Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 13:42

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl
Melanie Brevink

Afbeelding
Adelinde en Parzival.
foto: http://www.sjoert.com

Adelinde Cornelissen won afgelopen weekend de wereldbekerwedstrijd in het Zweedse Göteburg en stelde daarmee haar startplaats voor de wereldbekerfinale veilig. “Ik denk dat het een mooie finale gaat worden, maar toch vind ik het jammer dat het geen competitie tussen de allerbesten gaat worden”, aldus Adelinde.

,,Wij als Nederlanders nemen de plaatsen een tot en met vijf in op de ranking. Aangezien er maar drie combinaties per land mogen starten in de finale, blijven er dus twee toppers thuis. Het zou juist moeten gaan tussen de besten van de wereld, ongeacht uit welk land ze komen”, is Adelinde Cornelissen van mening.

Adelinde Cornelissen is van plan de muziek voor haar kür iets aan te passen voor de wereldbekerfinale. ,,Als Parzival zo relaxed is als in Göteburg, kan ik er onderweg meer aan rijden en dan klopt het tempo niet. Nu kon ik er daarom niet het extra schepje bovenop doen dat ik graag gewild had”, legt de amazone uit.

Adelinde Cornelissen verdedigt samen met Edward Gal en Imke Schellekens-Bartels de Nederlandse driekleur in de finale. De wereldbekerfinale wordt zaterdag 27 maart verreden tijdens Indoor Brabant in Den Bosch.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:00

Citaat:
,,Wij als Nederlanders nemen de plaatsen een tot en met vijf in op de ranking. Aangezien er maar drie combinaties per land mogen starten in de finale, blijven er dus twee toppers thuis. Het zou juist moeten gaan tussen de besten van de wereld, ongeacht uit welk land ze komen”, is Adelinde Cornelissen van mening.

Agree!
Maar aan de andere kant was het ook wel heeel spannend over wie door mocht...dus ja...
Ik ben in Den Bosch zeker van de partij...Ben benieuwd.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:06

Volgens mij is het bij voetbal zo dat de betere landen meer teams naar de champions league enzo mogen sturen. Zouden ze hierbij ook moeten doen imo.

Janine1990

Re: Adelinde: ‘WB-finale is geen competitie tussen allerbesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:12

Het is al jaren neit meer een competite tussen de besten... Jammer, maar ook begrijpelijk..

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:20

Ben het wel mat adelinde eens: de besten zouden aan de start moeten komen. Misschien zouden ze net als bij voetbal een soort 1ste en 2e divisie moeten maken met promotie en degradatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:23

NelsonG schreef:
Ben het wel mat adelinde eens: de besten zouden aan de start moeten komen. Misschien zouden ze net als bij voetbal een soort 1ste en 2e divisie moeten maken met promotie en degradatie.

Op internationaal vlak niet eens zo'n gek idee, zeker met het oog op de ontwikkelingen van de sport. Ze wilden de sport toch toegankelijker maken?
Nationaal heb je wel de A en B kaders... Maar op internationaal niveau heb je weinig onderscheid volgens mij?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:31

Stephanie_W schreef:
Volgens mij is het bij voetbal zo dat de betere landen meer teams naar de champions league enzo mogen sturen. Zouden ze hierbij ook moeten doen imo.

volledig mee eens!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:51

rare regel, en ik heb hem ook met verwondering gelezen. Bij de springruiters is dit gewoon onmogelijk. Al plaatsen 20 Nederlanders zich voor de finale, dan mogen ze allemaal starten. Ik zie dit meer als een kunstmatige manier om dressuur toch een internationaal tintje te geven en zo te doen lijken alsof er over de hele wereld veel competitie is. Buiten dat vind ik dit een publieksverlakkerij, want ze gaan niet kijken naar een echte wereldbekerfinale, maar naar een finale waar bijvoorbeeld de 3 voudig Olympisch kampioene niet mee mag doen, terwijl ze in de kwalificatiereeks 4e staat. Dit is een gekkigheid waar geen woorden voor zijn, en ik begrijp Adelinde dan ook de volle 100%. Maar de ruiters hebben de macht, dus moeten ze dit maar aankaarten bij de FEI. Uiteindelijk is dit weer een afweging geweest waarbij geld de hoofdrol heeft gespeeld. Je kunt je voorstellen dat als alleen de besten van de kwallificatie mee mogen doen, dat er dan alleen Nederlanders en Duitsers mee doen. En dan zullen diverse buitenlandse concoursen geen interesse meer hebben om WB-dressuurwedstrijden te organiseren. Zo regeert weer het geld i.p.v. de topsport.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:57

ik geef adelinde helemaal gelijk. De voorrondes zijn erg spannend geweest. De helft van de beste ruiters doet al niet meer mee. Jammer..

