Rechter beslecht ruzie over kidnapping dekhengsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rechter beslecht ruzie over kidnapping dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 15:34

Dagblad van het Noorden 12/03/2010
Door Bram Hulzebos

Hengstenhouderij De Holm uit Zevenhuizen (Gr.) is naar de rechter gestapt. Het bedrijf huurt drie kapitale Arabo-Friese hengsten van Jan Driessen. Deze Belg ontwikkelde het Árabo-Friese ras dat de barokke sierlijkheid van het Friese paard combineert met de lenigheid en souplesse van de Arabier. `
De samenwerking tussen De Holm en Driessen liep aanvankelijk van een leien dakje, maar inmiddels verschillen beide partijen over bijna alles van mening. Over de vraag van wie de paarden precies zijn, wie welke afspraken niet is nagekomen, welke overeenkomsten wel en niet rechtsgeldig zijn. Rechter Joop de Vrome slaakt een diepe zucht: “Ik doe wel vaker paardenzaken. Maar dit is een administratieve rómmel!”

Nadet er een geschil ontstond over vermeende achterstallige betalingen van De Holm aan Driessen kwam Driessen eind januari onaangekondigd met een paardentrailer langs in Zevenhuizen. In het gezelschap van een paar kornuiten, die de vrouw des huizes omver liepen, zonder pardon de hengsten inlaadden en richting België vertrokken.
Bij De Holm zijn ze nogal sneu. Het dekseizoen staat op punt van beginnen en het balboekje van de drie tophengsten begint aardig vol te lopen.

Rechter de Vrome stelt een retorische vraag aan Driessen: “Zelfs als er een betalingsachterstand is, mag je dan met een stel kerels langskomen en de paarden meenemen?”

Aan de andere kant stelde de rechter vast dat De Holm de claim van Driessen niet ter plekke kon weerleggen.
Rechter de Vrome stuurde beide partijen de gang op om te overleggen over een oplossing. Het duurde een uurtje, maar toen was die er: de hengsten gaan terug naar Zevenhuizen. Het dekgeld van dit jaar gaat naar Driessen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:36

Da's niet echt een lekkertje hoor, Jan Driessen. Heeft in de Friezenwereld ook een spoor van ellende achtergelaten.

horseyfries

Re: Rechter beslecht ruzie over kidnapping dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:42

Uiteindelijk draait het allemaal maar om één ding: geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:23

Ja, de paarden zijn bijzaak :D En dat noemt zichzelf dan volwassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:58

Ik zie ze echt al daar op de gang staan.. "Vrede?".. :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:45

je moet je aan de afspraken houden, en bijtijds je betalingen voldoen. als je er zo veel mee dekt, kan je ook je verplichtingen wel nakomen.en dan kan je ook denken ; als hij mij niet kan betalen, hoe zit het dan met de verzorging van de paarden ??
ik zou ze ook terughalen.de paarden zijn niet de dupe, ze verhuizen alleen. of ze nu dr voer van piet of kees krijgen zal ze een worst wezen...

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:47

2 vechten 2 schuld???

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:50

just_bassie schreef:
2 vechten 2 schuld???

Dat kan natuurlijk, maar wij hebben louter goede ervaringen met De Holm. Jarenlang zijn ze klant geweest van onze opfok en dat verliep altijd naar volle tevredenheid van beide partijen...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:04

Uums schreef:
just_bassie schreef:
2 vechten 2 schuld???

Dat kan natuurlijk, maar wij hebben louter goede ervaringen met De Holm. Jarenlang zijn ze klant geweest van onze opfok en dat verliep altijd naar volle tevredenheid van beide partijen...

Ik hoor ook andere dingen over hun. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat ze lang niet altijd de (financiele) afspraken nakomen.
Maar ik ben het met eens met de stelling 2 vechten, 2 schuld.
Beide heren zullen niet zonder schuld zijn.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:18

Jan Driessen en geld zijn in 1 woord te noemen...kijk maar eens naar alle berichten van vorig jaar! Natuurlijk zal De Holm ook wel fouten hebben gemaakt, maar daar het nog familie van me is geef ik hen voordeel van de twijfel :D
Maar ik ga ervan uit dat de zaak nu geregeld is en de hengsten mooi bij De Holm blijven!