Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maverick schreef:Ik ben er niet zo voor. Droes is een kinderziekte voor paarden.
daantjuhhh schreef:maverick schreef:Ik ben er niet zo voor. Droes is een kinderziekte voor paarden.
Ja, maar als je er je paard bijna aan verloren hebt! dan denk je wel anders.
Ik dacht ook altijd, ach.. dat krijgen ze 1x.
Ze worden ff flink ziek en ze knappen weer op.
Totdat ik vorig jaar mijn paard bijna verloren ben.
Het heeft mij dik 1500 euro gekost om hem er weer boven op te krijgen.
Het is namelijk naar binnen geslagen bij hem.
Hij heeft dik 5 weken met 41 graden koorts gestaan.
En ik met mijn handen in het haar.
Daarbij stond hij op een paardenbedrijf met 40 paarden.
Was wel fijn geweest als je de ene helft die in een andere schuur stonden op dat moment bijvoorbeeld kon enten.
Hij wou/kon niet eten of drinken en ook niet plassen.
Het was echt enorm zielig.
maverick schreef:Ik ben er niet zo voor. Droes is een kinderziekte voor paarden.
Johanna59 schreef:Ik geloof niet dat je weer waarover je praat, als je zegt dat het een kinderziekte is. Het is een afschuwelijke ziekte! Het gaat hele stallen door. Paarden worden echt doodziek. Ze gaan er aan dood. Slaat het naar binnen, dan is de lijdensweg enorm. Vaak krijgen andere bedrijven het in de buurt ook. Er is geen houden aan. Zou verschrikkelijk fijn zijn als er een goed vaccin voor is.
Bravura schreef:Johanna59 schreef:Ik geloof niet dat je weer waarover je praat, als je zegt dat het een kinderziekte is. Het is een afschuwelijke ziekte! Het gaat hele stallen door. Paarden worden echt doodziek. Ze gaan er aan dood. Slaat het naar binnen, dan is de lijdensweg enorm. Vaak krijgen andere bedrijven het in de buurt ook. Er is geen houden aan. Zou verschrikkelijk fijn zijn als er een goed vaccin voor is.
Wat mij betreft. Maar er zijn inmiddels al weer zoveel nieuwe ziekten bij gekomen (of op komst vanuit buurlanden) dat een vaccin tegen de ene ziekte niet opweegt tegen de andere ziekte waar niet tegen geënt kan worden.
maverick schreef:daantjuhhh schreef:Ja, maar als je er je paard bijna aan verloren hebt! dan denk je wel anders.
Ik dacht ook altijd, ach.. dat krijgen ze 1x.
Ze worden ff flink ziek en ze knappen weer op.
Totdat ik vorig jaar mijn paard bijna verloren ben.
Het heeft mij dik 1500 euro gekost om hem er weer boven op te krijgen.
Het is namelijk naar binnen geslagen bij hem.
Hij heeft dik 5 weken met 41 graden koorts gestaan.
En ik met mijn handen in het haar.
Daarbij stond hij op een paardenbedrijf met 40 paarden.
Was wel fijn geweest als je de ene helft die in een andere schuur stonden op dat moment bijvoorbeeld kon enten.
Hij wou/kon niet eten of drinken en ook niet plassen.
Het was echt enorm zielig.
Wij hebben er een keer bijna eentje dood gehad aan droes. Een 3 jarige.Was mijn eigen fot ik had het abses open moeten laten snijden. Maar ik denk er nog steeds niet anders over