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:18

wie is nummer vijf??

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:34

Jeanette Haazen ?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:36

nee happie natuurlijk

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:37

anky adelinde imke edward hans peter

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:38

Monnie_ schreef:
anky adelinde imke edward hans peter

Nee, Jeannette stond op 5 hoor...
Of ben ik nu gek???

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:45

Monnie_ schreef:
nee happie natuurlijk

Beetje stomme opmerking misschien, maar HP is toch helemaal niet vaak gestart. Als ie überhaupt gestart is.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 27 maart! :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:55

@ Marcel Dufour: HippischeTopsport kan niet zonder geld, maar geld kan zonder hippische topsport. Sponsors en rijke eigenaren zoeken dan een ander speeltje.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:02

HP staat op plaats 17, hij is maar 3x gestart.

Jeanette staat op de 7e plek, het nieuwsbericht klopt dus niet helemaal.

De eindranking voor de finale:

1. Edward 75 pnt
2. Adelinde 72 pnt
3. Imke 70 pnt
4. Anky 60 pnt
5. Isabell Werth 54 pnt
6. Patrick kittel 53 pnt
7. Jeannette 50 pnt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:46

wat ik nou niet helemaal snap is het volgende: anky wist dat dit een laatste kans zou zijn...waarom doet ze dan mee met PB!....en waarom heeft ze toen PB ziek was, niet gestart met Salinero..nu schuift anky het af op het feit dat ze minder punten kreeg in Lyon...maar ze had ook meer met Salinero kunnen starten...ondanks dat dat misschien niet in het beste wedstrijdritme past maar zoveel heeft salinero ook niet gelopen, ja ergens far far away... world drassage masters met een ton aan prijzengeld

maar sorry dit was erg offtopic maar ik vroeg het me gewoon af!...voor de rest kan ik adelinde alleen maar gelijk geven....dat zagen we vorig jaar al in Las Vegas....sommige combinaties gingen echt nergens over!...ennnnnn...waarom schijnt de FEI(of weet ik veel wie erover gaat)..het te vertikken om anky een wildcard te geven???...wie wil haar er nou niet bij hebben!..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:48

@Jasmijn, was dat vorig jaar ook al niet zo?
Toen probeerde Sjef toch een startplaats af te dwingen dmv een wildcard die Anky niet kreeg?
of ben ik nou weer in de war? Zie zoveel evenementen voorbij komen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:49

Jasmijn76 schreef:
wat ik nou niet helemaal snap is het volgende: anky wist dat dit een laatste kans zou zijn...waarom doet ze dan mee met PB!....en waarom heeft ze toen PB ziek was, niet gestart met Salinero..nu schuift anky het af op het feit dat ze minder punten kreeg in Lyon...maar ze had ook meer met Salinero kunnen starten...

maar sorry dit was erg offtopic maar ik vroeg het me gewoon af!...voor de rest kan ik adelinde alleen maar gelijk geven....dat zagen we vorig jaar al in Las Vegas....sommige combinaties gingen echt nergens over!...ennnnnn...waarom schijnt de FEI(of weet ik veel wie erover gaat)..het te vertikken om anky een wildcard te geven???...wie wil haar er nou niet bij hebben!..

Ik denk PB met het oog op de Wereldruiter spelen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:50

Ik geloof dat ze juist Salinero mee wil nemen naar de Wereldruiterspelen ivm het afscheid van hem. Ik dacht gelezen te hebben dat de Wereldruiterspelen zijn laatste wedstrijd is.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:53

Cayenne schreef:
@Jasmijn, was dat vorig jaar ook al niet zo?
Toen probeerde Sjef toch een startplaats af te dwingen dmv een wildcard die Anky niet kreeg?
of ben ik nou weer in de war? Zie zoveel evenementen voorbij komen :')

idd..pfff...was ook zo waardeloos dat was dan om dat anky wilde starten met salinero omdat hij is principe de titelverdediger is met anky natuurlijk en niet PB....maar waarom geven ze hem nu niet?...ik zal wel gek zijn :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:54

Cayenne schreef:
Ik geloof dat ze juist Salinero mee wil nemen naar de Wereldruiterspelen ivm het afscheid van hem. Ik dacht gelezen te hebben dat de Wereldruiterspelen zijn laatste wedstrijd is.

Dat bedoelde ik ook ;)
Salinero nog even sparen en dan knallen in Kentucky...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:55

Cayenne schreef:

dat begreep ik ook ja.....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:58

je kan salinero niet overal mee naartoe nemen, PB moet ook vaker mee om beter te worden. Je kan niet alles hebben toch?