh, vandaag moest Zenyatta racen". Dus vanmorgen moest ik toch echt even kijken of ze weer gewonnen had.

Overigens:
Citaat:
dit onaardse paard. Ze komt gewoon van een andere planeet

Kwam Totilas ook al niet van een andere planeet? Kan iemand even uitzoeken waar die planeet zich bevindt en daar nog wat paarden ophalen? Ik wil er wel één bestellen alvast.

Die Mike Smit, die moet trouwens ook denken dat hij het beste baantje van de wereld heeft op het moment.

Ik wil er ook wel eentje! :D
Ik wil er eentje bestellen die aan de volgende eisen voldoet:
- Goed dressuurpaard, à la Totilas
- Goed springpaard, à la Okidoki
- Goed renpaard, à la Zenyatta

Wil je die voor me ophalen als je er toch heengaat? *D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 08:25

Blijven we wel ontopic?
Volgens mij hebben Okidoki en Totilas verder niets met dit topic te maken :) :+

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:33

Zenyatta!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ze doet het gewoon weer! :D

Als vanaf haar eerste race heeft ze deze strategie, geloof ik. Eerst konten kijken en dan er snel voorbij :D Die lange benen lijken eerst op snelheid te moeten komen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:37

Geweldig weer kippenvel, wat een gaaf paard!! <3

milouschka

echt een superpaard ! :+:

__Suzanne__

Wat een briljant paard zeg! *\o/* Ze heeft er ook zo'n plezier in, dat is ook zo'n mooi gezicht!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:40

waaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwww :):) *\o/*
heerlijk en idd zo zonder zweep

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:45

Dit paard weet goed wanneer ze energie moet sparen en wanneer ze gas moet geven. :P

Echt geweldig om te zien hoe ze die anderen paarden "even" inhaalt.

geweldig paard.
Ook een goede strategie overigens, loop je het eerste stuk ook niet zo in de verdrukking.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:49

+:)+ ook ik ben fan! Dit is idd hun strategie, en het werkt..geweldige merrie.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:49

Wat een geweldige merrie <3

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:51

YEAH, Zenyatta rules!!!!

Wat weer een race zeg. Kippenvel!
En altijd vanuit het achterveld, buitenom en dan gewoon alles voorbij rennen, met de oren naar voren, alsof ze in de verte een voerbak ziet en als eerste wil eten. :D

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:59

Wederom geweldig om te zien. :)