Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:(...)Bovendien weinig verandering want het was volgens mij al nooit toegestaan om op een agressieve manier met je paard om te gaan.
Paardentango schreef:Nee Michael1104, niet verboden,nee hoor alleen als het op 'agressieve wijze' wordt verkregen.
sporter schreef:Jawel dat is wel verboden. Als het agressief verkregen is, heet het voortaan Hyperflexie. Al het andere heet voortaan LDR
Paardentango schreef:sporter schreef:Jawel dat is wel verboden. Als het agressief verkregen is, heet het voortaan Hyperflexie. Al het andere heet voortaan LDR
Ja verhip sporter, daar heb je gelijk in.
(Bij mijn vorige werk hadden we het over de 'agogische tik' die daarmee niet agressief was, maar agogisch verantwoord meppen. Dit terzijde.)
Norway_girl schreef:Nah, wat ik eruit haal, is dat ldr gewoon hetzelfde is, maar dan zonder agressieDWZ geen gezaag, strakke stangen, zwaar spoorgebruik, kortom het ruk en pluk werk.
Of zouden ze werkelijk kin op borst opzich verbieden?
Norway_girl schreef:Nah, wat ik eruit haal, is dat ldr gewoon hetzelfde is, maar dan zonder agressieDWZ geen gezaag, strakke stangen, zwaar spoorgebruik, kortom het ruk en pluk werk.
Of zouden ze werkelijk kin op borst opzich verbieden?
MarcelDufour schreef:Ik heb begrepen van mensen die bij de vergadering aanwezig waren, dat Hyperflexion of the Neck, in zn geheel verboden wordt. Of het nu op agressieve wijze verkregen is of niet. Sowieso verboden. Dat betekent dus dat er geen paarden meer met de neus op de borst mogen lopen. Daarnaast is ieder L-D-R houding toegestaan, mits niet op agressieve wijze verkregen. Dat is toch wel anders als dat ik nu de uitleg lees van enkele bovenstaande reactie's!
Persoonlijk vind ik het een goede zaak, en ook bewijst het dat de mensen die zo fel gestreden hebben tegen Rollkur, dus door de FEI in het gelijk zijn gesteld.
Dus voor de duidelijkheid, Hyperflexy/Rollkur wordt nu bestempeld als agressief rijden en ten alle tijde verboden, en L-D-R alleen als het doormiddel van dwang verkregen is.