Vorige week raceten de eerste paarden op de nieuwe Meydan-renbaan in Dubai. De Meydan-renbaan is de grootste en duurste renbaan ter wereld. Op het dak bevindt zich een zwembad van waaruit de bezoekers de race kunnen bekijken. De televisieschermen langs de renbaan zijn enorm. De bouw van het complex kostte twee miljard dollar en het duurde 34 maanden om het complex te bouwen.
De Meydan-renbaan wordt officieel geopend op 27 maart tijdens de Dubai World Cup. In het Meydan-complex bevindt zich ook een hotel, een paardenracemuseum en een IMAX-bioscoop. Het complex is 365 dagen geopend en moet niet alleen tijdens paardenraces bezoekers trekken.
Het eerste wat ik dacht: "Leuk, dan kan ik misschien wel een keer foto's maken, is niet zo lang met de trein". Toen startte ik het filmpje, en was een beetje verbaast bij het zien van een gesluierde man. Toen zeiden mijn hersens: "OHJA DUBAI LIGT NIET IN DUITSLAND. DA'S EEN LAND IN MIDDEN-OOSTEN"
Om de een of andere reden denk ik dat alles wat met DU begint in duitsland ligt
Vind het wel een mooie baan, maarre, lichtelijk overdreven
Laatst bijgewerkt door Floor_x op 04-02-10 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
kan er niet van gecharmeerd zijn. Alles moet daar altijd maar het grootste, het duurste, het speciaalste zijn. Ik wacht tot wanneer de eerste ramp gaat gebeuren omdat er ergens iets mis is gelopen bij constructie ofzo.
Ik heb er tijdens het EK in Assisi veel info over gekregen. Het complex bevat oa ook hotels en kantoren. Het is dus eigenlijk een multifunctioneel gebouw en zorgt voor aardig wat werkgelegenheid. Dus helemaal geldverspilling is het niet.
Chr1s
Geplaatst: 04-02-10 01:08
Wat moet het dan wel niet kosten om met je paard een rondje daar te mogen rijden???
En dan zeggen ze wat over Amerika. Imo is het altijd nog Dubai die alles het grootste/duurste/hoogste/etc wil... In Dubai staat de grootste overdekte skihal van de wereld. Alleen al de energie om dat draaiende te houden... Om je kapot te schamen gewoon.
Maar goed, nu dus ook de grootste en duurste renbaan. Tja je moet ergens goed in zijn he.
EeCee
Geplaatst: 04-02-10 08:58
flickr schreef:
Jammer dat eer waarschijnelijk geen vrouwen mogen zwemmen in het zwembad.
Misschien de paarden wél!
Nicole1995
Geplaatst: 04-02-10 09:03
Mooi hoor,maar wat overdreven allemaal.Alles laten ze zien,bijna alles...ik was toch wel heel benieuwd hoe ze het voor de paarden geregeld hadden stallen enz.