Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 14:57

http://www.demorgen.be / www.feiworldcup.org / Nieuwsredactie

De Belgische Jeroen Devroe heeft van de Internationale Ruitersportfederatie (FEI) een wildcard gekregen om deel te nemen aan de finale van de Wereldbeker dressuur, die van 25 tot 28 maart in het 's-Hertogenbosch gehouden wordt.

Devroe werd twaalfde in de eindstand van de Wereldbeker en kwam daardoor in principe niet in aanmerking voor een ticket voor de finale tijdens Indoor Brabant in 's Hertogenbosch. Dankzij een wildcard mag Belgisch kampioen Devroe samen met Apollo van het Vijverhof toch deelnemen.

De andere twee wildcards gaan naar de Hongaar Acs Robert en de uit Denemarken afkomstige Nathalie Zu Sayn Wittgenstein.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:11

Leuk voor hem. Maar blijf het raar vinden dat niet gewoon de beste mogen gaan. Ook al zijn het allemaal nederlanders. Of alleen duiters of wat dan ook.

peetje82

Re: Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:13

wat leuk voor em zeg!
Verrassend zo'n wildcard!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:22

dan had ik toch liever Anky een wildcard weten krijgen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:26

bulck schreef:

Die had zich best zelf kunnen plaatsen hoor.
Jeroen heeft veel pech gehad door omstandigheden buiten zijn toedoen, dus verdiende hij terecht een wildcard.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:29

Cayenne schreef:
bulck schreef:

Die had zich best zelf kunnen plaatsen hoor.
Jeroen heeft veel pech gehad door omstandigheden buiten zijn toedoen, dus verdiende hij terecht een wildcard.

Jeah right, Anky ook, Blessure Painted black bvb en toppaard salinero niet tijdig fit.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:36

tja, bulck...
ipv dan een beetje trots te zijn op een landgenoot en een ietsiepietsie chauvinisme tentoon te stellen...
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 04-03-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:38

:? Heb je het over mijn mening?
Ik heb niets tegen Anky hoor, vind het een goede en mooie amazone om te zien :)
Maar zoals ik gelezen heb is dit een van de reden geweest. Ik mag geen reden openbaar maken van jou? :?
Ik ben nergens chauvinistisch of wat dan ook hoor :) Jammer dat je het zo moet opvatten.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:38

Oh wat leuk :D
Fijn voor Jeroen persoonlijk en de Belgische dressuur sport in het algemeen ... een opsteker :+
Ik vind dat hij het zeker verdiend heeft :Y)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:39

Cayenne schreef:
Maar zoals ik gelezen heb is dit een van de reden geweest. Ik mag geen reden openbaar maken van jou? :?
Ik ben nergens chauvinistisch of wat dan ook hoor :) Jammer dat je het zo moet opvatten.

helemaal niet :)

over bulck!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:41

Oh op die manier :+
Ik schrok al :D Ik zie ze liever allebei in de WB-finale, maar als er keuzes moeten worden gemaakt, dan is dit imo de meest eerlijke.
Anky koos er zelf voor om PB tijdens een aantal wedstrijden niet te starten terwijl hij wel fit was (en niet geblesseerd).
Idem voor Salinero, dus dan loop je nou eenmaal dit risico.
Op een wildcard gokken kun je dan wel doen, maar die krijg je dan toch niet. Dit is gewoon een voorbeeld geweest van slechte planning (en voor het tweede jaar achtereen.)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:44

ik vind apollo wel leuk, mooi voor de belgen!

pech lijkt me geen juiste criterium om iemand een wild card te geven.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:45

Zouden ze zo'n wildcard ook toekennen nu er al 3 Nederlanders mee doen ???
Geen idee van de regels wat dit betreft :(:)
Maar wel vreemd om in Den Bosch de finale te zien rijden zonder Anky ;(

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:48

@ Michael1104 >>>
Jeroen heeft zich genoeg bewezen hoor ....
Ik vind dan ook dat hij op verdienste gaat & niet door pech :)
Hij heeft inderdaad de "pech"dat hij steeds in een zeer sterk deelnemersveld is gestart maar zich toch steeds heeft kunnen plaatsen voor de finale > verdiend dus !

