Gistermiddag is de Amerikaanse dressuuramazone Courtney King-Dye (32) zwaargewond opgenomen in het St. Mary's ziekenhuis in North Palm Beach (Florida - Amerika). De Amerikaanse pers meldt dat het jonge paard, waar King op reed, uitgleed. Beiden kwamen ten val
King is met een helikopter naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek dat ze een schedelbreuk en een kleine bloeding in de hersenen had opgelopen. Het is niet duidelijk of King een cap droeg tijdens het rijden. De vitale functies leken gisteravond goed, de artsen houden haar wel onder narcose vanwege de lichte bloeding.
De verwachting is dat ze later vandaag naar de Intensive Care wordt overgebracht.
King-Dye rijdt al sinds haar negende jaar en maakte in 2008 onderdeel uit van het Amerikaanse Olympische team.
Dat is heftig. Iedereen weet wel dat paardrijden risico's kent, maar zo'n bericht drukt je er wel weer met de neus bovenop. Ik hoop dat ze zich goed kan herstellen, en wens haar alle sterkte toe.
ja zeg dat wel, een vriendin van mij toen 15 jaar, op jumping met haar pony, beestje doodbraaf!
tijdens het inspringen droeg een cap, neemt de draai schuift uit pony rolt over haar heen, een hersenbeschadeging opgelopen. 3 maanden in coma
kon heel lang niet meer goed spreken, heel lang verlamd geweest, rijd nu koets. mentaal iets aan over gehouden... erg hoor 15 jaar en had een cap op en braaf paard.
Wat maakt het uit Spetterdesi? Veranderen doet het niks meer. Hopelijk komt ze er weer bovenop en houdt ze er weinig van over.
Ik rij zelf altijd met cap, maar nooit met bodyprotector. Toch heeft mijn tweelingzusje een aantal jaren geleden een ernstig ongeluk gehad waarbij de schade met een bodyprotector aanmerkelijk beperkter was geweest. Ondanks dat gebruik ik dat ding nooit. Je kunt 100% in de beschermers en bij profs zie je vaak dat ze het uit gewoonte/gemak niet meer gebruiken. Het gaat meestal goed, he?
proudmama
Geplaatst: 04-03-10 23:04
Volgens de laatste nieuwsberichten had ze inderdaad geen cap op!