Rachel Alexandra definitief niet tegenover Zenyatta in april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rachel Alexandra definitief niet tegenover Zenyatta in april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:13

Nieuwsredactie

Afbeelding
Rachel Alexandra.

De race van 5 miljoen dollar tussen renpaardmerries Rachel Alexandra en Zenyatta gaat niet door. Zenyatta zal volgende maand wel van de partij zijn tijdens de Apple Blossom race, maar Rachel Alexandra laat verstek zijn.

Jess Jackson, eigenaar van Rachel Alexandra, liet gisteren weten dat zijn paard niet in topvorm is. De merrie werd zaterdag verslagen door een stalmaatje van Zenyatta.
"De ren van zaterdag was een grote teleurstelling, maar liet ons wel zien dat ze niet in topconditie is. Ze is gezond, maar gewoon niet in topvorm. Ik heb vandaag besloten dat ze niet tegen Zenyatta zal rennen."

Zenyatta's eigenaar Jerry Moss, liet weten dat zijn zesjarige merrie wel aanwezig zal zijn. "We zijn teleurgesteld dat Rachel Alexandra is teruggetrokken. We respecteren de beslissing van haar eigenaren en hopelijk zullen de merries ooit nog tegen elkaar uitkomen."

Steve Asmussen, trainer van Rachel Alexandra, klaagde de afgelopen weken over de weerproblemen die het trainingsschema van de merrie zouden hebben vertraagd. Volgens hem heeft de merrie daardoor niet voldoende tijd gekregen om fit te zijn voor de aankomende race.

Zenyatta liep afgelopen zaterdag op de renbaan van Santa Margarita. Jerry en Ann Moss waren eerst van plan haar met pensioen te laten gaan nadat ze de eerste merrie ooit werd die de grote jongens wist te verslaan tijdens de Breeder's Cup Classic afgelopen November.
In januari trokken ze deze beslissing echter terug en kwam Zenyatta weer in training.

Op de vraag of Zenyatta nog beter is als vorig jaar, antwoordde trainer Shirreffs: "Hoe kun je beter dan perfect zijn?"

Verwante artikelen:

[VN] Ongeslagen merrie Zenyatta rent in de Breeders' Cup Classic
[VN] Zenyatta doet onmogelijke en schrijft geschiedenis *filmpje*
[VN] Rachel Alexandra verslaat Zenyatta als "Paard van het Jaar"
[VN] Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta
[VN] Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan
[VN] Strijd tussen Rachel Alexandra en Zenyatta krijgt een datum
[VN] Rachel Alexandra niet tegenover Zenyatta in Apple Blossom
[VN] Apple Blossom race toch verschoven voor Rachel Alexandra
[VN] Zenyatta aankomende zaterdag voor het eerst weer aan start
[VN] Zenyatta is opnieuw geniaal; verlies voor Rachel Alexandra

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:17

Wel jammer maar als RA niet in topvorm is, is het misschien beter.
De race is ook veel leuker als ze beiden in topvorm zijn.
Als ze nu zou meedoen wint ze het nooit. Ze verloor nu al van een stalmaatje, laat staan van Zenyatta zelf.

Ik hoop toch ooit dat deze 2 tegen elkaar rennen.

Mies

Re: Rachel Alexandra definitief niet tegenover Zenyatta in april

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:23

Jammer, maar een goede beslissing. :j
Het is idd veel leuker als ze allebei in topvorm zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:25

Ben benieuwd óf ze ooit tegen elkaar zullen starten..
De tijd zal het leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:29

Zo ontzettend jammer, maar an sich wel een logische beslissing. Ik ben benieuwd of het ooit nog gaat gebeuren, maar dat zullen we inderdaad vanzelf merken..
Wel een prachtig paard is het trouwens, die bles en dat oog :+:

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:42

Wat jammer! :\ Ik denk persoonlijk dat het weinig met haar vorm te maken heeft, Zenyatta is een klasse appart, die laat zich simpelweg niet kloppen. Ik denk dat de eigenaren van RA dat nu ook inzien naar Zenyatta's geweldige overwinning van zaterdag.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:45

Aaah, pussy's! :+

Nou ben benieuwd wanneer ze dan wel losgaan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:46

Ik betwijfel eerlijk gezegd of ze ooit wel tegen elkaar zullen lopen.

Hoop alleen dat er niets met Zenyetta gebeurt. Dat ze bvb niet eindigt als Phar Lap ook al zo'n legende.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:53

Ik denk dat de eigenaren van Rachel Alexandra het zo lang mogelijk gaan rekken.
Zenyatta is bijna 6 en Rachel Alexandra is 4, dus er is wel enige haast bij geboden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:25

erg jammer. :\ Al begrijp ik het wel van eigenaars van RA uit, maar toch vind ik het eeuwig zonde. Zenyatta is imo gewoonweg niet te kloppen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:28

Zou het eerlijk zijn om RA te laten starten terwijl ze weten dat ze niet helemaal fit is?
De merrie heeft nog jaren te gaan. Of ze ooit Z tegen gaat komen zal de tijd leren.
Iig hulde aan de eigenaren die naar het paard kijken, en niet zwichten voor de druk van het publiek.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:43

wel, niet, wel, wel, niet, niet.
het wordt zo wel een soap.