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:50

s0173957 schreef:
Cayenne schreef:

helemaal niet :)

over bulck!

Ja dat jij er hoog mee oploopt dat weten we inmiddels ook wel. :+

We spreken hier echter wel over de wereldbekerfinale en daar heeft een combi als een devroe-apollo niets te zoeken. Potten zullen ze niet breken. Dus ik zou niet weten waarom ik chauvinistisch zou moeten zijn jegens deze combi.
Als hij de dressuur van Belgie moet representeren in het buitenland dan blijven we hangen. Eens de jongere garde op internationaal gevestigd GP niveau staan, dan zal ik op de bres springen, gezien de aanstormende paarden meer talent hebben, de manier van rijden en voorbrengen van de ruiters en amazones tenminste stoelt op een degelijke vorming en techniek.

Maar bon ik ben tijdens IB toch ter plaatse en het schaamrood zal me onwaarschijnlijk weer op de wangen komen te staan als dat weer een ritje trek-stamp-plukwerk wordt, wat 9/10 toch zal gebeuren. Daar maak ik me echt geen illusies in.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:53

Ja maar het gaat hier wel over Jeroen en niet over anky.
Anky heeft er kansen verspilt. Ze hoort gewoon niet meer bij de beste 3. Ze is vaak 3,4,5 geweest. En het is nou eenmaal zo dat er 3 door mogen per land. Je moet al 68.5 halen geloof ik en dat wel 3 keer op 2 fei wedstrijden bij een olympisch jury lid, dus. Hier rijd zeker wel een van de beste van de wereld mee. Ookal is anky beter. jeroen heeft wat mij betreft die WC verdient en anky niet, die kreeg hem voort ieder jaar.
Ik word trouwens een beetje moe van dat anky-gezeik. Ik vind Anky zeker een topper maar ik erger me een beetje aan het feit dat omdat anky niet mee mag, 3 per land niet genoeg is. (ik weet dat er vroeger 4 waren omdat de winnaar ook mee mocht)

@bulck ik snap jou niet helemaal

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

Maar bon ik ben tijdens IB toch ter plaatse en het schaamrood zal me onwaarschijnlijk weer op de wangen komen te staan als dat weer een ritje trek-stamp-plukwerk wordt, wat 9/10 toch zal gebeuren. Daar maak ik me echt geen illusies in.

Vreemd hoor .....
Ik zeg niet dat je chauvinistisch moet zijn maar misschien wel een beetje steunend ....
Jeroen rijdt net heel relaxed ; geen dwang , geen hyperflexie of wat dan ook ....
Ik heb geen idee waar jij je mening op baseerd ...
Wie is die jongere garde dan wel ? Waarom kwalificeren ze zich niet ? Jeroen & Stephan zijn zowat de enigen die internationaal meedraaien ...
Jeroen deed het met Paganini( veel te vroeg gestoreven) en nu met Apollo ....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:59

3 per land wordt ook opgelegd omdat er meer landen mee moeten doen. Het gaat wel tussen de beste ruiters, maar het is ook een wereldbekerfinale, wat betekent dat er veel landen aan start moeten verschijnen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:00

Cayenne schreef:
3 per land wordt ook opgelegd omdat er meer landen mee moeten doen. Het gaat wel tussen de beste ruiters, maar het is ook een wereldbekerfinale, wat betekent dat er veel landen aan start moeten verschijnen.

Bravo

haha
dat bedoel ik nou ook.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:04

devi786 schreef:

Vreemd hoor .....
Ik zeg niet dat je chauvinistisch moet zijn maar misschien wel een beetje steunend ....
Jeroen rijdt net heel relaxed ; geen dwang , geen hyperflexie of wat dan ook ....
Wie is die jongere garde dan wel ? Waarom kwalificeren ze zich niet ? Jeroen & Stephan zijn zowat de enigen die internationaal meedraaien ...

