Rechtzaak tegen bekende Amerikaanse volbloedfokker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rechtzaak tegen bekende Amerikaanse volbloedfokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:32

http://www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie

De bekende Amerikaanse volbloedfokker en eigenaar Ernie Paragallo staat dit weekeinde terecht wegens ernstige dierenmishandeling.

Autoriteiten namen afgelopen jaar op zijn terrein in New York zo'n 177 paarden in beslag. De dieren waren ernstig ondervoed en hadden dringend medische zorg nodig. Paragello werd 35 keer dierenmishandeling ten laste gelegd.

De rechtzaak zal plaats vinden zonder jury. Wanneer hij schuldig wordt bevonden, kan hij een boete krijgen van maximaal 35.000 dollar en twee jaar celstraf.

De 52 jaar oude Paragallo wil als bewijs aanvoeren dat hij verkeerde voorlichting kreeg over het voeren van de paarden. Volgens hem is de hoeveelheid wintervoer niet goed uitgerekend en wilde hij zijn paarden niet met opzet verwaarlozen of mishandelen. Hij vertelde aan de media dat hij tijdens de verwaarlozing al negen maanden lang niet meer op zijn boerderij was geweest.

Squawk

Re: Rechtzaak tegen bekende Amerikaanse volbloedfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:34

Vreemd verhaal wat die eigenaar beweerd!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:35

Ja idd, ik neem aan dat je als volbloedfokker toch wel ziet als je paarden ondervoed zijn?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:38

Ik neem aan dat je het wel ziet toch. Als het een soort van je werk is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:39

Wanneer je negen maanden lang niet naar je paarden omkijkt kun je dat ook niet zien nee.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:41

Niet alleen zien. maar 9 maanden niet bij je eigen boerderij komen? Beetje apart? Bedoel je wil het toch wel weten hoe het gaat. En dat het dan niet goed uitgerekend is? Iemand moet toch toezicht gehouden hebben in die 9 maanden? Dan heb je geen goed personeel gehad als ze niet aan de bel trekken.

Of dacht hij misschien dat als je voldoende wintervoer voor 9 maanden neerlegt dat die 177 paarden het wel alleen redden? Dat lijkt me sterk

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:25

Kostolany schreef:
Niet alleen zien. maar 9 maanden niet bij je eigen boerderij komen? Beetje apart? Bedoel je wil het toch wel weten hoe het gaat. En dat het dan niet goed uitgerekend is? Iemand moet toch toezicht gehouden hebben in die 9 maanden? Dan heb je geen goed personeel gehad als ze niet aan de bel trekken.

Of dacht hij misschien dat als je voldoende wintervoer voor 9 maanden neerlegt dat die 177 paarden het wel alleen redden? Dat lijkt me sterk

Inderdaad, en je komt er op een gegeven moment toch ook wel achter dat er te weinig is, een belletje entis goed denk ik XD

Beezi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:00

lijkt me vreemd dat hij niet schuldig word bevonden,als eigenaar heb je altijd de verantwoordelijkheid voor je dieren, ook als je de verzorging aan een ander over laat.lijkt het mij dat je toch regelmatig controle houd .

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:12

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:41

Vreemd verhaal, maar wel weer schandalig dat dit kan gebeuren!
Arme paarden! ;(

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:33

En dan lees ik hier vaak dat het in Amerika zo goed geregeld is! Wantoestanden heb je jammer genoeg overal. Hopelijk krijgt hij een flinke straf.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:19

Het gebeurd heel vaak dat mensen het leuk vinden om te fokken en geld zat hebben en vervolgens een range kopen waar ze zelf maar een paar keer per jaar komen.
Hoevaak denk jij dat oud president Bush op zijn range in texas was?
OP dat moment is er gewoon een manager aanwezig die de honurs waarneemt. Als die oet.... Niet goed zijn werk doet bij jij daar als miljonair met je villa in california niet bij.
Ik snap heel goed dat je op zn manier niet met dieren omgaat en ben het er ook zeker niet mee eens, maar dat is wel de manier van werken die veel voorkomt in de usa heb ik gemerkt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:32

als je je paarden niet ziet kan ik dit prima begrijpen. Veel mensen zetten hun paarden bij een ander neer in training, in de fok, of zoals deze man waarschijnlijk heeft hij personeel wat zijn paarden voert en verzorgt en zit hij zelf ergens anders.