Het Franse bedrijf Cryozootech heeft de geboorte van een nieuwe kloon bekend gemaakt. Het betreft de eerder door Jan Tops en Judy Ann Melchior gereden merrie Grande Dame (Grannus x Ramino).
De nu achttienjarige Oldenburgs gefokte Grande Dame behaalde vele topklasseringen in Grote Prijzen en wereldbekerwedstrijden. De wereldbekers van Oslo en Bordeaux werden zelfs gewonnen en in de landenwedstrijden van Rotterdam en Luzern maakte de merrie met Tops deel uit van het winnende Nederlandse team.
De kloon is op dit moment vijf maanden oud en verkeert in goede gezondheid op haar geboortegrond in Dallas.
Vind het bijzonder dat ze het kunnen, En vind het ook erg interessant.. Maar aan de andere kant vind ik dat ze de natuur zijn gang moeten laten gaan...
Maargoed omdat ik het ook erg boeiend vind ben ik toch benieuwd hoe de kloon het gaat doen in de sport
als ze nou eens totilas kloonde en dan iedereen er een gaven nee ik ben het dus mniet zo eens met het hele kloon gedoetje
besita
Geplaatst: 02-03-10 12:29
toch leuk als je zo'n dikke portemonnee als Melchior hebt ..das nu al kloon nummer 6 voor hem ..gaat ie zijn dochter ook ooit eens klonnen ..of zichzelf
Ik vind het klonen maar niks, tuurlijk het paard heeft goede genen maar het paard wordt toch gevormd met wat hij allemaal meemaakt? Het DNA is het zelfde maar of dit paard net zo succesvol wordt is maar de vraag natuurlijk
Typische stamboom ook dan: Moeder: Grande Dame Vader: Grande Dame
ik ben er geen voorstander van, natuurlijk is het iets interessants en altijd "leuk" om te weten of het echt exacte kopieën worden, maar toch, voor mij niet voor God spelen...