World Horse Welfare heeft nog 93 handtekeningen nodig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

World Horse Welfare heeft nog 93 handtekeningen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:49

http://www.dierenbescherming.nl

Een verklaring van World Horse Welfare om transporten van paarden en pony’s over lange afstanden te verbieden, is ondertekend door veertig procent van de Nederlandse Europarlementariërs. Nederland is hierin een middenmoter. Slovenië en het Groot-Britannië zijn koplopers. Van deze landen ondertekende 85 procent van de afgevaardigden in het Europees Parlement de verklaring. De World Horse Welfare hoopt op nog 93 handtekeningen, zodat de Europese Commissie verplicht is om het onderwerp op de agenda te zetten.

De verklaring, die wordt gesteund door de Dierenbescherming, is tot nu toe namelijk door 275 van de in totaal 736 afgevaardigden ondertekend. Hiermee is bij het verstrijken van de oorspronkelijke deadline van 21 januari het minimumaantal van 368 handtekeningen niet bereikt dat nodig is om de Europese Commissie te verplichten een onderwerp te agenderen. World Horse Welfare heeft echter tot 11 februari uitstel gekregen om de nog benodigde handtekeningen op te halen.

De Dierenbescherming en World Horse Welfare dringen er bij de vijftien Nederlandse Europarlementariërs die nog niet hebben getekend op aan dit alsnog te doen. Van de vier afgevaardigden van de PVV en de drie VVD’ers in het Parlement is tot nu toe geen enkele afgevaardigde bereid of in staat geweest om te tekenen. Ook drie van de vijf CDA’ers hebben nog niet getekend, evenals twee van de drie PvdA’ers en een lid van GroenLinks. Ook de afgevaardigden van de CU en de SGP hebben niet getekend.

Verwant artikel

[ON] Zorg om paardenwelzijn bij lange slachttransporten Roemenië
[VN] Prinses Anne wijst Engelsen op transport slachtpaarden
[VN] 'Verbied lange transporten voor paarden en pony's'

Caira

Re: World Horse Welfare heeft nog 93 handtekeningen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:52

Als we nou zeggen dat het alleen voor schimmels geldt, misschien wil de PVV dan tekenen.

even zonder dollen, het lijkt me toch iets waarbij je niet eens hoeft na te denken.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:54

Caira schreef:
Als we nou zeggen dat het alleen voor schimmels geldt, misschien wil de PVV dan tekenen.

even zonder dollen, het lijkt me toch iets waarbij je niet eens hoeft na te denken.

_O-

Maar inderdaad, waarom tekenen ze niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:04

Transporten als in hoe?
Trailer/vrachtwagen/vliegtuig??? Is allemaal transport toch?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:13

zo als het hier staat geschreven vindt ik het nog al kort door de bocht

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:23

Gaat het dan alleen om slachttransport?? Want ik neem aan dat sportpaarden dan niet tellen of toch ook?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:54

ja ik vraag mij ook wel af hoe het dan met de paardensport moet? ik hoop inderdaad dat dit niet geld voor sportpaarden..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:25

Caira schreef:

.

Rofl
ik lig onder de bank van het lachen hier.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:52

Onduidelijk. Ze kunnen het toch niet maken voor de sportpaarden? Met slacht transport heb ik ook geen moeite mits het onder goede omstandigheden gebeurt. En dat is vaak het probleem... :( Verander dan de omstandigheden, transport kan je toch niet verbieden. Dan wordt het toch weer illegaal gedaan en dan krijg je veel meer problemen. (lees nog meer paarden in een hok, met valse paspoorten, etc.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:54

apple01 schreef:
Onduidelijk. Ze kunnen het toch niet maken voor de sportpaarden? Met slacht transport heb ik ook geen moeite mits het onder goede omstandigheden gebeurt. En dat is vaak het probleem... :( Verander dan de omstandigheden, transport kan je toch niet verbieden. Dan wordt het toch weer illegaal gedaan en dan krijg je veel meer problemen. (lees nog meer paarden in een hok, met valse paspoorten, etc.)

Sowieso vraag ik me af, gaan ze dan ook nog wat doen aan kippentransport??? :P
Mijn oom haalt soms wel kippen uit Scandinavië...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:19

Ik vind lange transporten niet erg, zolang ze maar goed geworden getransporteerd en niet in 1 stuk door, maar ook af en toe de benen kunnen strekken. (Dat is dus wss onmogelijk maargoed..)
Ik ben dus niet tegen lange afstanden, als het maar onder goede omstandigheden gebeurt.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:50

en is dit transport over de weg?....mijn paard moet naar USA kan moeilijk zeggen kunnen jullie even landen mijn paard moet zijn benen strekken :-))

Maar inderdaad het slachttransport is afschuwelijk maar dat geld voor meerdere diersoorten niet alleen voor paarden :-(

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:24

Kokopelli schreef:
Maar inderdaad het slachttransport is afschuwelijk maar dat geld voor meerdere diersoorten niet alleen voor paarden :-(

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onduidelijk verhaal. Want zoals eerder gezegd:
- Met welk vervoer?
- Alleen voor slachtpaarden of voor allen? want Sportpaarden zullen ook wel naar de andere kant van de wereld moeten komen.

Ik wil best tekenen, maar wat is 'lang'. Paarden importeren uit Engeland, is dat dan ook té ver?