Ook Castle Forbes Libertina niet in actie tijdens WB-finale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ook Castle Forbes Libertina niet in actie tijdens WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:06

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Jessica Kürten & Castle Forbes Libertina
Foto: http://www.sjoert.com
In tegenstelling tot wat ze eerder zei in een interview met De Hoefslag heeft Jessica Kürten besloten haar Castle Forbes Libertina (Libero H x Polydor) toch niet aan de start te brengen voor de wereldbekerfinale in Genève. De Ierse zet nu in op haar ‘reservepaarden’ Cosma (v. Couleur Rubin) en Myrtille Paulois (v. Dollar du Murier). Kürten: ‘Libertina is er meer dan een half jaar uitgeweest met een blessure en dit paard ligt me te nauw aan het hart om haar nu weer bloot te stellen aan vier dagen van zwaar springen.'

Titelverdedigster Meredith Michaels-Beerbaum zal helemaal niet deelnemen in Genève. De kersverse moeder sprong met haar toppers Shutterfly en Checkmate afgelopen weekend nog succesvol mee in een nationale wedstrijd in Duitsland, maar voor Meredith komt de finale nu te vroeg: 'Tussen een nulrondje op een nationale wedstrijd en zo'n finale zit een wereld van verschil. Om daar te komen heb ik op zijn minst twee weken nodig en die heb ik niet.'

Waar tijdens de wereldbekerfinale dressuur de Amerikanen besloten af te zien van deelname, verschijnt in het PalExpo van Genève wel een serieuze delegatie van tien combinaties uit de VS. McLain Ward en Sapphire behoren zelfs tot de grote favorieten. Ook van Lauren Hough/Quick Study, Richard Spooner/Cristallo en het vaak in de wereldbeker sterke duo Rich Feller/Flexible kan wat verwacht worden.

Verwant artikel:

[VN] Meredith Michaels-Beerbaum niet in Wereldbekerfinale Genève

nowornever

Re: Ook Castle Forbes Libertina niet in actie tijdens WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:54

Wat een goed besluit van Jessica.

Eef_Sissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:06

nowornever schreef:
Wat een goed besluit van Jessica.

Inderdaad, maar ook jammer! Want zij kan echt goede barrages rijden!

Puchje

Re: Ook Castle Forbes Libertina niet in actie tijdens WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:30

Dit is weer een heel paardvriendelijk besluit zoals we gewend zijn van Jess :D <3

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:54

Puchje schreef:
Dit is weer een heel paardvriendelijk besluit zoals we gewend zijn van Jess :D <3

Exactly!! :)
Maar Cosma en die franse dame gaan alletwee ook super op het moment, dus wie weet! :)

Ik ga voor Jess en Lauren Hough *\o/* :)