Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 09:30

http://www.telegraaf.nl

Een beestenhel op aarde. Veel anders kunnen dierenvrienden de erbarmelijke omstandigheden waaronder de paarden van de veroordeelde Quirine de K. nu al jaren moeten leven niet omschrijven. De Haagse dierenbeul kan ook 'vrolijk' doorgaan met haar praktijken, ondanks dat de rechter vorige week twee pony's verbeurd liet verklaren - een unicum in Nederland omdat dit niet eerder met 'gezonde' dieren is gebeurd.

Bij Quirine de K., ex-vrouw van bekende strafpleiter Gerard Spong die haar ruim zes jaar geleden uit de ouderlijke macht liet ontzetten, staan nu nog steeds drie paarden dag en nacht tot de spronggewrichten in de modder, uitwerpselen en urine. De Dierenbescherming luidt dan ook de noodklok en vindt dat er een houdverbod moet komen voor de vrouw, die het zelf overigens volstrekt 'de normaalste zaak van de wereld' vindt wat ze doet.

Zelden kwamen er bij de instanties de afgelopen tien jaar zo veel klachten binnen als over De K., die met haar zogeheten 'terug naar de natuur-praktijken' werkelijk iedereen - van politie en justitie tot dierenartsen - verbijstert. Op een zompig veldje aan de Loolaan in Den Haag huisvest de zelfbenoemde orthopedisch hoefsmid haar paarden die slechts kunnen schuilen in een natte roestige zeecontainer. De drie edele viervoeters, die onder de aangekoekte stront zitten en vanwege de drassigheid nauwelijks in staat zijn bij hun eten te komen, lopen volgens deskundigen elke dag meer risico op het krijgen van de schimmelinfectie mok of rotstraal aan de hoeven.

Verontruste omwonenden, die bijna wekelijks de politie alarmeren, kunnen het schrijnende tafereel niet langer meer aanzien. ,,Het is vreselijk wat deze arme dieren wordt aangedaan. Dit doe je nog niet met je grootste vijand", zegt buurtbewoonster Marlène Kiers geëmotioneerd. Afgelopen november, toen de paarden vanwege de vrieskou continu uitgleden, was het geduld van de dierenvrienden definitief op. Ze lieten alle vijf de paarden los en er volgde een rechtszaak. Daarin deed de rechter onlangs een unieke uitspraak: de twee in beslag genomen pony's die er volgens de dierenarts het slechtst aan toe waren, krijgen een andere baas.

Ook moet de Haagse, die zich maar weinig aantrekt van alle kritiek, bij een herhaling twee weken de cel in. Hoewel sprake is van een bijzonder vonnis, zijn buurtgenoten en de Dierenbescherming teleurgesteld. Ze hadden gehoopt op een houdverbod, een maatregel om mensen die bewezen hebben dat ze niet voor hun dier kunnen zorgen een permanent verbod op te leggen.

Op diverse internetsites is inmiddels een hevige discussie gaande over de beruchte 'Haagse Loolaan-beul', die in de ogen van velen hiervoor als eerste in aanmerking zou moeten komen. 'Alle dieren in beslag nemen en elders een goed onderkomen geven', schrijft de een. En: 'Dieren doen alles om het je naar de zin te maken. En wat krijgen ze ervoor terug? Een lijdensweg waar je U tegen zegt', zegt de ander.

"Allemaal onzin", reageert De K., bij wie ook tien Marktplaats-honden in beslag zijn genomen. Volgens de Haagse, die sinds alle commotie gewapend met een riek over haar paardenterrein loopt, bezit ze kerngezonde topsportpaarden, waarmee helemaal niets aan de hand is. ,,Dieren kunnen veel hebben", zegt ze. ,,In de natuur staan ze ook gewoon in de modder. De hele dag op stal staan, zoals de meeste mensen met hun paarden doen, dát is pas slecht. Mijn paarden worden regelmatig bereden door echte gymnasiummeisjes uit de buurt, die er zelfs wedstrijden mee winnen."

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten
[VN] Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden
[VN] Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig
[VN] Rechtszaak rond verwaarloosde paarden opnieuw uitgesteld
[VN] Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter
[VN] Twee weken geeist tegen eigenaresse verwaarloosde paarden
[VN] Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag

Leinearthur

Re: Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:31

Pfuw dat zou een verbetering zijn!, zulke mensen horen niet met dieren omtegaan :n . Als je er niet voor kan zorgen , neem ze dan ook niet.

