Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
apple01 schreef:@arno Daar heb je een punt, maar als het beleid nou toch zo kansloos is...Wat heb je er dan aan? Helemaal niks. Aangezien de meeste mensen het bij een bepaald ras vinden 'horen' couperen ze toch wel. En als het op zo'n keuring niet wordt aangepakt... tja.... Op die keuring zit het grootste probleem maarja als de topfokkers er aan mee doen gaat het stamboek er niet tegen in. Dus blijft er gecoupeerd worden. En dan zeg ik, als het dan toch gebeurd liever dan zo goed als het kan, door een DA. Bij de Jack Russels, daar mag je met een hond zonder staart niet op de keuring komen. Tenzij je een dekreu hebt van voor 1999.
tjady schreef:Waar blijft dat grote één europa nou? Belachelijk dat de verantwoording niet wordt genomen in de sector. Ik krijg bijna de waanideeen over meisjes die in land van herkomst worden besneden. Daar is, en terecht, grote ophef over, maar als het over dieren gaat dan meten we met de tweede maat.
[***] schreef:jetla schreef:De paarden gewoon op evenementen weigeren, dan is het snel voorbij.
DA meldingsplicht geven en vervolgens eigenaar een boete geven.
Er zijn ook een heleboel hobbyisten die dit doen. Dus alleen weren voor alle evenementen zal niet opgaan vrees ik.
[***] schreef:@apple01 Ik hoop dat de overheid maatregelen gaat nemen, zonder betrekking van de KNHS bijvoorbeeld, maar dat er gewoon 'freelance' deskundigen worden benaderd voor bevindingen/ervaringen/adviezen. Dit lijkt mij zowiezo altijd beter dan afhankelijk te zijn van een commerciëel gebonden vereniging. Die zullen altijd naar eigen handelen adviseren, maw, als het aan hen ligt dan loopt het allemaal wel zoals het loopt heb ik altijd het idee.