Tweevoudig Topsportmerrie tuigpaard Kelly overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tweevoudig Topsportmerrie tuigpaard Kelly overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:54

http://www.kwpn.nl / Nieuwsredactie

Afgelopen weekend overleed vrij onverwacht de tuigpaardmerrie Kelly (v. Fabricius) van Harmannus Boelens uit Donderen. Kelly verwachtte in april haar twaalfde veulen, maar vorige week kwam dat veulen een maand te vroeg dood ter wereld. Kelly bleef aan de nageboorte staan. De dierenarts behandelde de merrie en alles leek goed. De toestand van Kelly verslechterde echter weer en hulp mocht toen niet meer baten. Kelly is waarschijnlijk overleden aan de gevolgen van inwendige bloedingen.

Harmannus Boelen kocht Kelly als veulen nadat hij haar op de afstammelingenkeuring van Fabricius had gezien. Boelens: "Ik zie haar nog zo voor me. Kelly was klein, maar ze bewoog zo elastisch en zo zuiver vierkant. Daarom kocht ik haar."

Joop Kool uit Schoonrewoerd fokte de in 1992 geboren Kelly uit de stermerrie Grace (Zakerno x Bernadineke ster v. Cambridge Cole). Van Grace zijn twee dochters en twee zonen van Fabricius geregistreerd. Daarvan bracht Kelly's zus Linda het tot keurmerrie.

Kelly voert de predikaten keur sport. Zij heeft op stal Boelens twaalf veulens gebracht van tien verschillende vaders. Daarvan is Wiskelly (v.Patijn) nog op stal Boelens aanwezig. Wim Majoor heeft de vijfjarige zoon Attent van Kelly x Manno op stal. Hij is nog niet uitgebracht. Een volle broer van Attent is Sandor, deze werd als veulen verkocht aan Clarke Vesty in Amerika. De overige nazaten van Kelly heeft Boelens uit het oog verloren.

Haar successen zowel aan de hand als aangespannen zijn indrukwekkend. Als tweejarige en als driejarige was ze kampioen CK Drenthe. Als driejarige was ze tweede op de UTV achter Kendini (v. Factor). Na regionale successen als keurmerrie ging ze in 1998 en in 1999 aan kop bij de keur/elitemerries op de Nationale Tuigpaardendag. Tienke Elzenga showde destijds altijd Kelly. In 1997 werd Kelly in haar handen Topsportmerrie en die titel behaalde ze weer in 2001. In 2002 werd ze tweede. Kelly behaalde op categorie IV Noord concoursen inclusief haar titels in het span voor de luchtbandenwagen en de oogstwagen minimaal tien kampioenstitels. Boelens heeft het niet exact bijgehouden. Na het overlijden van Tienke bracht Harmannus Boelens of één van zijn medewerkers Kelly uit. Vorig jaar liep ze haar laatste wedstrijd.

Kelly is achttien jaar oud geworden.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:13

Ik wil de eigenaren condoleren emt het verlies.
2 paarden veloren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:40

Kelly is bij ons in de straat gefokt. Echt een fanatiek tuigpaardfokker was dat. Hij is ook niet lang geleden overleden.

Wat zonde zeg, eerst het veulen en toen de merrie. Bah, veel sterkte voor de eigenaren.

xTweetyx

Re: Tweevoudig Topsportmerrie tuigpaard Kelly overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:50

erg dat je meteen 2 paarden verlies.

eerst ben je helemaal blij dat je merrie een veulen krijgt,
overlijdt het veulen en ook daarna ook nog de merrie.

sterkte.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:51

ik wil de eigenaren sterkte wensen met dit verlies

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:14

Aah, eigenaar heel veel sterkte gewenst!

paart_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:46

Ik vindt het zielig voor die meneer.
Eerst verliest hij het veulen,
en daarna de moeder.
En die moeder was een keijgoed tuigpaard |(
Ik wens de eigenaar veel sterkte toe!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:54

Wat een ontzettend jammerlijk verlies van een memorabele merrie. Ze staat nog steeds op mijn netvlies gebrandt tijdens de UTV-dagen. Kelly was a one of a kind. Ze zal nu herenigd zijn met Tienke.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:10

ik wil de eigenaren heel veel sterkte wensen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:52

;( Wat een naar beeld was dat, Kelly met een kleed over bij de weg. Tienke en Kelly zijn nu weer bij elkaar, en ze zullen beide nooit worden vergeten. Ik wil hierbij Harmannus en de gehele familie Boelens nogmaals sterkte wensen met dit verlies.

Er is zelfs een speciale Tienke's Kelly trofee, die is ter nagedachtenis aan Tienke&Kelly in Norg te winnen. Een wisseltrofee.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:45

Wat erg. een dochter van een paard van een manege waar ik rij..

Ik wil de mensen er om heen en de eigenaren van Kelly veel sterkte toewensen.