Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 10:55

www.denhaagfm.nl

Den Haag FM presentator Henk Bres gaat actie voeren om de twee verwaarloosde paarden van Quirine de K. weg te halen. Ze staan nu nog in slechte omstandigheden op een terrein aan de Loolaan in Den Haag. Eerder nam justitie wel twee andere paarden van de vrouw in beslag.

Bres zegt dat hij 's-nachts niet kan slapen van het idee dat de paarden daar staan. Hij heeft daarom honderden mailtjes verstuurd aan politici in de Tweede Kamer en de Haagse raad. De Hagenees nodigt hen uit om dinsdagmiddag te komen kijken naar de dieren en een oplossing te bedenken. Als dat niet lukt neemt Bres het recht in eigen hand en brengt hij de paarden op een veilige plaats onder. Hij zei in Studio Haagsche Bluf bereid te zijn daar een paar dagen voor te gaan zitten.

Luister hier naar Henk Bres die vertelt dat hij al een plaats heeft gevonden voor de paarden.

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten
[VN] Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden
[VN] Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig
[VN] Rechtszaak rond verwaarloosde paarden opnieuw uitgesteld
[VN] Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter
[VN] Twee weken geeist tegen eigenaresse verwaarloosde paarden
[VN] Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag
[VN] Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw
[VN] 'Lot van verwaarloosde paarden uit Voorburg blijft onzeker'

Nordan

Re: Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:01

Ha eindelijk iemand die zelf actie onderneemt.. goed bezig Henk

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:48

Keurig...ben benieuwd of deze dame zo slim is de paarden voor die tijd te verkassen...
Voor Henk scheelt het, de daders van een gestolen paard waar ik destijds mee bezig ben geweest hoefde ook niet te zitten..dus met wat geluk ;)

Ik steun je actie volledig Henk!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:52

Tsjongejonge zeg, hier uit blijkt alweer hoe iedereen zich op laat jutten door alle media aandacht... Hij kan snachts niet slapen van die paarden die daar staan... denk toch echt wel dat er ergere gevallen bestaan waar hij zich veel meer zorgen om kan maken. Dit slaat echt weer helemaal nergens op. Hoezo relativeren... ongetwijfeld zit die man nu ergens een broodje kroket te eten, gemaakt van varkens en koeien die de hele dag in hun eigen stront staan samengepakt op een paar vierkante meter. Maar dat vindt hij vast niet zielig, want het is verwerkt in een broodje kroket en dat ziet er lekker uit. Paarden die in de blubber staan, dat is zielig, want het ziet er zielig uit!

}:0

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:03

En ik sluit me helemaal bij Hinke aan!

Trouwens wonderbaarlijk hoe een zo'n zaak zoveel aandacht weet te trekken, terwijl er inderdaad op dit moment op Marktplaats heel wat resultaten van ondervoeding en algemene verwaarlozing te koop staan... Die Henk krijgt het nog druk, en hij zal waarschijnlijk dan het grootste deel van zijn leven in de gevangenis zitten....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:10

Ik sluit me ook bij de laatste 2 reacties aan.
Ik keur niet goed hoe die mevrouw haar paarden heeft staan en ben van mening dat zij best wat kan investeren om ervoor te zorgen dat er bv een stuk betegeld is of iets, zodat ze iig droog kunnen staan.
Maar weet je..... een paard kan vele malen beter de hele winter 23-7 in een stalletje van 3x3 staan, want tsja... dát is normaal!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:20

Als je het filmpje bekijkt....vind ik het nog wel meevallen.Ja blubber...waar niet in NL als het regent?Paardjes zien er goed uit.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:40

Jaaa, Henk Bres is de nieuwe Pistolen Paultje !!!!