Ik sluit me hierbij aan. Snap niet waar hij dat 'trek-stamp-plukwerk' vandaan haalt.
Iemand die ik ken heeft les van Jeroen, nette ruiter met hoge ambities.
Laatst bijgewerkt door billionache op 04-03-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:06

Kijk dat hij mag starten maakt mij weinig uit. Doch voor een WB finale, had anky zeker verdient een wildcard mogen krijgen. De Keren dat ze buitenkwam stond ze wel mooi altijd op het ereschavot met percenten aanleunend bij de sterkste (+80% wat een appollo zelf niet haalt). Dat ze nu mss een minder jaar gehad heeft (rustjaar voor salinero na olympisch goud) en idd minder deelname door trage start en dan blessure PB, is waar. Maar de prestaties van haar wedstrijden lagen wel hoog en moest die ene wedstrijd wel voor de volle pot geteld hebben dan was er nu een groot probleem geweest in het Nederlands kamp.

En apple wat snap je niet? Ik reageer alleen op het feit dat er me gezegd wordt dat ik chauvinistisch zou moeten zijn als Belg.
Als dat terecht was, had ik dat zeker geweest, maar deze Belg krijgt me zo zot niet :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:20

devi786 schreef:

Vreemd hoor .....

Ik basseer mijn mening op het proefondervindlijk te hebben mogen ervaren. (heb er zelf bij getraind ten tijden dat ik nog een YR ambitie ambieerde en ik corrigeer paarden dus weet wel altijd de achtergrond van de dieren waar ik opkruip)
Dat van die selectie, als je daar vragen bijstelt denk ik dat je niet echt in het Belgische circuit meezit. Trainers die in dezelde commissie zitten als degene die gaan over de selecties, hoeft weinig verder betoog lijkt me. Maar bon dat is echt offtopic gaan.

Punt blijft gewoon dat die wildcard naar betere combinaties had mogen gaan. En in dit geval zeker naar Nederland, gezien zij gewoon een sterke natie zijn en de top daar ligt. Anky,Edward,Adelinde,Jeannette en Imke om er enkele te noemen, want hun subtoppers staan zelfs nog op een hoger niveau dan bvb de vernoemde Belgische combinatie

Dus ja die wildcard is leuk voor Jeroen als ervaring voor dat paard, maar dient daar een WB finale voor? dat is mijn bedenking daarbij

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:24

Jammer dat de WC niet naar Anky gaat, maar Jeroen is ook een leuke combinatie.
Ik vind alleen dat een WC is voor iemand die het echt verdient en ook een kans heeft om te winnen of in ieder geval hoog te eindigen... Tsjah, laten we eerlijk zijn. Jeroen haalt de top 3 lang niet...

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:46

Top 3 is idd te hoog gegrepen ... maar dat geld toch ook voor andere combinaties ?
Bijv die Braziliaanse waar iedereen nu zo hoog mee oploopt ?
Jeroen behoort zeker tot de subtoppers ... dat heeft hij bewezen.
@ bulck >>> bespeur ik hier enige persoonlijke frustratie ??? Dat zou toch niet mee mogen tellen in je afweging ?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:52

Citaat:
Anky koos er zelf voor om PB tijdens een aantal wedstrijden niet te starten terwijl hij wel fit was (en niet geblesseerd).

Dat is niet helemaal waar, ze is in Frankrijk gestart omdat die wedstrijd in eerste instantie ook voor WB punten geklasseerd was. Maar door te weinig deelname werden de punten niet gerekend voor de stand voor de WB finale. Anders had ze wel boven Imke gestaan ;)

Vind het jammer voor Anky en dat het officieel gezien dus niet een strijd is tussen de besten, maar aangezien het een WB finale blijft is het natuurlijk ook niet verkeerd om er een Belgische deelnemer in te hebben...

Voor beide punten valt wel wat te vinden...