Mariska16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:54

Erg jammer! maar het was inderdaad te verwachten. Ik hoop dat ze ooit nog tegen elkaar zullen gaan racen maar ik vraag het me af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:35

Hoelang zou Zenyatta nog doorgaan met racen? Is 6 al oud voor een renpaard?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:47

Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat merries maar tot hun 6de mogen rennen. Hengsten, ruinen tot hun 10de maar de echt goede halen die grenzen niet omdat ze eerder de fokkerij in gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:48

petraaken schreef:
Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat merries maar tot hun 6de mogen rennen. Hengsten, ruinen tot hun 10de maar de echt goede halen die grenzen niet omdat ze eerder de fokkerij in gaan.

Zou toch zonde zijn als ze moest stoppen terwijl ze het nog zo leuk vindt en het zo goed doet.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:52

petraaken schreef:

zou wel raar zijn als er voor merries een andere maximale leeftijd werd gerekend...

terecht dat ze RA terug getrokken hebben, zou zonde zijn om ze tegenover elkaar te zien als 1 van de 2 niet topfit is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:02

Erg jammer, maar begrijpelijk.

petraaken schreef:
Ik betwijfel eerlijk gezegd of ze ooit wel tegen elkaar zullen lopen.

Hoop alleen dat er niets met Zenyetta gebeurt. Dat ze bvb niet eindigt als Phar Lap ook al zo'n legende.

Phar Lap is toch vergiftigd? Naar alle waarschijnlijkheid dan...
Ik weet niet of dat nog van deze tijd is binnen dat wereldje???

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:04

Ik heb al de hele tijd een beetje een deja-vu gevoel bij dit hele verhaal omtrent Rachel-Alexandra en Zenyatta.. En dat wordt nu alleen maar erger.

Ik hoop dat R-A snel in topvorm is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:14

Volgens mij heeft het niets met RA's vorm te maken. Volgens mij denken ze dat RA tegenover Zenyatta geen kans maakt en starten daarom maar niet. Ze willen niet op hun snufferd gaan, nu is de spanning er dan nog, dan niet meer. Als Zenyatta van RA wint blijft RA altijd de gedoodverfde 2e, starten ze niet tegen elkaar, dan blijft er altijd twijfel.

Er werd gelijk na de race van RA al gespeculeerd dat de race in april dan niet door zou gaan. En zie wat er gebeurt. Men had niet verwacht dat RA tweede zou worden, dat was een tegenvaller. Dan zeg je dat je paard niet in vorm is en iedereen slikt dat dan als zoete koek.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:38

petraaken schreef:

Van de merries weet ik het niet, maar in NL gelden andere grenzen dan in het buitenland.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:41

Mindim schreef:
Volgens mij heeft het niets met RA's vorm te maken. Volgens mij denken ze dat RA tegenover Zenyatta geen kans maakt en starten daarom maar niet. Ze willen niet op hun snufferd gaan, nu is de spanning er dan nog, dan niet meer. Als Zenyatta van RA wint blijft RA altijd de gedoodverfde 2e, starten ze niet tegen elkaar, dan blijft er altijd twijfel.

Er werd gelijk na de race van RA al gespeculeerd dat de race in april dan niet door zou gaan. En zie wat er gebeurt. Men had niet verwacht dat RA tweede zou worden, dat was een tegenvaller. Dan zeg je dat je paard niet in vorm is en iedereen slikt dat dan als zoete koek.

In het nieuwsbericht van gisteren (?? of zaterdag) stond dat RA niet genoeg getraind was, door het weer van de afgelopen tijd. Lijkt me niet een lul-verhaal ofzo.

Maargoed, ik ben niet heel bekend in de rensport. Ik geloof alleen dat het vaak een stuk leuker gaat dan de dressuur... :+

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:56

had dit echt niet verwacht! :n
Heel zwak van Jess Jackson, hij zou op ze minst de koers kunnen verplaatsen!

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:00

Jammer, keek er erg naar uit. Ik denk dat we gewoon maar moeten aannemen dat ze niet in topconditie verkeerd. Ookal zullen menig mensen hier hun twijfels over hebben. Hopen dat ze nog een keer tegen elkaar uitkomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:53

Als ik rond google schijnt het dus per land te verschillen die leeftijdsgrenzen om te rennen. Wat ik wel zo op maak is dat paarden ouder dan 4 wel uitzonderlijk zijn op de renbanen. Zeker de goede 3-jarige merries en hengsten gaan op hun 4de fokkerij in.