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:34

Een keer met hun benen in de modder is geen probleem, maar altijd... In de natuur kunnen ze zelf bepalen waar ze gaan staan, er is altijd wel een droog plekje. Zulke mensen moeten geen paarden houden.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:35

Dat gedeelte over op stal staan ben ik met 'dr eens. Maar om ze dan in de modder neer te zetten is natuurlijk een zieke actie.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:08

hier zie je dan geen plaatje van het gebeuren
Maar in de krant stond een mooi doorvoed paardje, maar helaas wel in een flinke laag bagger.
Als zij de moeite zou nemen een stuk te bestraten dan zou er niks aan de hand zijn. Zodat de paarden ook droog kunnen staan en liggen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 08866d.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:14

Mischa4ever schreef:
Dat gedeelte over op stal staan ben ik met 'dr eens. Maar om ze dan in de modder neer te zetten is natuurlijk een zieke actie.

Ik ben ook geen fan van ophokken idd, maar de tegenhanger die zij biedt, is net zo belabberd of nog erger eigenlijk.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:24

Citaat:
Mijn paarden worden regelmatig bereden door echte gymnasiummeisjes uit de buurt, die er zelfs wedstrijden mee winnen."

Meent ze dat nou??

Zit een van die "echte gymnasiummeisjes" misschien op bokt? Zou interessant zijn hun kant van het verhaal eens te horen.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:40

Abeltje77 schreef:
Citaat:
Mijn paarden worden regelmatig bereden door echte gymnasiummeisjes uit de buurt, die er zelfs wedstrijden mee winnen."

Meent ze dat nou??

Zit een van die "echte gymnasiummeisjes" misschien op bokt? Zou interessant zijn hun kant van het verhaal eens te horen.

Pfoe, wat een gekleurd artikel van de Telegraaf, niet dat je anders van hen gewend bent....
Er wordt inderdaad over 2 uitersten gesproken, de gulden middenweg heet volgens mij niet voor niets zo??

En wat die "echte gymnasiummeisjes" betreft, wat doet de opleiding er nou weer toe? Wat moet deze classificering zeggen?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:41

Eigenlijk zouden we de hekken daar door moeten knippen en de paarden stelen aangezien hier in Nederland niks voor deze dieren gedaan worden! Het is toch echt te erg voor woorden! Arme dieren.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:04

wie zorgt er voor de paarden als ze in de gevangenis zit??

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:09

Jammer dat deze zaak nog steeds loopt. Voorlopig staan er nog 3 paardjes in de blub. 'Terug naar de natuur' is prima, maar dat kan je niet realiseren op een klein stukje met alleen maar modder waar ze tot de knieen in staan, zonder gras en zonder ruimte om vrij in rond te lopen.... Er zijn ook zoveel mensen geweest die hun hulp hebben aangeboden, maar helaas is daar niets mee gebeurd.

Jammer, want er zijn wel paardjes op de Loolaan die er wel heel goed bij staan, het kan dus wel...

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:44

Wat zielig zeg! Ze moeten haar eens in de toestand van de paarden laten staan.. Oh ze zouden toch echt wel strenger moeten zijn met dierenbeulen vind ik

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:51

Ja tuurlijk moet ze een dierverbod krijgen.. nu maar duimen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:55

Ik krijg zo de indruk dat mevrouw psychisch ook niet helemaal in orde is, lijken aardig waanachtige ideeën dit :?
Ik hoop dat er nu eindelijk eens schot in deze zaak komt voor die arme dieren!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:59

Vreselijk. :( Dat mens moet een dierverbod krijgen en wel heel snel. :(
Arme, arme dieren. De paarden zowel als de honden die ze van MP haalt.
Als ik toch een in de buurt zou wonen, zou ik ze meenemen hoor.
Natuur? bagger en uitwerpselen ja dag.
Dat mens spoort echt niet :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:05

Ik begin nu het verhaal wel te snappen, eigenlijk moeten we diepe medelijden met zo'n vrouw hebben. Ze ziet gewoon zelf echt niet wat er zo verkeerd aan is. Denk dat als haar exman Gerard sprong, zeer dure advocaat!) haar uit de ouderlijke macht zet, dat je dan oprecht zo gek als een deur moet zijn.
Denk dat iedereen het beste af zou zijn, als mevrouw handelsonbekwaam wordt verklaard en verplicht wordt opgenomen. Dieren naar een andere locatie (op haar kosten) of verkopen. Ik ken iemand die ook zo vreselijk blind was/is voor zichzelf, die heeft net 4 jaar in een psygiatrische instelling gezeten en snapt het nog steeds niet (is nu 82).
Wat ik wil zeggen is dat zij zo verblindt is door zoveel dat ze zichzelf een hele andere waarheid voorhoudt. Erg triest dat daar dieren weer de dupe van moeten worden.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:06

Echt erg hoor.. ik las het vanmorgen in de krant..

