Nieuwsredactie
Podium wederom geheel oranje met Gal op plaats twee en Schellekens-Bartels op plaats drie
De eerste dag van Indoor Brabant is zojuist afgesloten met de wereldbekerfinale Grand Prix. Als eerste in de ring voor Nederland was Imke Schellekens-Bartels. Zij reed met Hunter Douglas Sunrise (v. Singular Joter) een zeer ontspannen en mooie proef. Onder toeziend oog van moeder Tineke Bartels schreed het duo vrijwel perfect door de baan. Schellekens-Bartels was zelf na afloop ook zeer tevreden over de proef. Ze kreeg 74,893 procent van de jury.
Edward Gal en Moorlands Totilas (v. Gribaldi) kregen van de jury een iets wat ondergewaardeerde score van 76,808 procent. Er waren duidelijk momenten dat Totilas erg heet werd. Het kostte Gal af en toe moeite om dit in goede banen te lijden. Gal leek zelf ook niet geheel tevreden, getuigde de zucht van verlichting bij het afgroeten.
Als laatste in de ring kwam Adelinde Cornelissen. Vorig jaar vanwege een lichte blessure bij Jerich Parzival (v. Jazz) moest ze de handdoek in de ring gooien. Dit jaar was ze uit op wraak. En dat nam ze! Parzival liet zich door niks afleiden en stond goed aan de hulpen. Het duo won met hun krachtige proef terecht de wereldbekerfinale Grand Prix met 78,851 procent. Daarmee wees ze Edward Gal naar de tweede plaats.
Met Imke Schellekens - Bartels op plaats drie was, net als tijdens het EK, het podium wederom geheel Oranje.
'Laat ik maar eens goed beginnen', zei Cornelissen bij de prijsuitreiking. 'Ik hoefde niet alles uit de kast te halen, ik hoefde enkel een ontspannen proef te rijden. Dat is gelukt.' Imke Schellekens-Bartels zei: 'Hunter Douglas Sunrise was thuis zo goed in vorm de afgelopen week. Als het nu niet goed was gegaan had het echt aan mij had gelegen. Ik ben supertrots!' Gal reageerde nuchter: "Ik dacht, laat ik maar eens heel slecht beginnen. Er zaten aardig wat fouten in. Hij blijft een paard en ik een mens, zulke dingen gebeuren."
Isabel Werth begon met Warum Nicht (v. Weltmeyer) sterk. Er slopen later in de proef een paar kleine storingen in. De combinatie kreeg 73,319 procent. Uiteindelijk goed voor de vierde plaats. Patrick Kittel belandde op de vijfde plaats. Watermill Scandic HBC (v. Solos Carex) heeft wel eens betere proeven gereden. Het duo kreeg 72,085 procent.
Algemene informatie
Programma
Overzicht startlijsten en uitslagen
Bokt IB kletstopic
Zoals altijd is er een speciaal topic waarin slowchats zijn toegestaan. Als je gezellig wil meekletsen kun je je hier melden.
Blijf op de hoogte van Indoor Brabant met het Bokt Nieuws
Uiteraard zal de nieuwsredactie van Bokt.nl, zoals jullie gewend zijn, zo snel mogelijk verslag doen van uitslagen. Kun je hier niet op wachten?! Bokt.nl gaat natuurlijk met zijn tijd mee en zal via twitter http://twitter.com/BoktNieuws jullie onder andere de scores en andere weetjes live doorgeven! Zorg er dus voor dat je deze pagina open heb staan op je telefoon, computer, ipod of ipad.
Uitzendingen
Via http://www.FEItv.org zijn de wereldbekerwedstrijd tegen betaling te bekijken. Het evenement is ook gratis via internet te volgen. Zowel http://www.paardensport.tv en http://www.indoorbrabant.tv zullen diverse wedstrijden (vandaag vanaf 13.30u) uitzenden. Kijk hier voor het programma van Indoor Brabant.
De NOS (Ned 1) zendt vanaf zaterdag 27 maart 16.30 uur beelden uit tijdens NOS Studio Sport. Zondag 28 maart vanaf 13.10 uur en 18.10 uur. Ook de lokale omroep 'Omroep Brabant' zendt beelden uit.
Verwant artikel
[VN] Steffen Peters en Ravel verdedigen Wereldbekertitel niet
[VN] Anky verwacht geen plaatsing meer voor Wereldbekerfinale
[VN] Latijns Amerika voor het eerst vertegenwoordigd in WB-finale
[VN] Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur
[VN] Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'
[VN] Deelnemerslijst Wereldbekerfinale Indoor Brabant compleet
[VN] Totilas de grote favoriet voor titel in Wereldbekerfinale
[VN] Bokt Twitter: Wereldbekerfinale dressuur gaat 25e editie in
[VN] Gert Bolmer wint KNHS BMC Prijs op geleend paard
[VN] IB: Overwinning in reguliere Grand Prix voor Matthias Rath
[VN] IB: Jenny Schreven wint de Rabo Future Test