Go Henk *\o/* respect !!!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:17

Hinke schreef:
Tsjongejonge zeg, hier uit blijkt alweer hoe iedereen zich op laat jutten door alle media aandacht... Hij kan snachts niet slapen van die paarden die daar staan... denk toch echt wel dat er ergere gevallen bestaan waar hij zich veel meer zorgen om kan maken. Dit slaat echt weer helemaal nergens op. Hoezo relativeren... ongetwijfeld zit die man nu ergens een broodje kroket te eten, gemaakt van varkens en koeien die de hele dag in hun eigen stront staan samengepakt op een paar vierkante meter. Maar dat vindt hij vast niet zielig, want het is verwerkt in een broodje kroket en dat ziet er lekker uit. Paarden die in de blubber staan, dat is zielig, want het ziet er zielig uit!
}:0

Ben het ergens wel met je eens, maar.... verbeter de wereld, begin bij jezelf. Hij kan niet de hele bioindustrie redden, maar als hij iets voor deze paarden kan doen is het meegenomen, en erg fijn voor deze paardjes, ook al is het een druppel op de gloeiende plaat. Het is niet zo dat je maar niks moet doen omdat er nog vele andere en ergere gevallen zijn.
Over hoe zielig het is zijn al vele meningen gegeven, zie de andere topics.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:18

Citaat:
...verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Das dan in dit geval toch wel 'verbeter de wereld en begin bij de paarden van Quirine de K...'

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:29

freespirit schreef:
Jaaa, Henk Bres is de nieuwe Pistolen Paultje !!!!

Go Henk *\o/* respect !!!

Meneer Wilking was een heer op zich, om nu deze meneer met deze eenmalige actie uit het niks met deze heer te vergelijken? De heer Wilking heeft wel veel meer gepresteerd voor de dieren en mensen, nog steeds wordt zijn werk door anderen voort gezet. http://www.pistolenpaultje.nl/welko.html
Gelukkig durven anderen nog nuchtere reacties te plaatsen, die tegen de op hol geslagen menigte in gaan die zich gek laten maken.
Het valt niet goed te maken wat er gaande is, maar het lijkt wel terug naar de middeleeuwen met heksenjacht en straffen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:37

Het recht in eigen handen nemen, hmmm heet dat niet gewoon diefstal?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:44

Vraagt zich af wat voor comotie dit dinsdag met zich mee gaat brengen..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:09

Triest om te lezen dat op een paarden forum de mensen het handelen van die dame goed praten. Waar is geen modder, beter dan een 3x3 stal. Dat zijn toch geen uitspraken?
Een paard kan best tegen regen en modder. Maar niet alleen maar tegen modder en mest.
3x3 op een stal is niet goed, maar het kan ook anders.
Ik mag hopen dat de goed praters zelf hun paarden wel andders houden dan deze dame.

Goede actie dus van Henk Bres.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:29

_sparta_ schreef:
Triest om te lezen dat op een paarden forum de mensen het handelen van die dame goed praten.
Ik mag hopen dat de goed praters zelf hun paarden wel andders houden dan deze dame.

Mag ik u vragen wie het volgens u dan goed schrijven? Heeft u wel alles goed gelezen, wat men precies geschreven heeft? Natuurlijk is het niet goed "schrijven", maar het recht in eigen handen nemen dan wel? En terug gaan naar de middeleeuwen met de heksenjacht en straf?
Dat u er van uit gaat dat die het niet geheel met u eens zijn, ook zo hun paarden verzorgen is helemaal van god los natuurlijk. Alsof anderen er van uit gaan dat uw paard zo slecht verzorgt wordt?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:33

Als de Nederlandse wet het verzaakt om een sanctie te ondernemen dan krijg je het wel eens dat mensen het zelf gaan doen. Goed. Nee. Maar paarden in modder en mest, tot aan de knieën zonder een droge plek. Dat is nog veel minder goed. En dat kan iedereen wel bedenken. Deze dame had zelf al lang stappen kunnen ondernemen, zoals betegelen. Dit heeft ze allemaal niet gedaan.
En je beticht mij van niet goed lezen, maar zou je dat zelf ook niet eens beter kunnen gaan doen. Ik zeg niet dat de goedpraters hun paarden zo houden, ik hoop dat ze het niet zo doen. En eigenlijk ga ik daar ook wel van uit. Maar daarom snap ik des te minder dat ze het maar goed vinden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:50

