In Parijs veroorzaakte een groep ruiterloze pony's afgelopen weekend chaos op de snelweg nadat zij uit een theater ontsnapt waren.
De pony's waren volledig opgezadeld toen ze op zaterdag (23 januari) rond het middaguur een sprintje trokken op A4 van Parijs naar Strasbourg
Ze waren ontsnapt uit de Cartoucherie of Vincennes theater, waar ze elk weekend worden gebruikt voor kinderritjes.
De organisatoren geloven dat de pony's geschrokken waren van het toeteren door passerende automobilisten.
De loslopende pony's veroorzaakten gelukkig geen verkeersongevallen en kwamen allemaal ongedeerd terug bij het theater.
Twee pony's werden gevangen door de politie en brandweer en de overige vijf werden later in de middag gevonden in het bos bij Vincennes.
"Het was een geweldig gezicht," zei een getuige tegen The Telegraph.
"Ze hadden hun hoofd naar beneden en liepen erg vastberaden tussen auto's, vrachtwagens en motorfietsen door. Automobilisten haalden ze in. De pony's zagen er mischien een beetje bang uit, maar ze leken precies te weten waar ze heen gingen, en ze probeerden om er met zijn allen te komen."
Vorig jaar rende een politiepaard over de oevers van de Seine en door de straten van Parijs, nadat hij zijn ruiter eraf gooide.
Ze mogen die pony's dan wel verkeersmak gaan maken, als ze schrikken van getoeter! Maar volgensmij zijn ze na dit avontuur wel verkeersmak! Toen ik naar die filmpjes keek was ik echt bang dat er dadelijk één op z'n plaat gaat!
samoth
Geplaatst: 28-01-10 19:15
Ik ben wel verbaast dat auto's gewoon doorrijden
josie
Geplaatst: 28-01-10 19:18
Dat de auto's ze zo dicht durven in te halen zeg, eentje hoeft er maar opzij te komen.......... Je had ze zo kunnnen vangen met een lasso , moet je dat wel kunnen, of je had de weg kunnen afzetten........ Gelukkig is er geen enkele gewond geraakt en ook geen omstanders e.d..
Ach en binnenkort doen wij het ook allemaal (niet in galop mag ik hopen) als de kilometerheffing wordt ingevoerd, terug naar vroeger!
kissmeB
Geplaatst: 28-01-10 19:20
Jeetje wat hebben die beestjes geluk gehad! Ze zullen wel heel bang geweest zijn!Bah!
weg af zetten?Denk dat ze daar ook zo door gestuiterd waren!
Laatst bijgewerkt door kissmeB op 28-01-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
J_C_N
Bizar dat zoveel pony's tegelijk kunnen ontsnappen zeg! Als je het filmpje bekijkt wacht je gewoon tot er een op z'n plaat gaat (of struikelt over loshangende teugel:S)
Djilna
Hihi geloof dat de paarden een keer zin hadden in iets meer dan een paar rondjes door het theater
Anoniem
Geplaatst: 28-01-10 19:23
Ja ow een kudde pony's.. laat ik ze in halen ZUCHT!
Kirsten_S
Geplaatst: 28-01-10 19:24
Jaaa eentje ging de teugel steeds meer naar beneden.. poee.. Toen die ene rode auto ging inhalen gingen ze allemaal veel harder, het is natuurlijk moeilijk zo op een snelweg alles stop te zetten maar ze konden wel wat langzamer rijden..
Berdien
Geplaatst: 28-01-10 19:25
Woah, wat een bizar gezicht! Ze lijken niet heel erg in paniek te zijn, ze galopperen flink maar best kalm zo over de weg heen.
En die mevrouw maar zeggen "doucement, doucement" Ja, dat helpt
Gelukkig dat ze dit avontuur allemaal ongeschonden door zijn gekomen!
sasika
Geplaatst: 28-01-10 19:26
haha geweldig! klik klak, over de autoweg! nouja de beestjes hebben mazzel en hun beentjes weer gestrekt voor de dag!
annebe
Geplaatst: 28-01-10 19:31
Ze zien er tamelijk relaxt uit, volgens mij waren ze blij dat ze hun pootjes even konden strekken.
pres
Geplaatst: 28-01-10 19:32
Merde! Dat is wel een gevaarlijk situatie zeg. Gelukkig is iedereen ongedeerd.
Het is wel niet de eerste keer dat er een paard op hol door parijs galoppeert
nowylover
Geplaatst: 28-01-10 19:35
ik vind het er nog best wel grappig uitzien. natuurlijk is het gevaarlijk maar ook lachverwekkend. maar dan stonden ze ook niet goed vastgemaakt
maja uiteindelijk is alles goed gekomen
Jollybollie
Geplaatst: 28-01-10 19:38
Die hoeven de komende maanden ook niet naar de hoefsmid gok ik zo
MarjonTampon
Geplaatst: 28-01-10 19:38
Haha die van dat tweede filmpje blijft wel mooi op hetzelfde rijvlak.
Sjaad
Geplaatst: 28-01-10 19:39
Jeetje zeg, ik moet er niet aan denken dat een van onze paarden hier door de stad lopen( ik woon bij Parijs ). Het is hier overigens niet echt besproken nieuws geweest.
senna21
Geplaatst: 28-01-10 19:40
Deze pony's liepen daar zo hard omdat ze bang waren, niet vrijwillig. Als er geen auto's waren geweest, waren ze zéker gestopt. (ik ben benieuwd hoe ze ze hebben gestopt) Maar gelukkig is het goed afgelopen (de ponies zullen morgen wel spierpijn hebben)