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:20

Cayenne schreef:
Zelden kwamen er bij de instanties de afgelopen tien jaar zo veel klachten binnen als over De K., die met haar zogeheten 'terug naar de natuur-praktijken' werkelijk iedereen - van politie en justitie tot dierenartsen - verbijstert. Op een zompig veldje aan de Loolaan in Den Haag huisvest de zelfbenoemde orthopedisch hoefsmid haar paarden die slechts kunnen schuilen in een natte roestige zeecontainer. De drie edele viervoeters, die onder de aangekoekte stront zitten en vanwege de drassigheid nauwelijks in staat zijn bij hun eten te komen, lopen volgens deskundigen elke dag meer risico op het krijgen van de schimmelinfectie mok en, erger nog, levensgevaarlijk rotstraal aan de hoeven.

Ik moest wel lachen om deze zin. Tuurlijk is het waar wat ze hier zeggen, maar ze doen het voorkomen alsof je paard daar gegarandeerd dood aan gaat.
Dit zijn toch kwaaltjes waar de gemiddelde paardeneigenaar wel eens mee te maken heeft gehad en als je dit behandeld toch niet zo heel erg hoeft te zijn.
Maar goed, de behandeling heb je dan weer kans dat het bij deze vrouw daaraan zou schorten.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:08

wat ik niet snap dat ze dus 2 weken voorwaardelijk krijgt, dus als de paarden er weer zo bijstaan, zou ze 2 weken de gevangenis in moeten... de paarden staan nog steeds zo (hebben ook nog nooit anders gestaan), dus ze kunnen haar net zo goed gelijk de gevangenis in gooien lijkt mij.

Nederlandse Wet op en top...

oh en edit er zat volgens mij inderdaad iemand van die meisjes hier op bokt, die reageerde toen in het eerste en tweede topic geloof ik. Die zat haar toen te verdedigen.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:46

Ben het erg eens met Chocobroodje! Vaak schort het dat soort mensen aan een kritische blik. Ook heel benieuwd hoe ze zelf woont! (lekkend dak, verstopte riolering, vul zelf maar in....)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:10

in wat voor een fantasiewereld leef je!!!............

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:31

oostvaardersplassen... daarover is de DB verbaasd dat ze die gaan bijvoeren....
mischien kan de dame in kwestie dan beter alles bestraten van het geld dat ze uitspaard als ze de dieren net te veel eten geeft om dood te gaan...

DB kan er beter voor proberen te zorgen dat de wetten aan gepast worden opdat zulke praktijken niet meer mogelijk zijn in de toekomst ipv niet mee te willen liften op de bekendheid van deze situatie en als moster na de maaltijd te komen en te roepen dat er een geheel dierenverbod moet komen voor deze vrouw...

let wel praat het geheel niet goed wat deze vrouw doet of gedaan heeft....
maar ik vergeet evenmin het sensatiegehalte van het artikel.... en de rol die de DB hierin meent te moeten hebben.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:34

Laat ze dat verbod aub ook opleggen aan staatsbosbeheer !

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:58

KiWiKo schreef:
in wat voor een fantasiewereld leef je!!!............

in een wereld waarin mijn paardje net als ik een huisje heeft dat schoon en droog is. In het verlengde daarvan denk ik dat die mevrouw net als háár paardjes in een huisje woont dat nat en vies is...
(of mss vind ìk dat zij zo'n huisje verdient }:) )

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:16

Alane schreef:
oostvaardersplassen... daarover is de DB verbaasd dat ze die gaan bijvoeren....
mischien kan de dame in kwestie dan beter alles bestraten van het geld dat ze uitspaard als ze de dieren net te veel eten geeft om dood te gaan...

DB kan er beter voor proberen te zorgen dat de wetten aan gepast worden opdat zulke praktijken niet meer mogelijk zijn in de toekomst ipv niet mee te willen liften op de bekendheid van deze situatie en als moster na de maaltijd te komen en te roepen dat er een geheel dierenverbod moet komen voor deze vrouw...

let wel praat het geheel niet goed wat deze vrouw doet of gedaan heeft....
maar ik vergeet evenmin het sensatiegehalte van het artikel.... en de rol die de DB hierin meent te moeten hebben.

Beetje vreemd inderdaad dit bericht op dezelfde dag als het bericht van de dierenbescherming over de Oostvaardersplassen. Voornaamste fout van deze mevrouw is dus kennelijk dat ze natuur op veel te kleine schaal doet, met 3 paarden ben je een dierenbeul die een levenslang verbod hoort te krijgen en met 4000 grote grazers ben je bezig oernatuur te scheppen. :? |o