Tijdens Indoor Brabant werd als klapstuk op gepaste wijze afscheid genomen van internationaal springruiter Piet Raaijmakers sr. (53). Raijmakers sr. is vooral bekend geworden op de rug van merrie Ratina Z (v. Ramiro Z). Hij behaalde onder andere een Olympische teammedaille in Barcelona (1992) en een gouden medaille op het WK met het Nederlandse team in 2006. Voorzitter van Indoor Brabant zocht direct contact op met Raijmakers sr., toen hij hoorde van zijn plannen om te stoppen. Het werd een feestelijk afscheid zoals alleen Brabanders dat kunnen.
Het publiek kreeg vooraf speciale witte handjes uitgereikt van de organisatie, die ze nog niet mochten laten zien. Raijmakers sr. werd de hal binnengehaald op de muziek van ‘This is the moment’. Met Raijmakers op de middenstip en gade geslagen door zijn zoons en (buitenlandse) collega-ruiters werd er via het scherm genoten van de highlights uit de carrière van Raijmakers sr. Er waren beelden te zien van de Olympische Spelen waarin hij zelf onder andere zilver won. Er waren ook fragmenten te zien en te horen van (oude) interviews waarin onder andere Ratina Z ter sprake kwam. “Ratina was een toppaard en mede dankzij haar kon ik bewijzen dat ik net zo goed was als de rest. Toen ik op het Olympische podium stond, waar ik zilver won, wist ik dat ik net zo goed was als de rest.”, antwoordde hij op de vraag wat hét moment voor hem was. “Mijn 35-jarige durende carrière voelde als een lange vakantie. Ik heb alle kansen gehad in de topsport. Het was de mooiste tijd van mijn leven.”
Vanuit de KNHS werd een mooie speech over de sportiviteit van Piet gehouden door voorzitter Van der Heuvel. Zo zei hij onder andere: “Je bent een ambassadeur van de paardensport en we hopen dat je dat nog heel lang zult blijven.” Vervolgens ontving Piet de gouden speld uit naam van de KNHS. Van Schijndel, op wiens paarden hij alle kansen kreeg, haalde een paar mooie anekdotes in zijn speech. Collega John Whitaker vertelde: “Je was een goede ruiter, en je was goed in het parcours. Je geeft nooit op.”, om er vervolgens lachend aan toe te voegen, “Tot nu toe dan. Bedankt!”
Daarna klonk het Wilhelmus gevolgd door een oorverdovend applaus van het publiek

Het publiek werd uitgenodigd om op de carrière te toasten door middel van een borrel.
Vanavond nam Piet Raijmakers sr. afscheid van de internationale springsport en gaf daarmee officieel de teugels over aan zijn zonen Piet jr. en Joep. Het einde van de carrière van een wonderlijke man die heel veel heeft betekend voor de (Nederlandse) springsport. Bedankt Piet!