Ik beticht u nergens van, ik stel u de vraag en trok mijn conclusie uit uw schrijven.
Hoe dan ook gaat het te ver het recht in eigen hand te nemen, dan loopt het geheel uit handen en is het einde zoek. Ook die het recht in handen nemen, dienen volgens de wet gestraft te worden. Ook dat is niet aan de burger, of de burger het daar nu mee eens is of niet. Dan is er geen grens meer maar grenzen, omdat iedere burger anders kan denken, handelen en straffen.
Wat betreft dat elk paard (dier) recht heeft op zijn correcte verzorging zijn wij beide en zo ieder hier het met elkaar eens.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:52

Het is zeker niet correct om het recht in eigen hand te nemen. Maar de paarden zullen erbij gebaat zijn en er wordt ook een statement gemaakt. Het is dat ik het lef niet heb, maar zou ze anders zo op willen halen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:03

Zo is dit niet de enige situatie waarbij men dan het recht in eigen handen zou mogen nemen van u, denk u eens in alle mensen en dieren waar is het begin en het einde? Wat als iemand zo over u en uw paarden (dieren) denkt, of wie dan ook? Ik zou er niet aan moeten denken dat iemand u of een ander dat zou aan doen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:05

Maar ik weet voor 100% zeker dat mensen dat niet over mij denken. En dit is een hardnekkig geval van dierenleed en niet luisteren. Als dit nu het eerste jaar was dat de paarden in de modder en mest stonden en ze had maatregelen genomen, dan kwamen mensen ook niet zo snel op die gedachte.
En mochten meer mensen op gelijke wijze hun paard houden, mag daar van mij ook actie komen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:18

_sparta_ zoals ik al schrijf zo is uw gedachte, ervaring en mening. Zo kan ieder daar anders over denken, ervaren en van mening zijn, juist dat is het gevaar. Als iemand het op u voorzien heeft, bent u daar de dupe van en zo ook uw paard (dieren).
Ook al is deze situatie terecht, het geeft niemand het recht eigen rechter en beul te spelen. Ik kan uw wanhoop en woede goed begrijpen, het is uit mijn persoonlijke ervaring niet vreemd. Ook ik ben maar mens en kan denken zoals u, maar mijn persoonlijke ervaring is dat vele gevallen toch anders zijn dan het lijkt. En in die gevallen vallen er op deze manier van eigen rechter en beul spelen nog meer slachtoffers.
Deze mevrouw wordt in de gaten gehouden en iemand zal een wettelijke manier vinden, deze paarden te kunnen helpen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:00

*kuch* hier degene die het over de 3x3 stal had. Lezen meisje, dan zie je wat er staat...
Hartstikke lief dat jij het leed van deze diertjes aantrekt en tegen elke reactie in knalt, maar als je even leest zie je dat niemand in dit topic het goed keurt ;) Hooguit een beetje realistisch denkt :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:19

Hoezeer de wet hier ook tekort schiet, wat meneer Bres wil doen is diefstal. Ook als je justitie op de hoogte brengt van waar de dieren zich bevinden.
Alleen politie/justitie hebben eventueel het recht om persoonlijke eigendommen van derden te verplaatsen zonder toestemming van de eigenaar.
En hoewel ik het eens ben met de algemene mening hier dat deze dieren niet op hun eigen mestvaalt horen te leven geeft dat een ("bekende") Nederlander nog niet het recht om aan andermans dieren te komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:45

Laat iedereen die zo bezorgd is gewoon allemaal een stoeptegel meenemen en de boel daar gaan bestraten. Staan ze niet meer in de modder, ziet het hele gebeuren er direct een stuk beter uit.
Recht in eigen hand nemen ben ik falikant op tegen, wat je ook van deze situatie vindt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:47

volgens mij kunnen politie en justitie de plek met hun ogen dicht vinden....