Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De methode maakt bij het behandelen van aandoeningen gebruik van speciaal geprepareerde stoffen waarvan de effecten bij gebruik door gezonde personen overeenkomen met de symptomen en het klinische beeld bij individuele patiënten.
Citaat:Daarnaast richtte het onderzoek zich op de door de paardeneigenaar beoordeelde veranderingen na de homeopathische behandeling.
Citaat:In totaal ging het om 777 afspraken die betrekking hadden op 289 verschillende paarden.
*knipje*
Bij de laatste afspraak werd maar 4,3% van de paarden met chronische aandoeningen met traditionele medicijnen behandeld; 17,1% ontving naast de homeopathische behandeling nog andere alternatieve of aanvullende medicijnen.
horsehealth schreef:Maar je eigen ervaringen zijn natuurlijk genoeg denk ik dan.
goeroe schreef:Pluizebolpum schreef:Ongeacht de uitkomsten van volgende onderzoeken of wat sceptici zeggen, hier heeft homeopathie al een aantal keer goed geholpen en zal voorlopig nog wel deel uit blijven maken aan het scala van behandelmogelijkheden.
Het helpt misschien, maar werkt het ook?
Jokester schreef:@ Pluizebolpum: het placebo-effect kan hier inderdaad bij de eigenaar waargenomen worden, in die zin dat deze denkt dat het beter gaat ook al kan dit niet geobjectiveerd worden.
ElCid schreef:De werking van de homeopathie is door de, honderden, jaren heen allang bewezen, net als vele andere "alternatieve" geneeswijzen.!
ElCid schreef:Er is nooit bewezen dat God en aanverwanten bestaan, en toch geloven miljarden mensen erin.
ElCid schreef:Het enige bewijs wat ik nodig heb is het met eigen ogen kunnen zien dat een mens of dier geneest, niet of de klachten tijdelijk verdwijven d..m.v. pijnstillers en erger..
ElCid schreef:Overigens zijn de meest succesvolle "reguliere" medicijnen ( bijv. antibiotica) afkomstig van planten, jammer genoeg wordt dit medicijn te pas en te onpas gebruikt!
ElCid schreef:De werking van de homeopathie is door de, honderden, jaren heen allang bewezen, net als vele andere "alternatieve" geneeswijzen.
Ik zie juist heel vaak dat reguliere geneeswijzen niet werken, dat de reguliere geneeswijzen geen oorzaak kunnen vinden en dat reguliere geneeswijzen te vaak bijwerkingen hebben die het individu nog zieker maken.
Veel reguliere geneeswijzen zijn puur gebaseerd op symptoom bestrijding, waarbij soms de kwaal ook wel eens verdwijnt. Binnen de homeopathie e.d. heb ik veel vaker blijvend reslutaat gezien, ook als is er geen sluitend bewijs te leveren voor de werkzaamheid!
Er is nooit bewezen dat God en aanverwanten bestaan, en toch geloven miljarden mensen erin.
Het enige bewijs wat ik nodig heb is het met eigen ogen kunnen zien dat een mens of dier geneest, niet of de klachten tijdelijk verdwijven d..m.v. pijnstillers en erger.
Overigens zijn de meest succesvolle "reguliere" medicijnen ( bijv. antibiotica) afkomstig van planten, jammer genoeg wordt dit medicijn te pas en te onpas gebruikt!
goeroe schreef:Noem het cynisch of noem het nuchter maar ik geloof er niets van.
horsehealth schreef:Maar had gehoopt dat er nu eens duidelijkheid werd geschept, over de werkingen. Want door z'n onderzoek wordt er juist weer twijfel gebracht.