Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cp112 schreef:Stokken heb ik nergens gezien van de week hoor. Vond dat het allemaal lekker rustig en netjes ging
Maarja, de opkomst was ook niet zo raar nu, het was vakantie
kim_hester schreef:Dat ongeluk had mij nou juist een bijzonder goede reden geleken om meteen maar een streep onder deze traditie te zetten. Vroeger waren er geen andere mogelijkheden om een reddingsboot te water te laten, gelukkig zijn er nu wel alternatieven voorhanden waarbij geen dierenlevens in gevaar moeten worden gebracht.respect, ook dat ze deze traditie nog steeds demonstreren, ondanks dit vreselijke ongeluk!
Jolliegirl schreef:Je zou de moeite kunnen nemen om het topic ook daadwerkelijk te lezen, voordat je reageert. Het was, zoals nota bene zelfs ook nog in de topic titel staat, een demonstratie van hoe het 'vroegah' ging, een stukje nutteloos folkloren dus.wordt deze boot nog gebruikt dan?
Naar mijn weten gaat nu gewoon de speedboot van de kustwacht eropafof komen ze via het vaste land
Bluebontje schreef:Missblondie, ik kan je verzekeren dat die paarden niet geslagen worden. Ze zullen best wel eens een tik krijgen. Je moet je goed realiseren dat de paarden uitstekend moeten gehoorzamen en dat geklier absoluut niet kan. Die boot stopt niet als hij 1 keer op gang is. Remmen zitten er niet op en een ongehoorzaam paard kan een eventueel gevaar vormen voor de rest. Af en toe moeten er nieuwe paarden opgeleidt worden.
De reddingsboot geeft idd 1 keer per maand een demo, en 1 keer per jaar komen ze vanuit Hollum naar Buren om daar een demo te geven.
Soms reizen ze ook af naar de 'vaste wal'.
lucca schreef:en dat ongeluk wat toen gebeurde......toen liep er niemand eerst het water in om te "peilen" tegenwoordig wel. dat willen die mensen echt niet nog eens mee maken, dat was toen een tragisch ongeluk.....dus geen reden om met de demostratie te stoppen. het is juist een kippevel moment, dat uitgaan van de reddingboot voortgetrokken door paarden........ er waren vroeger zelfs paarden die zodra ze de fluit hoorden dat er alarm was, uit het land sprongen en richting reddingsboot gingen vanwaar ze vertrokken.
Als je hier vroeger een paard kocht op het eiland dan werd er bij verteld; dat is een hele beste...zijn moeder heeft nog voor de reddingboot gelopen