IB: Rolf-Goran Bengtsson wint laatste kwalificatiewedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

IB: Rolf-Goran Bengtsson wint laatste kwalificatiewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:36

Nieuwsredactie

Afbeelding
Rolf-Goran Bengtsson & Casall La Silla
Foto: http://www.sjoert.com

Indoor Brabant sloot de zondag af met de Rolex FEI World Cup. Het was de laatste wedstrijd voor ruiters uit de Western European League om punten te verzamelen voor de Wereldbekerfinale die over twee weken in Geneve worden gehouden. Veertig combinaties hadden zich opgegeven. Zestien ruiters wisten zich voor de barrage te kwalificeren. Vijf daarvan rijden voor de Nederlandse vlag. In de barrage waren lange lijnen te vinden met relatief korte draaien voor de hindernissen. Het gevaar bestaat dan in het snelle rijden en te vlak of te snel uitkomen voor de hindernis. Gert-Jan Bruggink zette qua tijd wel de snelste tijd (31,70 sec) neer, maar kwam dus af en toe de vlak of de snel af waardoor twee balken niet boven bleef liggen. Het was Jessica Kürten die met Castle Forbes Libertina (v. Achill-Libero) die een zeer foutloze en snelle tijd neer zette. Ze vloog door het parcours heen en zette hiermee moeilijk te kloppen tijd van 32,60 seconden. Het was de laatste ruiter, de Zweed Rolf-Goran Bengtsson die hier nog 0,10 seconden van af wisten te snoepen. Met zijn tijd van 32,50 seconden werd hij op de rug van Casall La Silla (v. Caretino) de winnaar van de laatste wereldbekerkwalificatiewedstrijd binnen de Western European League. “Ik ben erg blij dat ik heb gewonnen. Toen ik Jessica zag springen dacht ik: die heeft gewonnen, maar ik wilde het toch proberen. Vandaag was het mijn geluksdag” Bengtsson bedankt in zijn speech ook de organisatoren en de sponsors van de wedstrijd.

Edwina Alexander was met Cevo Itot Du Château (v. Le Tot de Semilly) niet voor niks uit Australië gekomen. Zij werd derde met een tijd van 33.32 seconden. Piet Raijmakers jr. eindigde als beste Nederlander op de vijfde plaats met Van Schijndel’s Rascin (v. Ramiro Z). Marc Houtzager werd zesde met Opium VS (v. Polydor).

Met deze laatste Wereldbekerwedstrijd komt er een einde aan competief Indoor Brabant. Het eerste Nederlandse vijfsterren concours die niet enkel de laatste wereldbekerkwalificatiewedstrijd springen mocht organiseren, maar ook zaterdagmiddag ook gastheer was van de vijfentwintigste wereldbekerfinale dressuur. Er volgt nog een terugblik op Indoor Brabant met daarin foto’s van alle hoogtepunten. Houd de voorpagina van Bokt.nl dus in de gaten.

Algemene informatie
Overzicht uitslagen

Bokt IB kletstopic
Zoals altijd is er een speciaal topic waarin slowchats zijn toegestaan. Als je gezellig wil meekletsen kun je je hier melden.

De NOS (Ned 1) zendt zondag 28 maart een complicatie uit tussen 18.00- 19.00 uur. Ook de lokale omroep 'Omroep Brabant' zendt beelden uit.

Onze twitterpagina blijft gewoon actief. Bij het volgende concours zullen we de (tussen)uitslagen er weer plaatsen. Ook onze gewone nieuwsberichten vind je er dus blijf onze twitter volgen op http://www.twitter.com/BoktNieuws

Verwant artikel
[VN] Steffen Peters en Ravel verdedigen Wereldbekertitel niet
[VN] Anky verwacht geen plaatsing meer voor Wereldbekerfinale
[VN] Latijns Amerika voor het eerst vertegenwoordigd in WB-finale
[VN] Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur
[VN] Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'
[VN] Deelnemerslijst Wereldbekerfinale Indoor Brabant compleet
[VN] Totilas de grote favoriet voor titel in Wereldbekerfinale
[VN] Bokt Twitter: Wereldbekerfinale dressuur gaat 25e editie in
[VN] IB: Gert Bolmer wint KNHS BMC Prijs op geleend paard
[VN] IB: Overwinning in reguliere Grand Prix voor Matthias Rath
[VN] IB: Jenny Schreven wint de Rabo Future Test