Zojuist werd de KWPN erkende hengst Moorland's Totilas verkozen tot KWPN Paard van het Jaar 2009. Unaniem koos het publiek en de commissie voor Moorlands Totilas. Totilas is een verrijking voor de Nederlandse dressuursport. Beter gezegd: voor de hele paardenwereld. Door zijn enorme uitstraling en spectaculaire manier van bewegen, waarbij Grand Prix oefeningen simpel lijken, is hij spraakmakend.
Zelfs springruiters spreken over hem, ze verlaten de springpiste om de zwarte bewegingskunstenaar in actie te zien, hoeveel dressuurpaarden is dat gelukt? In 2009 gaf hij dan ook een visitekaartje af voor de hele paardensector. Door hem bereikte de paardensport een breder publiek. Veel meer pers dan alleen de vakbladen is geïnteresseerd in ‘het fenomeen Totilas’, wat belangrijk is voor niet alleen de sport maar zeker ook de fokkerij.
Totilas bracht al wie hem in actie zagen in vervoering. Het levert hem de titel op: KWPN Paard van het Jaar 2009!
Helemaal logisch, zo'n gaaf paard, wat zulke top prestaties levert, verdiend zo'n titel hélemaal!
Captain
Geplaatst: 06-02-10 19:04
Super!
Kijk die man ook op de achtergrond.. Tussen Edward en Totilas' hals echt zo'n uitdrukking!
HermanR
Geplaatst: 06-02-10 19:05
Sammie schreef:
Commentaar op de foto is ook niet nodig
Ik ben echt geen zeikerd en ben ook helemaal niet van het afkraken op de TOP ruiters, want dat zijn ze niet voor niets. Maar deze foto vind ik ook wel bedroevend..
Maar zeker weten dat Totilas dit heeft 'gewonnen'. Geweldig paard! Daarbij gun ik het Edward ook van harte
Kon haast niet uitblijven dit, maar dik en dik verdiend, gezien de prestaties Gefeliciteerd
Storm
Geplaatst: 06-02-10 19:33
Moderatoropmerking:
Let er wel op dat dit géén felicitatie topic is, dus als je een reactie achterlaat, maak er geen oneliner van en motiveer jezelf
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 06-02-10 19:36
Tsja na al die geweldige prestaties en die geweldig kür is het ook niet meer dan normaal dat dit paard die prijs wint. Wel vind ik ook dat er een afgrijselijke foto bij dit artikel staat.
s6801881
Geplaatst: 06-02-10 19:41
Het was natuurlijk niet echt een verassing te noemen met al zijn topprestaties en prachtige kurs die hij dit jaar heeft gelopen. Ik zou denk ik eerder zijn geschrokken als hij het NIET was Erg knap gedaan, en ik ben benieuwd wat Totilas het aankomende jaar gaat doen met zijn drukke agenda!