De eerste editie van Jumping Indoor Zuidlaren, van 9 tot en met 14 februari, staat goed op de rails. Die boodschap bracht het bestuur dindagavond op een bijeenkomst in Zuidlaren. Tal van toppers hebben zich ingeschreven, waaronder Jos Lansink en Albert Zoer. Grote vraag is of ook Marc Houtzager kan deelnemen.
Op dat laatste hoopt John Franke van Jumping Indoor Zuidlaren vurig. ,,Ik ga er gewoon van uit dat Marc er bij is met Opium.” De hengst kwam tijdens Jumping Amsterdam op een rare manier ten val. Opium gaf een flinke bok, nadat hij al door de finish was gekomen. Het paard rolde om, maar het lijkt er vooralsnog op dat hij vrijwel ongeschonden is gebleven.
Houtzager zal zeker niet de enige topper zijn die in Zuidlaren acte de presence zal geven. “We hebben met Albert Zoer de nummer 1 van de wereld, helaas niet met Okidoki, maar ook Sam is natuurlijk geweldig. Verder komen onder andere Jos Lansink, Jessica Kuerten en Robert Whitaker”, aldus Franke.
het zal wel echt top zijn als opium er bij kan zijn!
Springert
Geplaatst: 28-01-10 09:49
Ik kan me compleet niet voorstellen dat Marc daar zal rijden met Opium. Ben natuurlijk geen helderziende, maar als ik in zijn schoenen stond dan liet ik em mooi helemaal uitrusten, en dan klaar maken voor veel grotere wedstrijden dan Zuid-Laren (met alle respect voor Zuid-Laren, want ik reed er graag altijd), want Eric v/d Vleuten zal toch met een heel goed paard voor de dag moeten komen om Marc uit het team te rijden de eerste tijd. Want, als ' ie meewerkt, is Opium toch wel een geweldig fijn springpaard. Maar goed, we zullen zien.
ik kan het me ook niet voorstellen dat hij daar zal rijden. Volgens mij las ik begin deze week dat hij over 3 weken de training weer mag hervatten. lijkt mij niet dat hij dan gelijk op concour gaat na 3 weken geen training
Ik hoop het dat Opium er bij kan zijn, tis een geweldig paard Heb hem ook al eens in het echt gezien bij zijn eigenaren thuis wel lekker op stal. Hoop echt dat ze samen kunnen mee doen.
Verwacht niet dat Opium erbij zal zijn... over 3 weken pas de training beginnen, en dan gelijk een concours, nee daar geloof ik niets van, zelfs als hij 1 week van te voren begint met trainen... ik verwacht (en hoop voor Opium) dat hij daar niet start! Met zo'n toppaard zal Marc echt geen overhaaste beslissingen nemen.
Ashley__
Geplaatst: 28-01-10 11:49
Vreemd dat ze ervan uitgaan dat Marc en Opium daar zijn. In de update van dat andere topic staat toch dat hij over enkele weken pas aan lichte training wordt gezet...
Maar ja, we zien het wel
Marloes
Geplaatst: 28-01-10 13:16
Opium liep flink kreupel de piste uit na Amsterdam, dus het zal me niks verbazen als hij hem eerst nog wat rust geeft. En als hij stat, misschien een lagere rubriek zoals al eerder gezegd is?
nowylover
Geplaatst: 28-01-10 15:50
Ik verwacht het niet. En twijfel er aan of zijn eigenaren dat wel zo graag willen een paard dat over 3 weken pas in LICHTE training mag en meteen concour. Het is wel te hopen dat Opium snel weer kan starten maar zo snel lukt niet dat weet bijna iedereen wel of ze willen het neit weten.
ik weet namelijk wie de eigenaren zijn en heb ook al eens met ze gepraat namelijk
Zou echt super zijn, maar kan het me haast niet voorstellen nadat ik naast hem stond zondag toen hij zo beroerd liep. Het zag er echt heel vervelend uit..
Maargoed, Houtzager weet zelf vast wat wel en niet kan, en soms sta je er over verbaasd hoe snel een paard opknapt! En hij zal zijn paarden niet kapot springen, dus hij zal zelf wel weten wat kan en niet. Zou wel écht top zijn voor hem! *duimt mee*